Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

uffda. da

 

 

 

Gjelder denne tråden for 34"+ 1440p+ også eller?

Tenker du på LG sin 38" 3840x1600? :)

 

 

Og den er bare 75hz  :sick:

 

uffda. 

en annen ting som er teit er jo freesync kontra G-sync. Hvorfor kan de ikke bare spille på lag? :p 

Har ikke så lyst på punge ut 12k for en skjerm (x34a). 

Men har jo heller ikke lyst å punge ut 8k for en standard jeg ikke har bruk for (freesync)

Og vil jo heller ikke gjøre et kompromiss på noe jeg skal se på de neste 5 årene heller. 

 

summa sumarum så ser det vel ut til at lommeboka må lide :p 

 

 

Forresten. Har søkt og søkt, men finner ikke noe godt svar på dette. Er det noen her på forumet som bruker X34 til video og fotoredigering? Tenker da på farger og slikt. Antar at det funker gull, men jeg liker ikke å anta. 

Lenke til kommentar

 

 

Forresten. Har søkt og søkt, men finner ikke noe godt svar på dette. Er det noen her på forumet som bruker X34 til video og fotoredigering? Tenker da på farger og slikt. Antar at det funker gull, men jeg liker ikke å anta. 

 

Har ikke hørt noe om fargeegenskapene, men vet at buet skjerm generelt ikke er anbefalt for fotoredigering, pga bildegeometri kan framstilles med en grad av forvrengning. Rette linjer kan se vinklede ut osv..

Lenke til kommentar

 

 

 

Forresten. Har søkt og søkt, men finner ikke noe godt svar på dette. Er det noen her på forumet som bruker X34 til video og fotoredigering? Tenker da på farger og slikt. Antar at det funker gull, men jeg liker ikke å anta. 

 

Har ikke hørt noe om fargeegenskapene, men vet at buet skjerm generelt ikke er anbefalt for fotoredigering, pga bildegeometri kan framstilles med en grad av forvrengning. Rette linjer kan se vinklede ut osv..

 

Nå er jo ikkje alle buete skjermer VELDIG buet da... Er sikker på at dette er et ikke-problem ;)

 

Ikkje noe problem med x34 iallefall

 

Spiller litt Forza Horizon 3 nå på x34.  :eek:  :dribble:  Heftig!

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

 

Forresten. Har søkt og søkt, men finner ikke noe godt svar på dette. Er det noen her på forumet som bruker X34 til video og fotoredigering? Tenker da på farger og slikt. Antar at det funker gull, men jeg liker ikke å anta. 

 

Har ikke hørt noe om fargeegenskapene, men vet at buet skjerm generelt ikke er anbefalt for fotoredigering, pga bildegeometri kan framstilles med en grad av forvrengning. Rette linjer kan se vinklede ut osv..

 

nja. det tror jeg særs lite på. de er jo ikke akkurat buet i 90 grader da :) Har aldri hørt noen klage på det i slike sammenhenger heller. Vil tro at det bare er synsing av folk som ikke har prøvd det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

en annen ting som er teit er jo freesync kontra G-sync. Hvorfor kan de ikke bare spille på lag? :p

Har ikke så lyst på punge ut 12k for en skjerm (x34a). 

Men har jo heller ikke lyst å punge ut 8k for en standard jeg ikke har bruk for (freesync)

Og vil jo heller ikke gjøre et kompromiss på noe jeg skal se på de neste 5 årene heller.

 

Selv om jeg ruller med et Nvidia-kort (1080), nølte jeg ikke ett sekund med å kjøpe ikke-G-Sync-skjermer. Jeg har ingen intensjoner om å legitimere dette lock-in, premium-kostnad, G-Sync-tullet som Nvidia holder på med. Hvis jeg ville ha lock-in hadde jeg kjøpt konsoll. Om jeg mister et par FPS på det, så overlever jeg nok :)

 

Å få dem til å spille på lag er i denne situasjonen ganske enkelt opp til forbrukerene, og Nvidia. Så lenge folk finner seg i å betale 2000+ kroner ekstra fordi Nvidia vil ha sin egen proprietære versjon av Adaptive Sync, så kommer de til å fortsette med dette. Og når du da har punget ut 13'000 kroner for en skjerm, som vil yte suboptimalt uten Nvidia-kort, er det ikke vanskelig å tenke seg til hvilket merke de fleste vil velge neste gang skjermkortet skal byttes ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lutra: Du veit ikke hva du går glipp av, men så lenge du ikke veit så skal du få tilgivelse for å være ignorant til G-Sync ;) (seriøst, test det ut - det funker utrolig bra, og du kommer ikke til å ønske deg et liv uten)

 

Og den profetien der har vi jammen hørt noen ganger før gitt. Enda så selger slemme Nvidia og G-Sync som hakka møkk. Hmmm, verden vil bedras - men noen ganger så er ting faktisk ganske bra også :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

Enda så selger slemme Nvidia og G-Sync som hakka møkk.

Det gjør Apple også. Lock-in lønner seg. Det betyr ikke at det er riktig etisk valg for en bevisst kjøper.

 

En bevisst kjøper, kjøper g-syncskjerm når man har nVidia skjermkort. Noe annet er å lure seg selv. Altså epic fail.

 

Spesielt om man har et GTX 1080 til 7-8000kr og ser etter en skjerm til over 10 000kr.. Men samma f. for meg hva folk gjør :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...