Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det greit med dieselmotor i en Audi A8?


toth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, den bilen der funker ganske bra med 3.0 tdi. - Er tross alt ingen S8 :)

 

Kanskje han brukte så mye på ekstrautstyr at han ikke hadde råd til en 4.2 tdi ;)

Tror Bensin hadde vært eneste logiske oppgradering - iflg annonsen er 4.2 bare 0.5sek raskere på 0-100.

Men som nevnt, dette er ikke en track-day bil, så det kan godt være det ikke er så ufornuftig motor - målet med denne bilen er cruise-komfort og luksus, da er kanskje 250hk nok.

Lenke til kommentar

 

Nja, den bilen der funker ganske bra med 3.0 tdi. - Er tross alt ingen S8 :)

 

Kanskje han brukte så mye på ekstrautstyr at han ikke hadde råd til en 4.2 tdi ;)

Tror Bensin hadde vært eneste logiske oppgradering - iflg annonsen er 4.2 bare 0.5sek raskere på 0-100.

Men som nevnt, dette er ikke en track-day bil, så det kan godt være det ikke er så ufornuftig motor - målet med denne bilen er cruise-komfort og luksus, da er kanskje 250hk nok.

 

Dieselbråket passer ikke i en A8, den trenger en stille bensin V8 som puster selv.

Men A8 er mye lettere enn mange tror, flere hundre kilo lettere enn tilsvarende S-klasse og 7-serie.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Den bilen fortjener en bensinmotor med minst 8 sylindre..

Motor er vel egentlig et fett på en slik bil, det den fortjener er en sjåfør som kjører meg rundt mens jeg kan bruke tiden til annet fornuftig :) 

Lenke til kommentar

 

 

Dieselbråket passer ikke i en A8, den trenger en stille bensin V8 som puster selv.

Men A8 er mye lettere enn mange tror, flere hundre kilo lettere enn tilsvarende S-klasse og 7-serie.

Hmm, tror ikke du har hørt en slik jeg. - Det er ikke mye "diesellyd" i en sånn....

 

Noe er det nok

 

 

 

 

V6 er ingen støyversting, men minst like viktig - alle A8 er ganske godt lydisolert, så fra innsiden skal du være veldig pirkete for å bli plaget.

Lenke til kommentar

Det er da godt kjent at enkelte personer automatisk forventer lyden av en hiace anno 1980 når det er snakk om diesel.

 

Derfor er det enkelte som selv i 2017 fortsatt står fast på at all dieselmotor kakler som en eldre dieselmotor.

Dieselmotorer fra 80-tallet er på ingen måte de verste..

 

Uansett blir sikkert dette innlegget slettet siden noen ikke tåler at jeg poengterer hvor ille dieselmotoren er.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...