Gå til innhold

Høyteknologisk hjelm skal holde deg trygg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å se bak seg på en motorsykkel er totalt meningsløst. De fleste ulykker skjer på grunn av hinder som er foran deg eller pga uoppmerksomhet for ting foran deg. De gangene det skjer noe med "rompa" di på en sykkel så er det nesten alltid andres feil og ansvar.

 

Denne hjelmen vil gjøre det farligere å kjøre sykkel da man har flere ting å konsentrere seg om som ikke omhandler omgivelsene og oppmerksomhet rettet mot veien.

 

Og ja, jeg har kjørt motorsykkel i noen år så jeg vet hva jeg snakker om :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke hatt noe imot å ha stemmestyring av musikk og gps i hjelmen ihvertfall.

Bedre enn å ha løsninger der du må trykke på knapper for å fikse ting og ta øynene av veien.

Telefon er litt irriterende riktignok, har ikke noe behov for å snakke med folk når jeg kjører motorsykkel. Det får vente til jeg kommer frem.

Kamera bakover er heller ikke noe jeg ser som nødvendig, sjekk speil, sjekk blindsone, good to go, det blir vel fort at man dropper det hvis man får et kamera.

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Å se bak seg på en motorsykkel er totalt meningsløst. De fleste ulykker skjer på grunn av hinder som er foran deg eller pga uoppmerksomhet for ting foran deg. De gangene det skjer noe med "rompa" di på en sykkel så er det nesten alltid andres feil og ansvar.

 

Denne hjelmen vil gjøre det farligere å kjøre sykkel da man har flere ting å konsentrere seg om som ikke omhandler omgivelsene og oppmerksomhet rettet mot veien.

 

Og ja, jeg har kjørt motorsykkel i noen år så jeg vet hva jeg snakker om :)

 

Jepp. Kjører sykkel selv og kunne aldri tenkt meg det der. Speil og sjekk av blindsoner dekker alt du trenger. Alt annet er opptil sjåførene bak å unngå, så ekstra ting for å dra oppmerksomheten av veien trenger vi ikke :)

Lenke til kommentar

Hvorfor finne opp kruttet på nytt? Reevu lanserte hjelmer med innebygget speil for et tiår siden. Disse bruker ikke strøm, men ren optikk, rett og slett et spesielt speil. Og jepp, det fungerer utmerket.

 

Reevu-systemet finnes både MC og trøsykkel. Min bror er svært fornøyd med sistnevnte, vanlige speil er som kjent svært uvanlig på trøsykler.

 

Sjekk www.reevu.no

Lenke til kommentar

...

 

Det er bare det at med motorsykkel, så har man gjerne ett kjøremønster som gjør at ting bak deg er vesentlig mindre problematisk enn med bil. I tillegg "føler" man trafikken rundt seg mye lettere (blant annet med lyder, refleksjoner osv)

 

AtW

Endret av Hårek
Fjernet sitat av innlegg som er fjernet pga personangrep
Lenke til kommentar

Kjører selv motorsykkel, og jeg personlig syns det er 100 ganger farligere å kjøre trøsykkel i trafikken... før vi begynner å få hjemler med kameraer i, kan ikke vi heller få det påbudt med minst 1 speil på trøsykkel og gjerne noen kurs og informasjon om regler som skal følges?

Såg senest forje uke en syklist som syklet mellom bilene også ut på rødt lys og rett opp på gangfeltet... Hvorfor kan han skifte på å være fotgjenger og vei trafikant på 2 sek, vis ikke jeg på en mc kan det?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...