Gå til innhold

Özil vs Coutinho


Mr. President™

  

86 stemmer

  1. 1. Hvem er best av Özil og Coutinho?



Anbefalte innlegg

Det ble en liten diskusjon om hvem av disse to som er best så jeg tenkte at vi kunne ha en egen tråd for det med poll.

 

Özil står med 11 assists på 13 kamper, mens Coutinho har 3 assists på 12 kamper. Özil har på samme tidspunkt 2 mål mot Coutinho sine 5 mål. Men det skal sies at Coutinho skyter hinsides mye, faktisk så har han 55 skuddforsøk ifølge Squawka, før runde 14 er ferdigspilt, Özil står med 16.

Når man skyter så mye så vil man ende opp med å score, det er jo tross alt PL-spillere vi snakker om, ikke landslaget til Haiti.

Özil har også 45 key passes denne sesongen, Coutinho har 15 og er med andre ord ikke i nærheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at Özil er bedre og kom derfor med min vinkling. Diskusjonen hadde allerede startet i PL-tråden så det var derfor ikke noe vits i skrive et langt "nøytralt" innlegg om disse to spillerne som de aller fleste også vet hvem er. La til litt tall for å få startet diskusjonen.

Jeg tror de fleste allerede har argumenter for valget sitt.

Lenke til kommentar

Ingen av andre lags supporter liker United eller Liverpool derfor kan mange lett "vote" Øzil av den enkle grund at han spiller i Arsenal. Tviler på at vi hadde hatt noe bedre lag om vi byttet Couinho i Øzil. Uansett så er det lett å lage en slik tråd når Coutinho sliter benken med skade mens Øzil har sin aller beste periode noen gang i Arsenal drakt.

 

Folk er gode på å huske ting som ikke så gamle, men dårligere på å huske tilbake til ting som har vært. Sån har det alltid vært.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ingen av andre lags supporter liker United eller Liverpool derfor kan mange lett "vote" Øzil av den enkle grund at han spiller i Arsenal. Tviler på at vi hadde hatt noe bedre lag om vi byttet Couinho i Øzil. Uansett så er det lett å lage en slik tråd når Coutinho sliter benken med skade mens Øzil har sin aller beste periode noen gang i Arsenal drakt.

 

Folk er gode på å huske ting som ikke så gamle, men dårligere på å huske tilbake til ting som har vært. Sån har det alltid vært.

Nei, United og Liverpool er ikke de mest likte blant andre lags supportere, men jeg klarer da å se forbi det for det. Coutinho er en god spiller, selvfølgelig, men han er veldig ujevn. Han kan true og skape ting på egenhånd, men Özil har vært klasse denne sesongen. Kanskje ligaens beste spiller så langt.

Jeg er enig i det siste du skriver, Özil har vært litt varierende de siste sesongene, men dette kalenderåret har han vært god. Han var også veldig god den høsten han kom til Arsenal. Når Özil er god over lenger perioder så er han veldig god.

Coutinho er ikke like god, de gangene han har høstet mye skryt er de gangene han har scoret på disse langskuddene som han har mange av.

Han er også ujevn i prestasjonene. Enten kan han være veldig god ellers så får han ikke til noe.

Lenke til kommentar

Sorry, men om man virkelig mener at Coutinho er i nærheten av Özil så er man enten Liverpool-supporter eller Benbjo ;)

Basically akkurat samme setning som du skrev i pub-tråden. Han er bedre fordi han er bedre for han andre er ikke i nærheten. Du ville ha argumenter, men du kjører for det meste bare påstander.

Denne tror jeg egentlig oppsumere ganske greit "Uansett så er det lett å lage en slik tråd når Coutinho sliter benken med skade mens Øzil har sin aller beste periode noen gang i Arsenal drakt" (Utdrag fra tidligere post)  

 

Som sagt tidligere vil ikke en slik avstemming føre til mer riktigtet for noen parter. Det er lettere for United å legge seg over på Arsenal fjøla enn omvendt noe som gir en 2:1 i favør Øzil, kanskje en 3:1 eller mer om du regner med andre lags supportere.

 

Poenget er at en slik avstemning aldri vil gi ett riktig bilde. 

Endret av SpongeFrog
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Sorry, men om man virkelig mener at Coutinho er i nærheten av Özil så er man enten Liverpool-supporter eller Benbjo ;)

Basically akkurat samme setning som du skrev i pub-tråden. Han er bedre fordi han er bedre for han andre er ikke i nærheten. Du ville ha argumenter, men du kjører for det meste bare påstander.

Denne tror jeg egentlig oppsumere ganske greit "Uansett så er det lett å lage en slik tråd når Coutinho sliter benken med skade mens Øzil har sin aller beste periode noen gang i Arsenal drakt" (Utdrag fra tidligere post)  

 

Som sagt tidligere vil ikke en slik avstemming føre til mer riktigtet for noen parter. Det er lettere for United å legge seg over på Arsenal fjøla enn omvendt noe som gir en 2:1 i favør Øzil, kanskje en 3:1 eller mer om du regner med andre lags supportere.

 

Poenget er at en slik avstemning aldri vil gi ett riktig bilde. 

 

At United-supportere stemmer for Özil fordi det er lettere å legge seg over på Arsenal fjøla er det svakeste argumentet jeg har sett. 

Lenke til kommentar

Er jo ikke det? Hva er ditt argument for det motsatte?

 

Edit: Ikke akkurat et ukjent fenomen at Arsenal ligger ganske nøytralt i andre supporteres øyne. Arsenal har alltid spilt fin fotball.

Har få rivaler i motsetning til mange andre toplag. Nå vannes poenget ut ganske kraftig, men bare for å svare på @Jenkingsons post. 

Endret av SpongeFrog
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Coutinho har bedre skuddbein, og jobber hardere defensivt (faktisk ganske undervurdert på akkurat det) - ellers er Özil bedre på det meste. MEN, tror fortsatt Coutinho kommer til å utvikle seg mer enn Özil i fremtiden. 23 vs 27 år.

 

 

Der har du kanskje den største forskjellen, Özil er inne i det som skal være hans beste år, Coutinho er fortsatt på utviklingsstadiet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...