Gå til innhold

The Elder Scrolls Online krev ikkje PS Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde håpet vi ville kunne få både cross-platform og mulighet til å spille sammen med de på andre siden av dammen. Har selv noen venner i Amerika som har sett fram til dette spillet, nå ser det ut som at jeg kanskje ikke blir å kunne spille sammen med dem.

Desto mer grunn til å vente til det går F2P. :p

Lenke til kommentar

Desto mer grunn til å vente til det går F2P. :p

 

F2P som i mindre og dårligere innhold,dårligere support og mas om å bruker penger hele tiden? Høres ut som noe som er flott i et spill en skal bruker flere år på. Men da igjen så sier noe meg at dem som maser og mener F2P er ikke akkurat den type spillere som spiller gjerne hver dag og over flere år i samme spill...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Argumentet for at man skal betale hver måned i MMO er gjerne for at det skal bli mer innhold i spillet, men det er også et tegn på at MMO i dag er altfor statis. Vi må ha nye quester og pvp innhold for å ikke miste interessen.

Derfor blir det spennende å se EverQuest Next som har laget en ordentlig AI bak NPC's så du møter aldri det samme og hele verdenen kommer til å endre seg pga spillerne med tiden siden alt kan ødelegges og bygges opp igjen. Dem kjører free to play modell ...

Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som anskaffer seg en Xbox One eller Playstation 4 uten abonnement? De eneste dette kan være viktig for er folk som kjøper en av disse konsollene bare for å spille Elder Scrolls Online.

 

Er det uansett mange som ønsker å betale 500 kr for selve spillet, betale for Xbox Gold, månedsabonnement for Elder Scrolls, og mikrotransaksjoner på toppen av dette?

Lenke til kommentar

Hadde håpet vi ville kunne få både cross-platform og mulighet til å spille sammen med de på andre siden av dammen. Har selv noen venner i Amerika som har sett fram til dette spillet, nå ser det ut som at jeg kanskje ikke blir å kunne spille sammen med dem.

Desto mer grunn til å vente til det går F2P. :p

 

Er det egentlig "F2P" så lenge man betaler full pris for spillet i utgangspunktet? F2P er etter min mening et spill man laster ned gratis, så bestemmer man deretter selv hvor mye penger man ønsker å bruke på mikrotransaksjoner i spillet. Gode eksempler er Planetside og DOTA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Desto mer grunn til å vente til det går F2P. :p

F2P som i mindre og dårligere innhold,dårligere support og mas om å bruker penger hele tiden?

??? Rift gikk da F2P og jeg syntes nesten det ble enda bedre da :p

 

Det finnes helt klart unntak. Rift har jeg ikke prøvd etter det gikk over til F2P. Det jeg vet er veldig bra selv om det er F2P er fks Path of Exile.

 

Men generelt så er F2P som kreft altså...noe som spiser opp og ødelegger mer en det gjør godt. Og dem fleste F2P spill er som mobil spill. Noe du gjør mens du venter på noe bedre å gjøre...

 

Min mening anyways.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som anskaffer seg en Xbox One eller Playstation 4 uten abonnement?

 

Er litt tidlig å si angående disse to ennå, men det er iallefall en hel megadrøss med folk som bruker de to foregående konsollene uten noe abonnement, deriblant meg selv, og nesten alle jeg kjenner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er det virkelig noen som anskaffer seg en Xbox One eller Playstation 4 uten abonnement?

 

Er litt tidlig å si angående disse to ennå, men det er iallefall en hel megadrøss med folk som bruker de to foregående konsollene uten noe abonnement, deriblant meg selv, og nesten alle jeg kjenner.

 

 

Ja, de som ikke bryr seg om å spille på nett. Da ser jeg ingen grunn til at Elder Scrolls Online, som er et massivt online-spill plutselig skal appellere til denne målgruppen.

Lenke til kommentar

Nei, er samme problemstilling der. For min del er uansett PS+-kravet et hinder, da jeg spillet på nett sånn en gang iblant, kanskje annenhver måned eller noe sånt. Kjenner en del med lignende mønstre. Om jeg blir møtt med et ultimatum her velger jeg like godt bort dette.

Lenke til kommentar

 

 

Er det virkelig noen som anskaffer seg en Xbox One eller Playstation 4 uten abonnement?

 

Er litt tidlig å si angående disse to ennå, men det er iallefall en hel megadrøss med folk som bruker de to foregående konsollene uten noe abonnement, deriblant meg selv, og nesten alle jeg kjenner.

 

 

Ja, de som ikke bryr seg om å spille på nett. Da ser jeg ingen grunn til at Elder Scrolls Online, som er et massivt online-spill plutselig skal appellere til denne målgruppen.

 

 

Dette blir jo feil. Mange spiller over nett med PS4 utan PS+. Live har vel bare 50% av konsollane online samt at av desse har man Silver som ikkje inkluderer nettspilling og som er gratis. Litt som PSN utan PS+.

 

Poenget er vel her at di som har PS4 kan spille online F2P samt MMO. Muligens vil XO og få ei slik ordning viss MS ser behov for det. Men enn så lenge er all online-spilling med XO bak ein paywall.

Endret av Maabren
Lenke til kommentar

 

 

Desto mer grunn til å vente til det går F2P. :p

F2P som i mindre og dårligere innhold,dårligere support og mas om å bruker penger hele tiden? Høres ut som noe som er flott i et spill en skal bruker flere år på. Men da igjen så sier noe meg at dem som maser og mener F2P er ikke akkurat den type spillere som spiller gjerne hver dag og over flere år i samme spill...

Ganske naivt. De kjører abonnement fordi de er sikre at de vil lønne seg. Mikrotranaksjoner kommer nok uansett siden det bringer mer penger igjen. Alt i alt så er MMO'er en skitten business med ingen klar model lenger.

Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som anskaffer seg en Xbox One eller Playstation 4 uten abonnement? De eneste dette kan være viktig for er folk som kjøper en av disse konsollene bare for å spille Elder Scrolls Online.

 

Er det uansett mange som ønsker å betale 500 kr for selve spillet, betale for Xbox Gold, månedsabonnement for Elder Scrolls, og mikrotransaksjoner på toppen av dette?

 

Må jo være endel, siden pris brukes som argument for å skaffe konsoll.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er det virkelig noen som anskaffer seg en Xbox One eller Playstation 4 uten abonnement?

Er litt tidlig å si angående disse to ennå, men det er iallefall en hel megadrøss med folk som bruker de to foregående konsollene uten noe abonnement, deriblant meg selv, og nesten alle jeg kjenner.

Ja, de som ikke bryr seg om å spille på nett. Da ser jeg ingen grunn til at Elder Scrolls Online, som er et massivt online-spill plutselig skal appellere til denne målgruppen.

Det er vel ikke nødvendigvis den samme gruppen spillere som betaler månedlig for å spille COD og BF, som ønsker å spille et rollespill som Elder Scrolls Online? For de vil det være uforståelig å MÅTTE betale til Microsoft for å kunne betale til Bethesda. Hva betaler en da i grunn for?

Lenke til kommentar

Nei, er samme problemstilling der. For min del er uansett PS+-kravet et hinder, da jeg spillet på nett sånn en gang iblant, kanskje annenhver måned eller noe sånt. Kjenner en del med lignende mønstre. Om jeg blir møtt med et ultimatum her velger jeg like godt bort dette.

 

Samme her. Blir ett par runder en sjelden gang i blandt, og det gidder jeg ikke betale ekstra for. Synd at Sony velger "betal for å få spille hele spillet-løsningen" som Microsoft har kjørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...