Gå til innhold

Fallout 4 og Skyrim får likevel «mod»-støtte på PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er 60 fps som får det til å kile litt i pungen så er det rett og slett PC en må gå for. Og om en tenker litt etter så er det jo forståelig at konsollene holder seg stort sett til 30 fps.

 

Sjølv om ein sikkert kan forstå ein del argument for det, betyr ikkje at argumenta er gode.

Lenke til kommentar

 

Om det er 60 fps som får det til å kile litt i pungen så er det rett og slett PC en må gå for. Og om en tenker litt etter så er det jo forståelig at konsollene holder seg stort sett til 30 fps.

Sjølv om ein sikkert kan forstå ein del argument for det, betyr ikkje at argumenta er gode.

 

 

En kan nok diskutere langt og bredt rundt dette. Men når alt kommer til alt så er det millioner av konsoll spillere som er fornøyde. Og så lenge dem er det så vil fokuset være på eyecandy og 30 fps. 

 

Bra det finnes alternativer for dem som vil :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Om det er 60 fps som får det til å kile litt i pungen så er det rett og slett PC en må gå for. Og om en tenker litt etter så er det jo forståelig at konsollene holder seg stort sett til 30 fps.

Sjølv om ein sikkert kan forstå ein del argument for det, betyr ikkje at argumenta er gode.

 

 

En kan nok diskutere langt og bredt rundt dette. Men når alt kommer til alt så er det millioner av konsoll spillere som er fornøyde. Og så lenge dem er det så vil fokuset være på eyecandy og 30 fps. 

 

Bra det finnes alternativer for dem som vil :)

 

 

Og millioner av konsolleiere som er misfornøyde? Så lenge de er det, så burde fokuset være på 60 fps?

 

AtW

Lenke til kommentar

Når det endelig kommer en konsoll som kan klare å kjøre 1080p i 60 fps uten store problemer, så skal de altså pushe 4k som den ikke er i nærheten av å ha kraftig nok hardware til å kjøre med en tilfredsstillende fps. Logisk....

 

Må da være lov å håpe at det kommer et brukerpanel hvor vi selv velger instillinger?  sett litt videoer og dette virker å være en trend hos flere utviklere. uten at jeg skal påstå for hardt, bare håpe :)

 

 

Må da være muligheter å utnytte ps4 pro hvis man sitter på 1080P skjerm.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

 

 

Og millioner av konsolleiere som er misfornøyde? Så lenge de er det, så burde fokuset være på 60 fps?

 

AtW

 

 

Da har dem mulighet til å ta skrittet over til PC. Noen statistikk har jeg ikke men om det hadde vært et stort behov og ønske så hadde vi vel sett sosiale medier eksplodere akkurat som i andre tilfeller hvor konsoll spillere ikke er fornøyde? 

 

Dem jeg ser klager mest på konsoll og 30 fps er dem som også er på PC men som har en PS4 pga multiplatform spill etc. Ikke dem som kun holder på med konsoll (med noen unntak selvfølgelig).

 

Men igjen, ingen statistikk og kun hva jeg oppfatter av hva jeg ser og leser. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Og millioner av konsolleiere som er misfornøyde? Så lenge de er det, så burde fokuset være på 60 fps?

 

AtW

 

 

Da har dem mulighet til å ta skrittet over til PC. Noen statistikk har jeg ikke men om det hadde vært et stort behov og ønske så hadde vi vel sett sosiale medier eksplodere akkurat som i andre tilfeller hvor konsoll spillere ikke er fornøyde? 

 

Dem jeg ser klager mest på konsoll og 30 fps er dem som også er på PC men som har en PS4 pga multiplatform spill etc. Ikke dem som kun holder på med konsoll (med noen unntak selvfølgelig).

 

Men igjen, ingen statistikk og kun hva jeg oppfatter av hva jeg ser og leser. 

 

 

Logikken "man er fornøyd med alle aspekter ved et produkt man eier" kjøper jeg ikke. 

 

Jeg tror også du har rett i at konsolleiere kanskje ikke klager så mye på det, men det tror jeg handler om at man ofte ikke har satt seg så mye inn i det, om du lot folk få spille 1080 60fps vs 4k 30fps, så skal du ikke se bort ifra at majorieten hadde valgt det første.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Logikken "man er fornøyd med alle aspekter ved et produkt man eier" kjøper jeg ikke. 

 

Jeg tror også du har rett i at konsolleiere kanskje ikke klager så mye på det, men det tror jeg handler om at man ofte ikke har satt seg så mye inn i det, om du lot folk få spille 1080 60fps vs 4k 30fps, så skal du ikke se bort ifra at majorieten hadde valgt det første.

 

AtW

 

 

Ja helt klart om en spiller i 60 fps eller 4K og så går rett over til konsoll i 30 fps så blir det en brå overgang. Men nå er det jo flere grunner til at mange ikke vet bedre,bryr seg eller har mulighet for noe bedre. 

 

Kan jo bare ta meg selv som et eksempel. Jeg vet at om jeg kjøper en Blu-ray film så får jeg bedre bilde og lyd en å streame. Men jeg bryr meg ikke. Jeg er fornøyd. Og slik tror jeg det er med mange som kun spiller på konsoll også. 

Lenke til kommentar

Vel, om man får mods eller ikkje betyr nada, men viss det ikkje blir støtte for 1080p/60 er det heller ikkje verdt å bry seg med spilla på konsoll for min del. Da blir det PC viss eg gidder ei ny runde skyrim eller viss eg føler at den skitne hunden fallout fire blir billig nok.

 

Syns forsatt at både MS og Sony skulle krevd at spill kjørte i 1080p/60fps som ein minstestandard. Tenk å våkne opp med eit oversminka takras som knapt hadde noko gameplay å vise til gjennom natta. Pokker ikkje noko eg kaster vekk tid på jaffal.

Lenke til kommentar

 

 

 

Logikken "man er fornøyd med alle aspekter ved et produkt man eier" kjøper jeg ikke. 

 

Jeg tror også du har rett i at konsolleiere kanskje ikke klager så mye på det, men det tror jeg handler om at man ofte ikke har satt seg så mye inn i det, om du lot folk få spille 1080 60fps vs 4k 30fps, så skal du ikke se bort ifra at majorieten hadde valgt det første.

 

AtW

 

 

Ja helt klart om en spiller i 60 fps eller 4K og så går rett over til konsoll i 30 fps så blir det en brå overgang. Men nå er det jo flere grunner til at mange ikke vet bedre,bryr seg eller har mulighet for noe bedre. 

 

Kan jo bare ta meg selv som et eksempel. Jeg vet at om jeg kjøper en Blu-ray film så får jeg bedre bilde og lyd en å streame. Men jeg bryr meg ikke. Jeg er fornøyd. Og slik tror jeg det er med mange som kun spiller på konsoll også. 

 

 

Poenget var ikke at det er dårligere på konsoll enn 4k 60fps, men at på konsoll så kunne man istedet ha valgt 1080p 60fps (heller enn 4k 30fps), og jeg tror mange ville vært mer fornøyd med det i første tilfellet.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Når det endelig kommer en konsoll som kan klare å kjøre 1080p i 60 fps uten store problemer, så skal de altså pushe 4k som den ikke er i nærheten av å ha kraftig nok hardware til å kjøre med en tilfredsstillende fps. Logisk....

 

Grafikk over gameplay virker til å være mottoet.

 

AtW

Jup, HDR ja det er genialt. 4K er temelig marginalt,

Tror det er mer for at det er lettere å selge 4K en 60 hz

Lenke til kommentar

 

 

 

Logikken "man er fornøyd med alle aspekter ved et produkt man eier" kjøper jeg ikke. 

 

Jeg tror også du har rett i at konsolleiere kanskje ikke klager så mye på det, men det tror jeg handler om at man ofte ikke har satt seg så mye inn i det, om du lot folk få spille 1080 60fps vs 4k 30fps, så skal du ikke se bort ifra at majorieten hadde valgt det første.

 

AtW

 

 

Ja helt klart om en spiller i 60 fps eller 4K og så går rett over til konsoll i 30 fps så blir det en brå overgang. Men nå er det jo flere grunner til at mange ikke vet bedre,bryr seg eller har mulighet for noe bedre. 

 

Kan jo bare ta meg selv som et eksempel. Jeg vet at om jeg kjøper en Blu-ray film så får jeg bedre bilde og lyd en å streame. Men jeg bryr meg ikke. Jeg er fornøyd. Og slik tror jeg det er med mange som kun spiller på konsoll også. 

 

 

Ja, du er jo nesten definisjonen på bend-over generasjonen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...