Gå til innhold

Dette er tøffingversjonen av Samsung Galaxy S5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det å ikke få gratis oppdateringer er skumle greier...

Om dette er det viktigste, da tror jeg ikke Samsung-mobiler eller andre mobiler med android-skall er din type telefon i utgangspunktet.

 

Selv ser jeg heller på slike oppdateringer/forbedringer som man får gratis som en bonus, enn et krav. Det er heller ikke kun positivt, for omtrent hver (større) oppdatering krever mer og mer av mobilen, som gjør den tregere og tregere. Galaxy S2'en ble knalltreg etter hvert, og prøvde man å formatere den, for deretter å oppdatere den ble den fortsatt treg.

Uansett, over til denne:

 

Fra "MIL-STD ratings"

 

Method 512.5 – Immersion

This method determines if a device can withstand being submerged or partially submerged in water, or just splashed a lot, and be able to function after or even during the process. This test will determine if a device warrants an IP rating with a second number as high as a 7. There is one procedure applicable to electronic devices:

Procedure I (immersion) covers putting any part of the device underwater. The test starts by weighing the device. Then every panel, door or cover that might be opened during use is opened and closed three times each. To test the affects of a temperature differential on the seals, the device can be warmed up to 10 to 27 degrees C above that of the water. Then the device is placed into the water so that its top side is one meter below the surface for 30 minutes. Partial immersion is used in cases where the device is designed to float, but other than the depth, the test is largely the same.

 

Virker som om denne også tåler å få luka under strømknappen åpnet og lukket? Og det er jo veldig positivt i så fall.

Kan også nevnes at det er snakk om Super AMOLED skjerm, som ikke stod nevnt før man gravde litt i specsa. Altså heldigvis ikke LCD som var i S4 Active. Kanskje pga. SAMOLED i S5'en har forbedret seg såpass at det også funker godt i selv sterkt sollys, og dermed kunne bruke det videre i Active versjonen.

Virker totalt sett som en topp mobil. Hadde jeg ikke hatt S5, så hadde det garantert blitt en slik i stedenfor.

 

 

 

 

 


  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter fullstendi mangel på support til S4 active , der vi ble sittende med android 4.2 menst den valige S4en fikk 4.4 vet jeg ikke om jeg ville tørre å satse på denne. Dette er og det som har fått meg til å gå bort fra samsung...

Denne oppdateringen mener du? http://www.gsmarena.com/international_galaxy_s4_active_gets_kitkat_as_we_speak-news-8622.php

og http://au.ibtimes.com/articles/556337/20140619/samsung-galaxy-s4-active-android-4-2.htm

Endret av flinx
Lenke til kommentar

Selv ser jeg heller på slike oppdateringer/forbedringer som man får gratis som en bonus, enn et krav. Det er heller ikke kun positivt, for omtrent hver (større) oppdatering krever mer og mer av mobilen, som gjør den tregere og tregere. Galaxy S2'en ble knalltreg etter hvert, og prøvde man å formatere den, for deretter å oppdatere den ble den fortsatt treg.

Nå skal det jo nevnes at Kitkat er laget og optimalisert for å kunne kjøre på telefoner med dårlige spesifikasjoner, så en oppdatering vil faktisk kunne få telefonen til å fungere bedre og være mer responsiv, ikke tregere. Den virker forøvrig helt ypperlig på S3, men da via Cyanogenmod (Samsung vil ikke oppdatere norske S3-modeller fordi de har "bare" 1 GB med RAM, og det blir visst for lite for Kitkat-variantene av Samsung-apper).

Lenke til kommentar

Er jo ikke "vanntett" med 67 ip sertifisering, den er bare "vannavisende". x8 ip sertifisering er "vanntett".

 

IPx7 betyr vanntett, som i at den tåler neddykking i vann i 30 minutter, på dybde begrenset til 15 - 100 cm, vel og merke.

IPx8 betyr at produktet skal tåle varig neddykking, men vil også kunne avgrenses til kun små dybder, typisk inntil 3 meter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...