Gå til innhold

Test: Nettverk via strømmen er veldig bra – bare ikke kjøp denne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener du at på den kursen som er aktuell og bruke dette på hos han, er 3fase? denne er laget for 1fase.

Elektrikkere må gjerne rette meg viss jeg tar feil,

men tror det er følgende oppsett:

 

1 fase fra 400V + nøytral leder = 230V viss jeg ikke husker feil.

 

Tror han mener at det kommer 3-fas 400V + jord inn i huset,

som så blir delt opp i L1, L2, L3 og N (L = Leder, N = Nøytral),

og i stikkontaktene rundt i huset er det L1+N, L2+N og L3+N,

må da Homepluggen kobles til to stikkontakter med f.eks L1+N eller kan de kobles til en med L1+N og en med L3+N osv.

Endret av Malmern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, hos en i familien kan et slikt sett med adoptere være interessant. Der er det trefase, er det slik at de må være koblet til de to samme fasene eller holder det at en av fasene er lik?

 

Den funker nok over 3 faser, med nødvendigvis ikke like bra. I Norge er 230V it mest vanlig ikke 400V TN (med mindre du bor i et nytt felt).

 

Her er hvordan det blir koblet sammen i skapet ditt. Som du ser er det en mostand tilkoblet på "enden" av hver kurs. Denne mostanden er R total i kursen din, og vil endre seg ved hvor mye du belaster kursen med (mindre hvis du øker lasten P=U^2/R)

http://oi57.tinypic.com/egtmom.jpg

Lenke til kommentar

Veldig dårlig erfaring med de homeplug løsningene jeg har prøvd! Netgear + Dlink & 3com, bare ræl.

 

Gå for full dekning wlan i stede! Wlan dekning er ikke ett problem lenger med riktig router.

 

Om du er veldig redd for å bruke bor og stiftemaskin, så er sikkert Wlan greit, eller en kombi wlan og homeplug. For alle oss andre så er kablet Gb Ethernet i kombinasjon med noen strategisk plasserte Wlan accesspunkt et mye bedre alternativt. Raskt og dønn stabilt i forhold til alle andre teknologier. Trådløst er kun for mobiler, nettbrett og laptoper som forflyttes. Alt annet går "wired"...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Veldig dårlig erfaring med de homeplug løsningene jeg har prøvd! Netgear + Dlink & 3com, bare ræl.

 

Gå for full dekning wlan i stede! Wlan dekning er ikke ett problem lenger med riktig router.

 

Om du er veldig redd for å bruke bor og stiftemaskin, så er sikkert Wlan greit, eller en kombi wlan og homeplug. For alle oss andre så er kablet Gb Ethernet i kombinasjon med noen strategisk plasserte Wlan accesspunkt et mye bedre alternativt. Raskt og dønn stabilt i forhold til alle andre teknologier. Trådløst er kun for mobiler, nettbrett og laptoper som forflyttes. Alt annet går "wired"...

Helt enig med deg der! Kjører selv giga på alt av stasjonært utstyr.

 

Men hos de aller fleste vet jeg at dette gjerne ikke er aktuelt pga en kvinnelig motpart som bryr seg om det estetiske ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et par hundre kroner billigere, inkludert frakt her: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2359624

 

Takk, men den du har der har ikke WiFi, som jeg kan se.

 

Satset på denne: http://www.clasohlson.com/no/Netgear-HomePlug-500-Wi-Fi---/Pr385537000

 

Jeg kjøpte den på Clas, fungerer helt utmerket. Får full fart på nett, ingen reduksjon. Ganske fornøyd!

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...