Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Regning for å ha lastet ned film via Torrents


Flexxy

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Fikk nettopp brev i posten fra ett dansk selskap, NjordLaw, som sier at jeg har lastet ned " London Has Fallen" - 15.07-2016... Blir bedt om å betale 2700.- kroner, så blir alt glemt.

 

Googlet det, og så at flere også har blitt fakturert for å ha lastet ned London Has Fallen... men aldri gjort det.

 

Hva sier dere - Kaste eller "Ta det opp"?

Endret av Flexxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hvis du innrømmer på internett at du faktisk har begått det lovbruddet de anklager deg for bør du vurdere å forhandle om forlikssummen.

 

Som Halfdann skriver på Antipiratgruppen er det veldig usannsynlig at det vil skje noe hvis du ikke innrømmer noe som helst. Dette er et ferdiggenerert brev som advokaten har brukt toppen fem minutter på, hvor brevene betaler seg selv hvis én av tyve betaler. For å ta dette til retten må de ha en motpart - de skriver til deg fordi du eier IP-adressen, ikke fordi de har noen konkrete indikasjoner på at du personlig har lastet ned noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Aldri innrøm å ha lastet ned noe som helst.

Så, det er ok å ljuge hvis man sparer penger.

 

Jeg blir uvel av en slik holdning. Jeg blir også bekymret for mange her deler din oppfatning.

 

Hvem sa at han skulle lyve? Han skulle ikke innrømme noe.

Lenke til kommentar

Min far har fått akkurat det samme brevet. - London has fallen, sommeren 2016. Jeg vet selv ikke om jeg har sett filmen, men jeg bodde hos mine foreldre i sommer. Er det virkelig slik at de kan gå til rettsak over en IP-adresse? Man blir jo litt skremt. Og spørsmålet er dersom man betaler, om de graver dypere og prøver å finne mer snusk, slik at man blir faktueret igjen for en annen film. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...