Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Nja, Battlefield Hardline var ganske ræva, og Dead Space har bare blitt verre og verre. Kan kanskje være like greit å gi serien til noen andre. Vi trenger ikke et kjedelig Dead Space 4, bare fordi det er laget av originalstudioet. Bedre med et bra Dead Space 4 laget av noen andre. :) Synes det er verre med det Star Wars-spillet de jobbet med. Riktignok er det ikke kansellert, men det er nok ikke Star Wars lengre. :( (Med mindre jeg misforsto, og de kaller det Star Wars: Ragtag, men tviler.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, Battlefield Hardline var ganske ræva, og Dead Space har bare blitt verre og verre. Kan kanskje være like greit å gi serien til noen andre. Vi trenger ikke et kjedelig Dead Space 4, bare fordi det er laget av originalstudioet. Bedre med et bra Dead Space 4 laget av noen andre. :) Synes det er verre med det Star Wars-spillet de jobbet med. Riktignok er det ikke kansellert, men det er nok ikke Star Wars lengre. :( (Med mindre jeg misforsto, og de kaller det Star Wars: Ragtag, men tviler.)

BF1 var/er ganske ræva det også i følge mange, inkl meg selv. Battlefield Hardline synes jeg rett og slett var en nedgradering av BF4. De prøvde å innføre cops and robbers, men failet totalt på spill modusene. Det endte egentlig bare opp med Conquest uten tanks, båter, fly osv. Våpen balansen var heller ikke noe å skryte av.

Lenke til kommentar

Jeg likte alle 3 Dead Space spillene og vil ikke si noen av de var i nærheten av dårlige. 2 og 3 var ikke like creepy som det første så det var jo litt nedtur, men de var fortsatt bra. Co-op og våpencraftinga i 3eren var også veldig morro.

 

Enig, rundet alle 3 på Xboxen i sommer og de holder veldig godt enda, fantastiske spill. Foruten at spillene er veldig bra så utmerker lyden seg spesielt positivt - med uvanlig mye bruk av creepy lyder i alle 5 kanaler. 

Lenke til kommentar

Det var gøy å plaffe i stykker aliens i det spillet, men noen spesielt sterk atmosfære hadde det ikke. Det minnet meg mest om en space-shooter med jump scares.

 

Et godt eksempel på et survival horror-spill med skikkelig atmosfære er remaken av Resident Evil 1. Der kan man se at de helt bevisst har brukt kameravinklene, musikken og lys/skygge for å bygge opp spenningen mest mulig. Man kommer inn i et nytt rom og kameravinkelen er rettet direkte mot karakteren din gjennom et vindu, slik at du har null sikt men får følelsen av at noen ser på deg; eller når man kun har en enkelt flakkende lyskilde i et hjørne av et rom som kaster lange skygger over resten og gjør at bare deler av rommet er synlig; eller når du beveger deg ut i et nytt område og alt plutselig blir helt stille. Det er atmosfære, og ikke stygge monstre som hopper ut av hull og sier "bø".

Lenke til kommentar

Få spill kan måle seg på det punktet når de gjelder det spillet der ja :)

Silent Hill 1 - 3, Parasite Eve 2, Dino Crisis 1, Project Zero, Cold Fear, Alone in the dark 1 - 4... noen er det jo. ;)

 

Irriterende nok spilte jeg et spill nylig som fenget med pga kamerabruken osv, men ikke faen om jeg huske hva det er, eller til og med hvilken plattform jeg spilte det på. :(

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Dino Crisis var skuffende syns jeg, men det spilte jeg aldri skikkelig før i år faktisk. Så det forklarer jo egentlig alt :p

 

Men det gav ingen mersmak til å fortsette på neste spill i serien akkurat.

 

Silent Hill derimot leverte varene på alle plan, og det var skremmende faktisk! Ble sugd inn i det spillet der når jeg kjørte igjennom før første gang tidligere i år.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Få spill kan måle seg på det punktet når de gjelder det spillet der ja :)

Silent Hill 1 - 3, Parasite Eve 2, Dino Crisis 1, Project Zero, Cold Fear, Alone in the dark 1 - 4... noen er det jo. ;)

 

Irriterende nok spilte jeg et spill nylig som fenget med pga kamerabruken osv, men ikke faen om jeg huske hva det er, eller til og med hvilken plattform jeg spilte det på. :(

 

Resident evil 1 fra 1996 på cd må du sikte selv er vanskeligere å mer nervepirrende en psn versjonen fy faen vanskelig var helt jevlig den var da. cd i bilde er mitt Resident evil 1 fra 1996  å virker 110% 

post-281153-0-06919800-1485989081.jpg

Lenke til kommentar

Joda jeg er stor fan av Resident Evil serien og spesielt de gamle med låste kameravinkler nettopp fordi de lager en veldig spesiell stemning og skaperne kan vise og sette opp skrekken nøyaktig slik de vil takket være kameraet. Men å si Dead Space ikke har bra stemning og nesten bare er jumpscares er bullshit. RE har forøvrig jumpscares det også og det følger med sjangeren :p DS gjør alt så sinnssykt bra til å være det det er og de greide det uten å låse kameraet og man ser jo hvor fort Capcom mistet grepet på både stemning og creepyness så fort de droppet det konseptet i 4eren. DS vant forøvrig priser for lyddesign og slik når det kom nettopp på grunn av atmosfæren det lagde.

 

 

 

Irriterende nok spilte jeg et spill nylig som fenget med pga kamerabruken osv, men ikke faen om jeg huske hva det er, eller til og med hvilken plattform jeg spilte det på. :(

 

Husker du noe fra spillet du kan nevne? Ble nysgjerrig på hva dette er :p

 

Cold Fear var knall selv om jeg husker veldig lite fra det nå. Resten av spillene du nevnte har jeg ikke spilt i barndommen og de har litt for dårlig grafikk til at jeg greier sette meg ned med de i dag (har prøvd) men håper det skal komme bra remakes/masters av disse så jeg kan kaste meg over de da. Silent Hill HD Collection skulle jeg til å kjøpe før jeg leste at den var helt elendig :/ Kan slenge Haunting Grounds til PS2 på den listen forresten som jeg spilte for første gang for 2 år siden og likte godt :)

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Spillet som helhet synes jeg var helt greit, men horror-stemningen følte jeg ikke. Å bare pøse på med monstere som hopper ut av tak og vegger er ikke hva jeg definerer som skummel atmosfære. Resident Evil-spillene gjorde dette bedre på PS1.

 

Jump scares kan fungere det, men de må bygges opp til og brukes på akkurat de rette tidspunktene der spilleren tror han er trygg eller er fokusert på noe annet. Hele poenget er at spilleren ikke må forvente dem, og da kan de ikke brukes for ofte.

Lenke til kommentar

Joda jeg er stor fan av Resident Evil serien og spesielt de gamle med låste kameravinkler nettopp fordi de lager en veldig spesiell stemning og skaperne kan vise og sette opp skrekken nøyaktig slik de vil takket være kameraet. Men å si Dead Space ikke har bra stemning og nesten bare er jumpscares er bullshit. RE har forøvrig jumpscares det også og det følger med sjangeren :p DS gjør alt så sinnssykt bra til å være det det er og de greide det uten å låse kameraet og man ser jo hvor fort Capcom mistet grepet på både stemning og creepyness så fort de droppet det konseptet i 4eren. DS vant forøvrig priser for lyddesign og slik når det kom nettopp på grunn av atmosfæren det lagde.

 

 

Irriterende nok spilte jeg et spill nylig som fenget med pga kamerabruken osv, men ikke faen om jeg huske hva det er, eller til og med hvilken plattform jeg spilte det på. :(

 

Husker du noe fra spillet du kan nevne? Ble nysgjerrig på hva dette er :p

 

Cold Fear var knall selv om jeg husker veldig lite fra det nå. Resten av spillene du nevnte har jeg ikke spilt i barndommen og de har litt for dårlig grafikk til at jeg greier sette meg ned med de i dag (har prøvd) men håper det skal komme bra remakes/masters av disse så jeg kan kaste meg over de da. Silent Hill HD Collection skulle jeg til å kjøpe før jeg leste at den var helt elendig :/ Kan slenge Haunting Grounds til PS2 på den listen forresten som jeg spilte for første gang for 2 år siden og likte godt :)

Husker spillet dead space første gang, lurer på 1 å 2 spillet steam siden 

Lenke til kommentar

Dino Crisis var skuffende syns jeg, men det spilte jeg aldri skikkelig før i år faktisk. Så det forklarer jo egentlig alt :p

Husk det kom på PS1 og Dreamcast, så grafikken er ikke all verden, og på den tiden hadde vi veldig få "konkurrenter". Selv Resident Evil 2 hadde ikke kommet ut ennå (kom først noen måneder senere). På mange måter er det en kopi av Resident Evil, men å bytte ut trege, hjernedøde zombier med raske, smarte dinosaurer gjorde at det ble mye mer intenst. Nå holdt det ikke å bare spasere forbi zombiene. Dinosaurene jaktet deg hele veien, og de brukte både fart og intelligens til å gjøre det. Er derfor jeg synes Dino Crisis er mye bedre enn Resident Evil på alle måter. Problemet er at Resident Evil ble bedre og bedre med årene (frem til og med Zero, før det ble rene actionspill), mens Dino Crisis gikk over til ren action allerede i det andre spillet. Likte det andre spillet også ganske godt, men det er ikke i nærheten av det første. Det tredje spillet trenger vi ikke nevne engang. Holder å si det er dinosaurer i et romskip. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...