Gå til innhold

Vil du spille World of Warcraft uten å betale ei krone?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må vel fremdeles kjøpe x-antall expansions for å være med på morroa? Kan jeg bruke WoW-tokens på expansions? ;)

 

Njaei, du kjøper en samle boks som inneholder grunnspillet pluss alt til og med MoP, og så må du kjøpe WoD. De har gjort det slik siden Wrath of the lich king, tror jeg, men siden det er en del expansions nå, så er "samleboksen" en bedre deal nå enn når den kun inneholdt grunnspillet og The burning crusade. :)

https://eu.battle.net/shop/en/product/world-of-warcraft

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare lar det frie market bestemme prisen. Hva er fordelen med å gjøre på den måten Blizzard velger å gjøre det?

 

Edit: De har en faq som "besvarer" akkurat dette spørsmålet, men jeg synes ikke argumentasjonen henger helt på greip. Hvor er alle de som er "worried about whether your token will sell"? Å kjøpe/selge på auksjonshuset er et minispill i seg selv som mange gjør til selve poenget med WoW

 

Q: Why can’t players set their own prices for the WoW Token?
A: The WoW Token feature is designed to facilitate the exchange of gold and game time between players in as secure, convenient, and fair a way as possible, and without making players feel like they’re playing a game with their hard-earned money. Having a set current market price and a straightforward exchange system is the best way to achieve that—you don’t need to worry about whether your Token will sell or not due to being undercut or the market shifting, and everyone receives exactly the amount of gold they were quoted.

 

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

Önskar bara Blizzard lycka till att få de minsta (de som regel inte har pengar till abb) att förstå detta.

 

Mer tilbud = mer efterfrågan =billigare tokens.

Alltså, high pop servers borde det bli billigast.

 

Nu kommer bots mer än någonsin "serverhoppa" genom att köra party med någon i en low pop server med ffa loot.

 

Jag tippar på att antalet nya spelare (bots) på low pop blir flera efter detta. Julgave till bots.

Lenke til kommentar

Önskar bara Blizzard lycka till att få de minsta (de som regel inte har pengar till abb) att förstå detta.

 

Mer tilbud = mer efterfrågan =billigare tokens.

Alltså, high pop servers borde det bli billigast.

 

Nu kommer bots mer än någonsin "serverhoppa" genom att köra party med någon i en low pop server med ffa loot.

 

Jag tippar på att antalet nya spelare (bots) på low pop blir flera efter detta. Julgave till bots.

Du bør kanskje lese pressemeldingen før du går til innkjøp av din egen bot. For det første settes prisene av Blizzard (gjennom en algoritme som bruker flere faktorer, trolig en basepris og normalisert tilbud og etterspørsel) og "markedet", altså den delen av auksjonshuset som blir laget for handel av Tokens, er sammenknyttet for hele regionen. Her i Europa vil altså prisen for tokens på alle servere, inkludert de russiske, være den samme, uansett om det er 1 eller tusenvis av spillere på serveren din.

 

Nå vet jeg ikke om du sikter til "kommersiell" botting, altså bots som drives av "professionelle" med eneste hensikt å selge gull, eller mer personlig botting utført av vanlige spillere, men dette er i det minste ingen gavepakke til den første kategorien. Dette kommer av restriksjonene rundt hvordan man kan handle med disse tokensene, spesielt at de blir "soulbound" etter første salg. De kommersielle gull-selgerne har dermed ingen grunn til å anskaffe mer tokens enn det de trenger for å holde kontoene deres i gang (noe som ikke er spesielt relevant, siden dette oftest er stjålne kontoer som brukes til gametime går ut). Det er også begrenset hvor mye de kan tjene på å forsøke mer alvorlig kriminalitet, for eksempel ved å kjøpe slike tokens ved bruk av stjålne kredittkort. Da ender de bare opp med en masse gull som de forhåpentligvis vil slite med å selge om Blizzards strategi fungerer som tiltenkt. Også for "hobby-bottere" er ikke dette noen stor gavepakke. Så lenge de tjener nok gull i løpet av en måned til å betale for 1 token vil ikke botting gi noen større fordel en det gjør i dag.

 

Selv drar jeg i gjennomsnitt dratt inn i overkant av 30000g i omsettning med en profitt på 12500g per dag på auksjoner av ulike slag, så det er vel heller spillere som meg dette er en gavepakke til. Ser ikke for meg at jeg kommer til å betale gametime med noe annet enn gull noen gang etter at denne muligheten blir lagt inn.

 

Denne løsningen vil hovedsakelig oppnå to ting: 1) Gull blir re-distribuert fra rike spillere til fattige, ekte penger blir re-distribuert fra "rike" mennesker til Blizzard (og indirekte til fattige, siden de slipper å betale for gametime). 2) Blizzard kan tjene noe mer penger. Dette fordi a) Gametime blir nå solgt på forskudd (fungerer som gavekort i den virkelige verden) og b) Spillere som normal ikke vil være interessert i å betale for gametime med penger nå har en mulighet til å fortsette å spille (vil resultere i et høyere antall abonnenter, gitt at alle andre faktorer er de samme).

Endret av Sondre K
Lenke til kommentar

PLEX har fungert bra i EVE Online i over 10 år, men det er ingen 15år eller yngre som spiller det, så WOW står ovenfor et større problem.

 

Og ja.. "WTS PLEX CHEAP, ONLY 800m ISK!!!" er vanlig spam i EVE, samme kommer til å skje i WOW uten at jeg ser noe negativt i det.

Lenke til kommentar

PLEX har fungert bra i EVE Online i over 10 år, men det er ingen 15år eller yngre som spiller det, så WOW står ovenfor et større problem.

 

Og ja.. "WTS PLEX CHEAP, ONLY 800m ISK!!!" er vanlig spam i EVE, samme kommer til å skje i WOW uten at jeg ser noe negativt i det.

 

Nei, de kan ikke selges på noen annen måte enn gjennom en ny og spesiell del av auksjonshuset. Du kan altså IKKE "trade" de til noen andre spillere, så da har det ingen hensikt å si noe som helst om de i trade. Prisen er forsovidt også satt av Blizzard.

Lenke til kommentar

 

Absolutt alt Blizzard gjør, er med baktanken av å tjene mest mulig penger.

 

Ehm, ja? De er da tross alt en _bedrift_ og ikke en veldedig organisasjon.....
Jada, men å suge tom visa electron kortet og ukelønnen til stakkars barn og unge for alt det er verdt, burde ikke vært lov. Burde forsåvidt ikke vært lov uansett alder på målgruppe.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...