Gå til innhold

Foto

FEATURE: Modifikasjonenes historie (Ekstra)


16 svar i denne tråden

#1 Aasgaard

Aasgaard

    Bruker

  • Medlemmer
  • 4 027 innlegg
  •   13. oktober 2002

Skrevet 20. juni 2014 - 14:33

0000000136.1920x1080.300x169.jpg

Flere av dagens største spillsuksesser eksisterer kun på grunn av ivrige fans.

FEATURE: Modifikasjonenes historie (Ekstra)
  • 0
Kristian Aasgård
Gamer.no

#2 Vrengtpolvott

Vrengtpolvott

    Bruker

  • Medlemmer
  • 5 300 innlegg
  •   25. juni 2004

Skrevet 20. juni 2014 - 16:03

Morsomt at modden jeg var med på, Nehrim, ble nevnt. Veldig stolt av den modden :)
  • 8
Elsker deg for alltid Karo, du var virkelig menneskets beste venn <3
"Kloke ord frå Vrengtpolvott det der. Vi har nok alle noko å lære frå den karen." -ttt
GamerTag: Stavaas
PSN ID: iStavaas

#3 Aasgaard

Aasgaard

    Bruker

  • Medlemmer
  • 4 027 innlegg
  •   13. oktober 2002

Skrevet 21. juni 2014 - 14:56

Artig, jeg var ikke klar over at vi hadde en forumveteran som hadde fingre med i spillet. Hva står du bak? :)
  • 2
Kristian Aasgård
Gamer.no

#4 Vrengtpolvott

Vrengtpolvott

    Bruker

  • Medlemmer
  • 5 300 innlegg
  •   25. juni 2004

Skrevet 21. juni 2014 - 16:08

*
POPULÆR POST!

For Nehrim lagde jeg primært 3d modeller og teksturer, men hadde også en finger med i diverse dungeons i modden. Hjalp også til med level design i Black Mesa og var en av de første medlemmene i den modden :)
  • 10
Elsker deg for alltid Karo, du var virkelig menneskets beste venn <3
"Kloke ord frå Vrengtpolvott det der. Vi har nok alle noko å lære frå den karen." -ttt
GamerTag: Stavaas
PSN ID: iStavaas

#5 NatuRal3

NatuRal3

    Bruker

  • Medlemmer
  • 111 innlegg
  •   6. oktober 2012

Skrevet 23. juni 2014 - 14:20

Ikke glem DayZ :)

Ikke glem DayZ :)


Glem det.
  • 0

-NatuRal3-

 


#6 Gibblay

Gibblay

    Bruker

  • Medlemmer
  • 487 innlegg
  •   16. april 2003

Skrevet 23. juni 2014 - 14:48

Så virkelig Desert Combat så jævlig ut? For ei utvikling på 10-15 år.
  • 2

#7 ReVeiLeR

ReVeiLeR

    Bruker

  • Medlemmer
  • 55 innlegg
  •   17. januar 2006

Skrevet 1. januar 2018 - 19:21

"Oppfølgeren Quake bød ikke på mindre tredjepartsmoro. Noen nøyde seg med å forandre spillerfiguren til ei ku eller ei naken dame. Det var enkel moro, men neppe noe som forandret bransjen. Team Fortress var betydelig viktigere i så måte."

What?
TF over Quake i viktighet av moddingens fremdrift? Are you MAD?
Eks: http://www.moddb.com/mods/quake-rally
  • 0

#8 ReVeiLeR

ReVeiLeR

    Bruker

  • Medlemmer
  • 55 innlegg
  •   17. januar 2006

Skrevet 1. januar 2018 - 19:24

Phew, leste litt lenger. Denne kan trygt slettes ^
  • 0

#9 DKC

DKC

    Bruker

  • Medlemmer
  • 2 745 innlegg
  •   12. desember 2015

Skrevet 1. januar 2018 - 19:57

Kjekt å lese dette tilbakeblikket fra en tid da modifikasjoner var utelukkende positivt. Bethesda satt en effektiv stopper for det i fjor gitt!
  • 1

#10 Boss-Znakemaster

Boss-Znakemaster

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 041 innlegg
  •   28. september 2011

Skrevet 2. januar 2018 - 00:47

For Nehrim lagde jeg primært 3d modeller og teksturer, men hadde også en finger med i diverse dungeons i modden. Hjalp også til med level design i Black Mesa og var en av de første medlemmene i den modden :)


Rått, digger Black Mesa. Er sykt imponert over hvor dedikerte alle som har vært med på å lage det har vært.

En annen av mine favorittmods er HD remaster modden til Resident Evil 4. re4hd.com
To karer som remastrer hele spillet.
  • 0

#11 Rygh18

Rygh18

    Bruker

  • Medlemmer
  • 6 innlegg
  •   8. mai 2013

Skrevet 2. januar 2018 - 09:29

Stardew Valley fortjener også en notis her :)

Utvikleren la seg selv ut på reddit og svarte alle som måtte ha spørsmål. Artig sak:
https://www.reddit.c...dew_valley_ask/
  • 0

#12 Erlend

Erlend

    Utviklingssjef, Gamer.no

  • Good Game AS
  • 1 334 innlegg
  •   15. oktober 2010

Skrevet 2. januar 2018 - 12:23

"Oppfølgeren Quake bød ikke på mindre tredjepartsmoro. Noen nøyde seg med å forandre spillerfiguren til ei ku eller ei naken dame. Det var enkel moro, men neppe noe som forandret bransjen. Team Fortress var betydelig viktigere i så måte."

What?
TF over Quake i viktighet av moddingens fremdrift? Are you MAD?
Eks: http://www.moddb.com/mods/quake-rally


Team Fortress var en Quake-mod. Det menes nok at TF var viktigere enn å forandre figuren til ei ku.

Valve kapret utviklerne og lanserte sitt Team Fortress Classic senere.

http://quake.wikia.c..._Fortress_(mod)
  • 0
Erlend Blakstad
Utviklingssjef - Gamer.no

#13 BizzyX78

BizzyX78

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 250 innlegg
  •   1. september 2011

Skrevet 3. januar 2018 - 12:13




- Jeg synes at "Vampire: The Masquerade - Bloodlines" er et høyst nevneverdig spill når det kommer til "stafettpinner"...

Da det har blitt utgitt via "Unofficial Release" enten som Patch som fikser bugs, eller som en "Extended Edition" av spillet.

-----

Et annet spill jeg skulle ønsket dem hadde gjort noe lignende med er "Call of Cthulhu: Dark corners of the earth".
Som i sin tid virkelig hadde trengt det, fordi orginalen var full av bugs.

Etter det jeg har sett så langt så er den offisielle remake'en av spillet helt anderledes i forhold til orginalen.

Ikke at det nødvendigvis trenger å være så negativt, men skulle alikevel ønske at noen hadde plukket opp "stafettpinnen" til orginalen.

Jeg koste meg i hvert fall gløgg ihjel med orginalen, på tross av alle bugs'ene.

-----

En mod til "TES" som jeg savner er en "Non-Combatant"-mod.
Noe 'ala' som i "Ultima Online".

Godt mulig jeg har gått glipp av noe, men om det ikke finnes så burde det ha gjort det.

På den måten kan slike spill appellere til langt flere, særlig i Online-sammenheng.
  • 0

#14 Arodem

Arodem

    Redaksjonssjef, Gamer.no

  • Good Game AS
  • 3 717 innlegg
  •   4. mars 2011

Skrevet 3. januar 2018 - 13:25

- Jeg synes at "Vampire: The Masquerade - Bloodlines" er et høyst nevneverdig spill når det kommer til "stafettpinner"...

Da det har blitt utgitt via "Unofficial Release" enten som Patch som fikser bugs, eller som en "Extended Edition" av spillet.
 

 

 

 

Jeg skrev litt om Vampire: The Masquerade - Bloodlines-situasjonen for noen år siden. :) https://www.gamer.no...r-ansvar/153111


  • 0

Audun Rodem
Redaksjonssjef, Gamer.no
Twitter E-post


#15 BizzyX78

BizzyX78

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 250 innlegg
  •   1. september 2011

Skrevet 3. januar 2018 - 23:03



 



 



- Jeg synes at "Vampire: The Masquerade - Bloodlines" er et høyst nevneverdig spill når det kommer til "stafettpinner"...

Da det har blitt utgitt via "Unofficial Release" enten som Patch som fikser bugs, eller som en "Extended Edition" av spillet.


 

 
 

Jeg skrev litt om Vampire: The Masquerade - Bloodlines-situasjonen for noen år siden. :)


https://www.gamer.no...r-ansvar/153111


 



- Som du siterte den gang så holder han fortsatt det han lover.

Med unntak av Beta-Versjoner så har han nylig utgitt "v.9.9 Final" av "VTM-B", datert den 22.12.2017.
"Final"-versjoner er full versjoner som markere overgangen til neste versjon og neste runde med beta-testing.

-----

Hadde bare noen gjort det samme med "CoC:DCoTE" så hadde jeg blitt veldig fornøyd.

Forståelig nok så hade det blitt litt av et prosjekt, da siden "CoC:DCoTE" var/er mer bug'ete enn "VTM-B" når den siste offentlige versjonen blir tatt i betraktning.

Men vel verdt det på tross av alle bug'ene, om en da i det hele tatt får det opp å gå.


 


Dette innlegget har blitt redigert av BizzyX78: 4. januar 2018 - 02:32

  • 0

#16 DashFiss

DashFiss

    Bruker

  • Medlemmer
  • 179 innlegg
  •   25. januar 2010

Skrevet 10. november 2018 - 22:15

Ja det ble etter hvert slutt på mods til BF-spilla, EA skjønte at her var det mye penger å tjene hvis de bare laget de SELV. Dessuten holdt modsa liv i spilla i et par tiår, og sånt er jo heller ikke bra............

 

Heldigvis ikke alle som tenker slik da, men blir mer vanlig.


Dette innlegget har blitt redigert av DashFiss: 10. november 2018 - 22:28

  • 1

#17 MultiGamerClub

MultiGamerClub

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 317 innlegg
  •   17. november 2014

Skrevet 12. november 2018 - 09:53

"Samtidig slapp DICE å betale 200 000 dollar Trauma Studios ellers hadde hatt krav på."

De la ned studioet som lagde BF2 for denne grunnen?
  • 0

ASUS ROG STRIX B350-F  | 1700@3.65 GHz/1.35v | Noctua U12S AM4 | 1070 GAMING 8GB | Corsair Vengeance RGB 16GB 3000 MHz | Fractal Design 750w Integra M | Intel 600p | Samsung EVO 850 | Scout 2 Ghost White | Sound Blaster Audigy Fx | 4 TB Ekst HDD

 

Steam Profil & NorVanilla - Kjører en Volvo V70 D3 2016 Modell.



0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere