Gå til innhold

Studie: – En av ti amerikanere tror HTML er en kjønnssykdom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mer oppsiktsvekkende at forfatterne av undersøkelsen kaller HTML et programmeringsspråk.

 

HTML describes the structure of a website semantically along with cues for presentation, making it a markup language, rather than a programming language. (wikipedia)

 

What? Mener du å si at mine syke XML og JSON skills ikke er programmering?! :o

Endret av Rudde
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er mer oppsiktsvekkende at forfatterne av undersøkelsen kaller HTML et programmeringsspråk.

 

HTML describes the structure of a website semantically along with cues for presentation, making it a markup language, rather than a programming language. (wikipedia)

 

 

 

Sikker på dette? :D

http://lemire.me/blog/archives/2011/03/08/breaking-news-htmlcss-is-turing-complete/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-I9yduzDf

Ekstra, ekstra! 21% visste ikke at HTML var svar "c", og omtrent halvparten av dem valge svar "b"! Trur du hadde passed bedre i dagbladet, Joachim.

Overskrifter og kvaliteten på artikkler som denne er grunnen til at jeg og mange andre vurderer å flytte til andre sider for teknologinyheter

Endret av Slettet-I9yduzDf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-I9yduzDf

Synes det er mye mer oppsiktsvekkende at hele 18% tror at scientology er et vitenskaplig valgfag...

 

Jeg er mere overaska over at så få trur det... Hadde det ikke vært for media når han berømte skuespilleren promoterte det, eller de gangene radioprogrammene har nevnt det episoden hadde ikke jeg eller mange andre noengang hørt om scientologien.

 

Uten noe bakgrunn og basert på navn så er scientology og science lesson ganske logisk...

Lenke til kommentar

Man bruker konsistent "av 10" for å bedre være istand til å sammenligne størrelser. Hvis du vil være nøyaktig, si like gjerne 11%, ikke 1 av 9. Fordi prosent er "av 100", og dermed også bra for sammenligning (fordi alle bruker det altså, ikke fordi det er "iboende").

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste riktige ut fra dataene gitt...

Man må gi ut datagrunnlaget for at det skal bli helt nøyaktig.

Men, når undersøkelsen er lagt opp uten alternativet "vet ikke" blir ikke resultatet bra uansett, så detaljene er egentlig ikke så spennende så lenge datagrunnlaget er hentet på dårlig grunnlag.

Strengt tatt er studien og datagrunnlaget uinteressant og uriktig, samme hvor detaljert data man har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Sett at disse tallene faktisk var representable, noe som virker høyst tvilsomt, ville jeg heller snudd på det og sagt at det er ikke mindre enn imponerende at 8/10 vet hva HTML er!

Lenke til kommentar

Det er amerikanere vi snakker om her.

 

De tror ikke på evolusjon. Ca halvparten tror universet og jordkloden er 6000 år gammelt.

 

Dette er idioter med noen unntak. Så å forvente at disse skal skjønne noe som helst er i beste fall optimistisk.

 

Tallet for hvor mange som tror naturen bare går sin gang, altså Darwin versjonen, er under 10 %. Resten tror Gud har en finger med i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...