Gå til innhold

Ny avgift gjør elektronikk i Sverige dyrere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QB4VTZbn

De må jo ha penger til alle flyktningene som terroriserer byene.

Akkurat, og nok en gang blir regningen sendt til vanlige hardtarbeidende middelklassefolk. Og FREMDELES har ikke folk lært, jevnfør Gert Wilders valgtap i Nederland. Det ser dessverre ikke lyst ut for europeisk samfunn og økonomi, især når man legger til de høye fødselsratene og store familiegjenforeningene som kommer på toppen av de millioner av "flyktninger" som strømmer inn i Europa, hvis flertall vil aldri få seg en jobb - men dominerer kriminalitetsstatistikken.

 

Dette blir en digresjon, men se bare på de tyrkiske opptøyene i Nederland (fordi Nederland ikke vil slippe inn representanter for Erdogans fascistiske parti) - men NRK og co desinformerer om omfanget, og forteller ikke om det reelle antallet tyrkere i Europa (4 millioner i Tyskland, 2 millioner i Frankrike, 700 000 i Nederland osv.) - som for øvrig har en over dobbelt så høy fødselsrate som etniske vest-europeere. Hvordan tror egentlig folk at dette vil spille seg ut i løpet av et par generasjoner?

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Avgiften tar på sikte å gi det svenske bedre helse, bedre samvittighet overfor miljøet.. åssen da egentlig?

Tror du det å betale avgift for en PS4 vil gi deg bedre helse? På hvilke måte da?

Hvor går disse pengene til? Ettersom de skal gi deg mindre helseplager, på hvilke måte da?

Det er noe som skurrer her.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Uten å ha sett veldig på artikkelen til denne tråden....

 

Elektronikk har ikke vært lønnsom handel for nordmenn i Sverige de siste 20-25 år. Lyd og bilde produkter har og er i flere tilfeller mye billigere i Norge. Det er nok en grunn til at elektronikk butikker ved svenskegrensen har forsvunnet. Da "Ola Supernaiv" etterhvert har forstått at ikke alt er billigere i Sverige, men noe faktisk er langt dyrere.

Svensker langs grensen handler elektronikk i Norge. Jeg bor ved Svenskegrensen og har jobbet i elektrobutikk. På flere varer til ca 5000 i Sverige, kostet ca kr 3000-3500 i Norge. Altså for identisk produkt.

 

Nå snakker jeg generelt, for det kan være at det er priser som matches av og til.

Datadeler vet jeg ikke noe om...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Ikke gi norske politikere ideer nå, Venstre er nok sprengkåt på å innføre denne avgiften om noen bare tipser dem om det.

 

Jeg tror jeg har skjønt hvordan denne type politikk fungerer: stadig økende og ofte ikke rettferdiggjorte utgifter i statlig regi som går hånd i hånd med stadig økende avgifter og skatter. Jeg lurer på om man noensinne når en grense der man må betale så mye skatt at man har ingen penger til overs.

Lenke til kommentar

Det kommer nok når Avgiftspartiet vinner valget til høsten.

 

Jeg lurer på om man noensinne når en grense der man må betale så mye skatt at man har ingen penger til overs.

Det blir vel når vi når full kommunisme. Staten eier alt, og betaler ut lommepenger til folket. Utenom politiske eliten, selvfølgelig.

Endret av likferd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er poenget ?

på den en siden er denne avgiften for bedre helsen til folket . men hva betyr det ?

At de skal la være å kjøpe ny elektronikk ?

på den andre siden så driver markedet jo presser forbrukerne til bytte elektronikk fordi det er komme en liten ogradering ,ikke fodi de gamle har sluttet å fungere

 

Argument er furlstendig på vilspor her

forøvrig så er det fabrikken som burde slutte med kjemikalier.

det er jo arbeiderne der som bli de virlige taperene , og det på flere måter

Lenke til kommentar

"Ny avgift gjør elektronikk i Sverige dyrere."

 

Og som det sies:

"Vi i Norge har vitser om svenskene, på samme måte som svenskene har vitser om oss - eneste forskjellen er at våre vitser er sanne."

 

Ja, hadde det ennå vært en spøk...

 

Er dette payback fra noen da forslaget om å øke prisene på ALLE lagringsenheter på den andre siden av grensen for å dekke påstått økonomisk tap for filmprodusentene, grunnet ulovlig nedlasting, slo feil?

Lenke til kommentar

"Ny avgift gjør elektronikk i Sverige dyrere."

 

Og som det sies:

"Vi i Norge har vitser om svenskene, på samme måte som svenskene har vitser om oss - eneste forskjellen er at våre vitser er sanne."

 

Ja, hadde det ennå vært en spøk...

 

Er dette payback fra noen da forslaget om å øke prisene på ALLE lagringsenheter på den andre siden av grensen for å dekke påstått økonomisk tap for filmprodusentene, grunnet ulovlig nedlasting, slo feil?

 

Når du nevner mediaavgiften så er det faktisk slik at også deler av mediabransjen ønsker sterkt at man skal batele for også private opptak uten at man nødvendigvis får lov å beholde dem så lenge

Nå håper jeg da at det ikke at det er det som ligger bak denn avgiften

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...