Gå til innhold

Daimler lanserer konkurrent til Teslas «husbatteri»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg bryr meg så mye om design, men jeg synes det er litt komisk når Daimler sin ser ut som en fancy søppelbøtte for moderne baderom, mens Tesla sin ser ut som en stor tørkepapir-dispenser for offentlige toaletter.

 

De er begge veldig stygge. Skulle gjerne sett en løsning som man f.eks bygge inn. Har liksom ikke lyst til å la slikt hengende fremme(med pragende logoer til og med)

Lenke til kommentar

 

Ikke at jeg bryr meg så mye om design, men jeg synes det er litt komisk når Daimler sin ser ut som en fancy søppelbøtte for moderne baderom, mens Tesla sin ser ut som en stor tørkepapir-dispenser for offentlige toaletter.

De er begge veldig stygge. Skulle gjerne sett en løsning som man f.eks bygge inn. Har liksom ikke lyst til å la slikt hengende fremme(med pragende logoer til og med)

 

 

 

Å bygge inn slike moduler er vel ikke særlig smart? Det produseres vel noe varme ved bruk? Og batteriene er jo ikke ment å stå på utstilling i stuen. De plasseres jo i mørket på teknisk rom eller på annen måte ute av syne og ute av sinn. 

Lenke til kommentar

 

 

Ikke at jeg bryr meg så mye om design, men jeg synes det er litt komisk når Daimler sin ser ut som en fancy søppelbøtte for moderne baderom, mens Tesla sin ser ut som en stor tørkepapir-dispenser for offentlige toaletter.

De er begge veldig stygge. Skulle gjerne sett en løsning som man f.eks bygge inn. Har liksom ikke lyst til å la slikt hengende fremme(med pragende logoer til og med)

 

 

 

Å bygge inn slike moduler er vel ikke særlig smart? Det produseres vel noe varme ved bruk? Og batteriene er jo ikke ment å stå på utstilling i stuen. De plasseres jo i mørket på teknisk rom eller på annen måte ute av syne og ute av sinn. 

 

 

Du har nok rett i det, men Tesla sitt batteri ser veldig "designet" ut. Hvorfor ikke bare lage en kloss hvis man likevel skal stue den bort.

Lenke til kommentar

det er innsiden som teller :p

Ja, som sagt, jeg bryr meg ikke så mye om designen. Den skal jo stues bort likevel.

 

Men begge to er påfallende likt baderomsinventar. Jeg kan ikke huske å ha sett en eneste UPS fra en eneste leverandør tidligere som har gitt meg umiddelbare assosiasjoner til baderomsinventar. UPS-er er kjedelige grå bokser, eventuelt med noen maskuline elementer som "tøff" viftegrill eller blå-grå-svart design, men fortsatt preget av funksjon over design.

 

Nå som Daimler og Tesla er på banen kan jeg se for meg at fruene kan rasker med seg en av de på Ikea uten helt å vite hva de kjøper.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Sikkert en del Tesla-patenter i den Mercedesboksen. Hatten av for at de frigjorde patentene sine slik at konkurentene kunne benytte seg av de. De fleste andre hadde bare ruget på patentene selv og saksøkt enhver som laget noe som liknet.

 

Mercedes og Daimler burde få alt av teknologi Tesla sitter på da Tesla ikke hadde vært en realitet uten Mercedes. Under skallet på Model S sitter det en E-klasse fra 2003.

Lenke til kommentar

 

Mercedes og Daimler burde få alt av teknologi Tesla sitter på da Tesla ikke hadde vært en realitet uten Mercedes. Under skallet på Model S sitter det en E-klasse fra 2003.

 

 

Nei det gjør det ikke, altså de har kjøpt deler av mercedes som ratt å masse annet. Men, model S er ikke en E klasse nei. B klassen til mercedes har til gjengjeld masse deler fra Tesla, så det forholdet gikk begge veier. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...