Gå til innhold

– Dette er den største trusselen av sitt slag på Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bytte e-post system dersom det tillater spinnvill åpning av alt som kryper og går, mitt råd !?

 

Ikke åpne filvedlegg uten at du er 110 % sikker på hva det er. Ha en e-post tjeneste som ikke kjører HTML og åpner bilder, uten at brukeren velger å gjøre det for en og en e-post om gangen.

 

Åpne e-post på en dedikert maskin, slik at det ikke kan låse ned noe som er av betydning for deg. Det er absolutt ikke meningen å drive reklame for noen andre. Jeg har ingenting å vinne på det.

 

Men, http://runbox.no/ har en rimelig fin tjeneste som kan brukes på den måten jeg beskrev ovenfor. At jeg nevner runbox er kun for å promotere funksjonene. Det finnes sannsynligvis andre tjenester eller programvare alt etter hva man er mest komfortabel med, som gjør like mye for at brukeren skal føle seg sikker.

Endret av G
Lenke til kommentar

Et annet alternativ kan være programvare av kaliber Rollback Rx.

Enda et alternativ eller tilleggsopplegg, kan være å ta backup av det mest kjære du har, og ha backup lagret for ettertiden, som du ikke kobler opp til den infiserte PC'en i tide og utide, slik at den også blir rammet.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...