Gå til innhold

TEST: Sony MDR-1000X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Og her har Bose lenge vært den ledende produsenten som har klart å kombinere god lyd med en velfungerende støydemping."

 

Er sterkt uenig. Bose sine hodetelefoner har ganske dårlig lyd, spør du meg.

 

Du kan få kjøpt Beyerdynamic DT 770 Pro (ny: 1400 kr, brukt: 500 kr) som spiller fletta av begge disse kandidatene, men som mangler støykansellering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det lyser billig plastikk lang vei.

De beste støydempede hodetelefonene heter Parrot Zik 3, de går i hvert fall utenpå Bose i kvalitetsfølelse.

 

Så er det kvalitetsfølelsen som er bedre eller er den teknisk bedre? Hvilke er best å ha på over lengre tid, altså komfort?

 

Det man har selv er jo alltid "best", selv om man ikkje har testet noe annet  :wee:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det lyser billig plastikk lang vei.

De beste støydempede hodetelefonene heter Parrot Zik 3, de går i hvert fall utenpå Bose i kvalitetsfølelse.

 

Best og best, jeg har Parrot Zik 2 og har prøvd 3'eren en liten stund. Det er ikke store forskjellen fra Zik 2 til 3, noe som var skuffende.

 

Bose overgår Zik'ene i komfort og da særlig for de med litt større hoder, batteritiden på Zik'ene er en vits med 5-6 timer om du bruker dem med bluetooth og ANC aktivert. Joda, du kan kjøpe ekstrabatterier men du må ha tre-fire batteri å veksle mellom fo å få samme brukstid som Bose får på en enkel lading.

 

Lyden er bra med Zik'ene etter litt fikling med EQ'en og støykanselleringen er en av de bedre men har markant mer egenstøy i form av suselyd enn Bose sine. I kvalitetsfølelse så har Parrot veldig bra byggekvalitet, helt klart. Bose har multipoint noe Parrot ikke har.

 

Ingen av dem er best da de har ulike funksjoner, men for mitt vedkommende har Bose den beste totalpakken så Zik'ene har blitt liggende hjemme mesteparten av tiden etter jeg fikk QC35. Zik'ene lå forsåvidt hjemme etter jeg fikk Denon AH-GC20 før jul i fjor, da mest på grunn av den svake batteritiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det lyser billig plastikk lang vei.

De beste støydempede hodetelefonene heter Parrot Zik 3, de går i hvert fall utenpå Bose i kvalitetsfølelse.

 

Best og best, jeg har Parrot Zik 2 og har prøvd 3'eren en liten stund. Det er ikke store forskjellen fra Zik 2 til 3, noe som var skuffende.

 

Bose overgår Zik'ene i komfort og da særlig for de med litt større hoder, batteritiden på Zik'ene er en vits med 5-6 timer om du bruker dem med bluetooth og ANC aktivert. Joda, du kan kjøpe ekstrabatterier men du må ha tre-fire batteri å veksle mellom fo å få samme brukstid som Bose får på en enkel lading.

 

Lyden er bra med Zik'ene etter litt fikling med EQ'en og støykanselleringen er en av de bedre men har markant mer egenstøy i form av suselyd enn Bose sine. I kvalitetsfølelse så har Parrot veldig bra byggekvalitet, helt klart. Bose har multipoint noe Parrot ikke har.

 

Ingen av dem er best da de har ulike funksjoner, men for mitt vedkommende har Bose den beste totalpakken så Zik'ene har blitt liggende hjemme mesteparten av tiden etter jeg fikk QC35. Zik'ene lå forsåvidt hjemme etter jeg fikk Denon AH-GC20 før jul i fjor, da mest på grunn av den svake batteritiden.

 

 

Takk! 

Flott innlegg  :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er sterkt uenig. Bose sine hodetelefoner har ganske dårlig lyd, spør du meg.

Du kan få kjøpt Beyerdynamic DT 770 Pro (ny: 1400 kr, brukt: 500 kr) som spiller fletta av begge disse kandidatene, men som mangler støykansellering.

 

Men så er ikke hovedgrunnen til å kjøpe Bose QC35 at du skal ha den beste lyden som er å oppdrive, hovedgrunnen er at de frem til nå har hatt den beste støykanselleringen på markedet... med god nok lyd for de aller fleste. Og da er ikke DT 770 Pro et alternativ.

Lenke til kommentar

 

Takk! 

Flott innlegg  :thumbup:

 

 

Takk takk :) 

 

Jeg har tenkt å prøve ut disse nye hodetelefonen fra Sony også, er spent på støykanselleringen som Sony skryter såpass mye av. Ser de er ventet å ankomme lager i Norge i midten av oktober ifølge Soundgarden. 

 

Sist headsett jeg prøvde fra Sony med bluetooth og ANC, MDR-100ABN, hadde fin lydkvalitet og over snittet støykansellering men langt unna Bose og Parrot. Jeg har også Sennheiser Momentum Wireless (around ear) liggende hjemme, de har fin lydkvalitet men svak støykansellering sett i forhold til pris. Sennheiser har kommet med en ny modell som kanskje kan være verdt å sjekke ut som et alternativ til Bose og Sony, modellen heter PXC 550. Har fått gode reviews men har dessverre ikke fått testet dem ut enda da kun Oslo HifiCenter ser ut til å lagerføre dem og da som bestillingsvare.

Lenke til kommentar

Det lyser billig plastikk lang vei.

De beste støydempede hodetelefonene heter Parrot Zik 3, de går i hvert fall utenpå Bose i kvalitetsfølelse.

 

Jepp, og det med billig plastikk og Sony er en ekstremt dårlig kombinasjon! Hvis bøylen eller en annen plastikkdel knekker på disse vil du få en kald skulder av Sony. De nekter plent å ta i noe som har en fysisk skade, og skylder på brukeren. Dermed vil det også være helt avgjørende å eventuelt kjøpe disse av et firma som tar forbrukerrett på alvor, og ikke lar seg styre av hva Sony gjør eller ikke gjør. Dustin Home for eksempel, de nekter å reparere Sony dersom det er en fysisk skade, fordi de vet at de ikke får noe igjen fra japsene. Styr unna er min anbefaling hvertfall

Lenke til kommentar

Har du i tillegg et produkt som støtter Sonys egen bluetooth-teknologi LDAC, er du sikret en meget hyggelig opplevelse.

Hvis ikke så er man ikke sikret en hyggelig opplevelse.

 

Riktignok har vanlig blåtann også blitt en del bedre, men skulle du ha en Sony-mobil så er sjansen stor for at du kan få hakket bedre lyd sammen med 1000X.

Lurer på om Sony har lisensiert LDAC til andre mobilprodusenter. Håpet er hvis jeg kjøper denne kanskje min framtidige mobiltelefon fra andre enn Sony kan bruke LDAC.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

Er sterkt uenig. Bose sine hodetelefoner har ganske dårlig lyd, spør du meg.

Du kan få kjøpt Beyerdynamic DT 770 Pro (ny: 1400 kr, brukt: 500 kr) som spiller fletta av begge disse kandidatene, men som mangler støykansellering.

 

Men så er ikke hovedgrunnen til å kjøpe Bose QC35 at du skal ha den beste lyden som er å oppdrive, hovedgrunnen er at de frem til nå har hatt den beste støykanselleringen på markedet... med god nok lyd for de aller fleste. Og da er ikke DT 770 Pro et alternativ.

En kan si mye om DT770 serien ,men bruker man DT770m så har man 35db støykanselering. Det er oppe i klassen som Peltor Hørselvern. Det opplyses ikke på hvilke frekvenser dette er målt ,men jeg har eid både DT770pro , DT770-80 og DT770m og har vært knallfornøyd med DT770pro.

 

Har mange andre noise canceling øreklokker og hodetelefoner som dere omtrent skal få gratis av meg. Fra Sony, AKG og Harman Kardon.

Lenke til kommentar

Passiv støydemping demper veldig annerledes enn aktiv, og kan ikke sammenlignes i effektivitet spør du meg. Men dette er naturligvis litt smakssak.

 

At klokker til 1400 spiller bedre enn Bose er jo ingen nyhet, og akkurat som forventet. En ganske så stor andel av investeringen med aktive ligger jo i mics, amp og dsp. Lyden samsvarer derfor med ganske mye billigere utstyr.

Lenke til kommentar

Jeg lar HIFI'en stå hjemme, på tur til og fra jobb er QC25 mer enn godt nok på øret og med god støydemping :) Batteritiden og komforten er bare herlig, selv om det er plastic-fantastic deluxe.

 

Kjekt å se at andre tar opp kampen uansett da prisene på Bose ikke er så artige lenger. Men de selger jo... var selv heldig å få mine fint priset ved black friday for noen år siden.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har aldri helt forstått behovet for støydemping? Spiller med såpass ok volum at jeg stort sett aldri hører noe av det som skjer rundt meg (langt ifra å sprenge ørene!). Er det noe jeg har gått veldig glipp av siden såpass mange er fan av det? 

 

Bruker vanligvis;

Shure 535 In-ear

Fidelio X2

Lenke til kommentar

Har aldri helt forstått behovet for støydemping?

 

Pendler du mye med tog/buss?

Reiser du mye med fly?

 

Selv pendler jeg 2 timer med tog hver dag, og aktiv støykansellering gjør livet langt lettere. All bakgrunnsstøyen gir meg vondt i hodet. Med mine QC25 slipper jeg mesteparten av dette, og gjør meg langt mer opplagt.

 

Og det er dette som er hovedpoenget med øreklokker med passiv støykansellering, og IKKE om de har best lyd eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...