Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte min Z3 Compact så sa selgeren at han trodde telefonen kunne lades trådløst, stemmer dette? Jeg har ladeplater til min gamle Nokia Lumia 920, men jeg våger ikke prøve i tilfelle den skulle bli ødelagt.

Selgeren tok i det store og hele feil - du KAN få ladet z3 med Qi, men det krever ekstrautstyr:

 

Sony-WCR14-Wireless-Charging-Cover_3.jpg

Ser ut som coveret har induksjon i seg, og sender strømmen via magnet-ladekontakten på telefonen.

http://www.xperiablog.net/2014/09/10/sony-wcr14-wireless-charging-cover-for-xperia-z3-coming-soon/

 

Selv gikk jeg heller for magnetkabel

7151veJWseL._SL1500_.jpg

http://www.amazon.co.uk/Magnector-X-202-Performance-Xperia-Charging/dp/B00H2EEB4S/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1415868249&sr=8-2&keywords=magnector+z3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Når jeg kjøpte min Z3 Compact så sa selgeren at han trodde telefonen kunne lades trådløst, stemmer dette? Jeg har ladeplater til min gamle Nokia Lumia 920, men jeg våger ikke prøve i tilfelle den skulle bli ødelagt.

Selgeren tok i det store og hele feil - du KAN få ladet z3 med Qi, men det krever ekstrautstyr:

 

Sony-WCR14-Wireless-Charging-Cover_3.jpg

Ser ut som coveret har induksjon i seg, og sender strømmen via magnet-ladekontakten på telefonen.

http://www.xperiablog.net/2014/09/10/sony-wcr14-wireless-charging-cover-for-xperia-z3-coming-soon/

 

 

 

 

Shit, denne kombinert med wallet case hadde vært helt perfekt! Selv kjøpte jeg docking fra komplett som skal stå på kontoret i går. Blir nok magnet lader på meg til reis og hjemmebruk, latterlig at de ikke følger med egentlig... Det skal vell ikke mange ladingene til med "vanlig" lader før IP graden faller...

Lenke til kommentar

Shit, denne kombinert med wallet case hadde vært helt perfekt!

 

Ville ikke det blitt ekstremt klumpete? Jeg syns Qi-coveret ser alt for stort og bulkete ut allerede..

 

Blir nok magnet lader på meg til reis og hjemmebruk, latterlig at de ikke følger med egentlig... Det skal vell ikke mange ladingene til med "vanlig" lader før IP graden faller...

 

My thought exactly. På sambos Xperia V sluttet luken å tette etter et par mnd med daglig lading, og falt til slutt av. Tror ikke den er så lett å bytte selv heller(har ikke undersøkt).

 

Artig sidenote, om du vil teste at den fortsatt er tett - "ring" *#*#SERVICE#*#* ("service" skrives med talltastene, altså 7378423), finn menyen for sensorer og deretter trykksensor. Den vil vise rundt 1000mbar.

Ha alle luker lukket og trykk fast på skjermen, trykket skal da øke med 4-5mbar. Åpne en luke og test igjen, da ser du ingen endring i trykket.

 

Altså så lenge press gir utslag på trykksensor kan du anta at den fortsatt er tett :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Shit, denne kombinert med wallet case hadde vært helt perfekt!

 

Ville ikke det blitt ekstremt klumpete? Jeg syns Qi-coveret ser alt for stort og bulkete ut allerede..

 

 

Jo det er nok sant! Men er vant med å ha en ganske klumpete telefon fra før(mye korter osv som gjør den veldig klumpete) så tror det hadde gått fint. Problemet med å ikke ha dette er vell å ha tilgang til ladeportene uten å fjerne den fra wallet case. Tviler på at den kommer til å passe i docking, evt blir løsningen en slik magnetlader om de som produserer slike er smarte nok til å lage en åpning til den :)

 

Hvis jeg trykker på skjermen, øker trykket. Men bare i ett sekund, så er det tilbake der det var.

Når jeg slipper, synker trykket, men stabiliserer seg etter et sekund.

 

Samme her! Den er jo bare "litt" tett så det er jo logisk at det økte trykket vill forsvinne fort.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Hvis jeg trykker på skjermen, øker trykket. Men bare i ett sekund, så er det tilbake der det var.

Når jeg slipper, synker trykket, men stabiliserer seg etter et sekund.

Det er slik den skal reagere - når du trykker den sammen skaper du jo mikroskopisk mindre plass på innsiden, og komprimerer luften som er der(høyere trykk) - når du slipper ekspanderer luften igjen og trykket går tilbake :)

 

Edit: Mener du at trykket går tilbake til 1 bar mens du opprettholder presset? Det høres ikke riktig ut.

 

Edit2: Den gjør visst det hos meg og, så da er det kanskje slik det skal være..

Endret av toth
Lenke til kommentar

Vurderer litt hva slags lading jeg skal gå for for min Z3 Compact.

Greia er at jeg stort sett bare lader på jobb (kontoret). Brukes til Spotify, Email, Skype, Nettsurfing.

 

Står mellom ladekabel med magnet.

Docking

Cover + Induksjonsplate

 

Ladekabel er vel ganske enkelt. Muligens noen magnetladere sitter dårlig?

 

Med docking, så blir den liggenes horisontalt. Fleste funksjoner på mobilen fungerer best i vertikal retning. Ser bra ut i docking og er lett tilgjengelig som er bra.

 

Det med ladeplate virker veldig lettvint, men da må man ha cover. Cover kan være en fordel, men virker mer som den blir for klumpete (er en grunn for at jeg ville ha Compact). Dessuten så har ikke dette kommet ut på markedet enda.

 

Gjør det noe om man lader i 2 minutt, tar den opp og fikler med den så lader igjen. Sånn fram og tilbake?

Hva har dere gått for?

Lenke til kommentar

Vurderer litt hva slags lading jeg skal gå for for min Z3 Compact.

Greia er at jeg stort sett bare lader på jobb (kontoret). Brukes til Spotify, Email, Skype, Nettsurfing.

 

Står mellom ladekabel med magnet.

Docking

Cover + Induksjonsplate

 

Ladekabel er vel ganske enkelt. Muligens noen magnetladere sitter dårlig?

 

Med docking, så blir den liggenes horisontalt. Fleste funksjoner på mobilen fungerer best i vertikal retning. Ser bra ut i docking og er lett tilgjengelig som er bra.

 

Det med ladeplate virker veldig lettvint, men da må man ha cover. Cover kan være en fordel, men virker mer som den blir for klumpete (er en grunn for at jeg ville ha Compact). Dessuten så har ikke dette kommet ut på markedet enda.

 

Gjør det noe om man lader i 2 minutt, tar den opp og fikler med den så lader igjen. Sånn fram og tilbake?

Hva har dere gått for?

 

Stiller meg også bak denne med samme spørsmål, har bestilt docking fra komplet som kommer til å stå på kontoret og det vill være nok lading om jeg lar den stå der ila arbeidsdagen også tenker jeg å gå til innkjøp av magnetlader til helger/reise.

 

Men undrer meg også over spørsmålet med smålading? Det er ikke særlig bra kan jeg tenke meg, noen med erfaring?

Lenke til kommentar

 

Vurderer litt hva slags lading jeg skal gå for for min Z3 Compact.

Greia er at jeg stort sett bare lader på jobb (kontoret). Brukes til Spotify, Email, Skype, Nettsurfing.

 

Står mellom ladekabel med magnet.

Docking

Cover + Induksjonsplate

 

Ladekabel er vel ganske enkelt. Muligens noen magnetladere sitter dårlig?

 

Med docking, så blir den liggenes horisontalt. Fleste funksjoner på mobilen fungerer best i vertikal retning. Ser bra ut i docking og er lett tilgjengelig som er bra.

 

Det med ladeplate virker veldig lettvint, men da må man ha cover. Cover kan være en fordel, men virker mer som den blir for klumpete (er en grunn for at jeg ville ha Compact). Dessuten så har ikke dette kommet ut på markedet enda.

 

Gjør det noe om man lader i 2 minutt, tar den opp og fikler med den så lader igjen. Sånn fram og tilbake?

Hva har dere gått for?

 

Stiller meg også bak denne med samme spørsmål, har bestilt docking fra komplet som kommer til å stå på kontoret og det vill være nok lading om jeg lar den stå der ila arbeidsdagen også tenker jeg å gå til innkjøp av magnetlader til helger/reise.

 

Men undrer meg også over spørsmålet med smålading? Det er ikke særlig bra kan jeg tenke meg, noen med erfaring?

 

magnet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...