Gå til innhold

Oculus Rift-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oculus Rift med Touch er nå 200$ billigere permanent.

http://www.roadtovr.com/oculus-rift-price-drop-touch/

 

Dette plasserer meg i et aldri så lite dilemma. Var tenkt å kjøpe en ny Vive siden jeg har lovet vekk den jeg har nå og skal flytte til et mye mindre sted enn her jeg nå bor. Håper HTC følger etter nå eller at LG lanserer sitt VR sett i nærmeste fremtid til en lignende pris.

 

Dette burde vel også få en følge for prisene i norske butikker, samme med brukte sett som ligger ute på finn. 

 

:hmm:

 

 

HTC har dessverre kommet med en offisiell uttalelse om at de ikke kommer til å skru ned prisene :(

 

Men hvis du kjøper Oculus Rift så kan du fortsatt spille alt du har på SteamVR :)

 

Har Rift selv, og SteamVR fungerer helt fint :)

Lenke til kommentar

HTC har dessverre kommet med en offisiell uttalelse om at de ikke kommer til å skru ned prisene :(

 

Men hvis du kjøper Oculus Rift så kan du fortsatt spille alt du har på SteamVR :)

 

Har Rift selv, og SteamVR fungerer helt fint :)

Uff! dette er en hodepine! Spesielt når jeg så spillet From Other Suns. dette er en setting og sjanger jeg digger. Midt i blinken for meg! Jeg er også en stor spiller av RTS spill og der virket Brass Tactics også veldig interessant.

 

Samtidig er jeg veldig investert i Vive nå. Det er en del ting som gjør et bytte vanskelig for meg.

 

-Fallout 4 (ja det kommer sikkert en hack, men er det godt nok?)

-Vive tracker for å spore ting og tang og kroppsdeler. Dette blir spesielt gøy for meg i utvikling av ting i unity. Hardt å gi slipp på dette.

-Trådløst

-deluxe audio strap

-Jeg har venner og familie med Vive

-Multiplayer støtte på tvers av rift og vive er ikke gitt i alle spill

-Jeg har en del tredjepartsutstyr som jeg har kjøpt inn for Vive.

-Jeg støtter Valve og deres VR satsing

-Jeg er skeptisk til Facebook og hva de kan finne på i fremtiden.

-Jeg vil ha spillsamlingen og venner på steam slik jeg er vant til, det gjør Oculus Store lite attraktivt.

 

Og så er det denne ekslusivitet dritten til Oculus/Facebook. Den irriterer meg grenseløst!

 

Blææ! Jeg har luksusproblemer :p

 

 

Vel det skulle være et lett(ere) valg for de av dere som har sittet på gjerdet til nå :)

Lenke til kommentar

Tenkte å bestille Oculus med touch fra Oculus.com. Står at prisen er 708 euro. Hva vil det koste meg i kroner inkl frakt moms toll osv?

 

Moms og toll er inkludert i selve betalingsprisen :)

 

Er derfor beløpet går oppover og i tillegg endres til euro :)

 

Så det du betaler i checkout er totalprisen, du får ingen overraskelser i ettertid :)

Lenke til kommentar

 

HTC har dessverre kommet med en offisiell uttalelse om at de ikke kommer til å skru ned prisene :(

 

Men hvis du kjøper Oculus Rift så kan du fortsatt spille alt du har på SteamVR :)

 

Har Rift selv, og SteamVR fungerer helt fint :)

Uff! dette er en hodepine! Spesielt når jeg så spillet From Other Suns. dette er en setting og sjanger jeg digger. Midt i blinken for meg! Jeg er også en stor spiller av RTS spill og der virket Brass Tactics også veldig interessant.

 

Samtidig er jeg veldig investert i Vive nå. Det er en del ting som gjør et bytte vanskelig for meg.

 

-Fallout 4 (ja det kommer sikkert en hack, men er det godt nok?)

-Vive tracker for å spore ting og tang og kroppsdeler. Dette blir spesielt gøy for meg i utvikling av ting i unity. Hardt å gi slipp på dette.

-Trådløst

-deluxe audio strap

-Jeg har venner og familie med Vive

-Multiplayer støtte på tvers av rift og vive er ikke gitt i alle spill

-Jeg har en del tredjepartsutstyr som jeg har kjøpt inn for Vive.

-Jeg støtter Valve og deres VR satsing

-Jeg er skeptisk til Facebook og hva de kan finne på i fremtiden.

-Jeg vil ha spillsamlingen og venner på steam slik jeg er vant til, det gjør Oculus Store lite attraktivt.

 

Og så er det denne ekslusivitet dritten til Oculus/Facebook. Den irriterer meg grenseløst!

 

Blææ! Jeg har luksusproblemer :p

 

 

Vel det skulle være et lett(ere) valg for de av dere som har sittet på gjerdet til nå :)

 

I praksis så har den "dritten" liten eller ingen betydning. Som eier av Oculus sitter du med et tonn titler som kun funker på Vive og det samme med PSVR.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

I praksis så har den "dritten" liten eller ingen betydning. Som eier av Oculus sitter du med et tonn titler som kun funker på Vive og det samme med PSVR.

Det er klart det har betydning når vi ikke kan spille alle disse spillene. Jeg har vondt for å støtte en slik praksis når det er alternativer som Steam som forsøker å støtte alle VR sett. Ved å kjøpe spill fra Oculus store som eier av Rift så låser jeg meg til deres VR sett. Om jeg kjøper et VR sett fra en annen produsent i fremtiden så er jeg i praksis låst ute fra spillene jeg har kjøpt via Oculus. Og hvis jeg bruker ReVive ol. for å kjøpe fra deres nettbutikk så er det ingen garantier for at de ikke vil låse meg ute i fremtiden. 

 

Det er forbrukerfiendtlig og passer meg veldig dårlig.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

TPCast skal da fungere med Rift også?

jeg har til nå ikke sett noe som tyder på dette. Men jo jeg regner med det vil bli mulig på Rift også? Ihvertfall siden det er såpass mange produsenter av trådløst. Har hittil kun sett Vive bli testet med ulike former for trådløst.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

I praksis så har den "dritten" liten eller ingen betydning. Som eier av Oculus sitter du med et tonn titler som kun funker på Vive og det samme med PSVR.

Det er klart det har betydning når vi ikke kan spille alle disse spillene. Jeg har vondt for å støtte en slik praksis når det er alternativer som Steam som forsøker å støtte alle VR sett. Ved å kjøpe spill fra Oculus store som eier av Rift så låser jeg meg til deres VR sett. Om jeg kjøper et VR sett fra en annen produsent i fremtiden så er jeg i praksis låst ute fra spillene jeg har kjøpt via Oculus. Og hvis jeg bruker ReVive ol. for å kjøpe fra deres nettbutikk så er det ingen garantier for at de ikke vil låse meg ute i fremtiden. 

 

Det er forbrukerfiendtlig og passer meg veldig dårlig.

 

Poenget er at en drøss titler er låst til vive.

Lenke til kommentar

Poenget er at en drøss titler er låst til vive.

Det er ikke så svart hvitt.

 

De er "låst" inntil utviklerne velger å legge til støtte for andre VR sett unike og ulike funksjoner som f.eks variasjon i kontrollere og sporing (180 vs 360 romsporing). Det er en jobb å skulle legge til denne støtten. Det blir en avveining for spillutviklerne om det er verdt tiden deres. Noen kan også velge å utelate støtte i ren protest (som jeg mistenker at noen gjør) eller av andre grunner jeg bare kan spekulere i. Dette er greit nok i og for seg, selv om jeg synes det er dumt hvis andre VR sett med andre typer oppsett ikke får støtte.

 

LG sitt nye VR sett kjører alle spillene som Vive kjører fordi de bruker så og si det samme oppsettet på kontrollere og med romskala. 

 

Jeg har ikke noe problem her all en tid vi ikke har en felles standard for kontrollere og sporing. Det blir dog spennende å se hvilken tilpasninger som må gjøres når (om?) Valve slipper for salg sine "knuckle controllers". 

 

 

Jeg HAR dog et problem med selskaper som eksplisitt sørger for at spill aldri vil bli tilgjengelig for andre VR sett (Sony og Oculus/Facebook) fordi de vil bygge en plattform for kun sitt VR sett. Dette er spill jeg aldri vil få spille om jeg ikke kjøper deres VR sett eller bruker en hack hvor støtte i fremtiden ikke er garantert samt legger til side verdiene mine om å ikke kjøpe fra en utgiver/utvikler med en slik praksis. 

 

Jeg har ikke sett til nå at hverken Valve eller HTC har gjort dette. HTC har dog en egen portal og egen nettbutikk men den er mest regnet for Asiatiske brukere slik jeg har skjønt det. Det ene spillet HTC har gitt ut kan spilles på både Oculus og Vive. Valve er åpne på at de ikke støtter en praksis med ekslusiver og det har sett ut til å stemme til nå siden de patcher inn støtte for Touch kontrollere i sine spill og programmer samt har åpnet steam for alle VR sett.

Lenke til kommentar

Kjørte en runde Robo ReCall nå. Wow, fantastisk morsom tittel.

 

Tror dette er første tittelen som har fått meg til å glemme omgivelsene 100%. Jeg smalt borti hyller, pult, vegge og det som var :p Snakk om fullstendig innlevelse haha.

Selv om jeg har satt opp guardian (bruker nå kun makering på gulv som referanse kombinert med et teppe så jeg ikke set nettingen stadig vekk) så merker jeg at jeg trenger et større rom (lite avlangt kontor på ca. 9 kvm) og ant. en 3 sensor for å få fullstendig romtracking.

 

Men det fungerte sinnsykt bra uten dette også. Hmm, kanskje jeg må ofre soverommet som er større og firkantet. Soverom = kontor og kontor blir soverom hvis jeg får inn senga osv :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Trenger hjelp av en av dere.

 

Har en spill kompis som vurderer Rift, men han har bare GearVR.

Er det noen her inne, som har begge to og som kan si noe om bildekvaliteten og om forskjellen er noe stor? Tenker  ikke på grafikk, det er klart er bedre på pc, snakker om linsene.

Fks hvis du ser en film på begge to, er forskjellen stor?

 

Har bare Rift selv (solgt vive) så kan ikke hjelpe han

Lenke til kommentar

Jeg har Gear VR (Galaxy S7 Edge) og Oculus Rift CV1 med Touch.

 

Og forskjellen er stor! Mye skarpere og penere i Rift, og selvfølgelig blir gamingdelen helt ubeskrivelig mye bedre.

 

Men til film er Rift overlegen på alle vis. Lavere vekt, bedre ergonomi, bedre lyd, bedre og klarere bilde, større FoV, mindre black smearing, høyere oppdateringsfrekvens (mindre kvalmeinduserende, bedre innlevelse).

Lenke til kommentar

Jeg har Gear VR (Galaxy S7 Edge) og Oculus Rift CV1 med Touch.

 

Og forskjellen er stor! Mye skarpere og penere i Rift, og selvfølgelig blir gamingdelen helt ubeskrivelig mye bedre.

 

Men til film er Rift overlegen på alle vis. Lavere vekt, bedre ergonomi, bedre lyd, bedre og klarere bilde, større FoV, mindre black smearing, høyere oppdateringsfrekvens (mindre kvalmeinduserende, bedre innlevelse).

Takker for det, visste han svaret ditt og tror han er overbevist, er vel et ok tidspunkt og kjøpe Rift på også nå :)

 

Setter pris på svar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...