Gå til innhold

Anmeldelse: Civilization V: Brave New World (Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enn så lenge var civilication 1 det beste spillet i serien. Ikke fordi det er et bedre spill en dagens spill om man sammenligner direkte, men ved hver nye utgivelse med nye muligheter her synes jeg også det har mistet den opprinnelige sjarmen, og jeg har bare falt av mer og mer. Selv om jeg like vel har skaffet meg de aller fleste har det totale timeforbruket falt for hver tittel, og Siv5 har jeg nesten ikke spilt i det heletatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Gleder meg til å teste i kveld. Var ikke så lenge siden de kom ut med en 1GB patch også som jeg håper har forbedret AIen.

 

Ikke helt relatert, men håper noen en dag lager en verdig etterfølger til Alpha Centauri.

Endret av Tonbo
Lenke til kommentar

Enn så lenge var civilication 1 det beste spillet i serien. Ikke fordi det er et bedre spill en dagens spill om man sammenligner direkte, men ved hver nye utgivelse med nye muligheter her synes jeg også det har mistet den opprinnelige sjarmen, og jeg har bare falt av mer og mer. Selv om jeg like vel har skaffet meg de aller fleste har det totale timeforbruket falt for hver tittel, og Siv5 har jeg nesten ikke spilt i det heletatt.

 

 

Jeg har ikke spilt andre Civ spill enn Civ5. Jeg har derimot spilt veldig mange strategispill, både RTS og TBS, og Civ5 er blant topp 5 for meg. Må si jeg er litt skeptisk til at om de foregående spillene faktisk er bedre.

Lenke til kommentar
Enn så lenge var civilication 1 det beste spillet i serien. Ikke fordi det er et bedre spill en dagens spill om man sammenligner direkte, men ved hver nye utgivelse med nye muligheter her synes jeg også det har mistet den opprinnelige sjarmen, og jeg har bare falt av mer og mer. Selv om jeg like vel har skaffet meg de aller fleste har det totale timeforbruket falt for hver tittel, og Siv5 har jeg nesten ikke spilt i det heletatt.
Jeg har ikke spilt andre Civ spill enn Civ5. Jeg har derimot spilt veldig mange strategispill, både RTS og TBS, og Civ5 er blant topp 5 for meg. Må si jeg er litt skeptisk til at om de foregående spillene faktisk er bedre.

 

det han mener det var mer strategiske muligheter, civ 5 har litt veldig linert og mindre utvalg av muligheter, men i det minste har dei fjernet det grusome unit stackingen som dente med ein endeløs krig

Lenke til kommentar
Enn så lenge var civilication 1 det beste spillet i serien. Ikke fordi det er et bedre spill en dagens spill om man sammenligner direkte, men ved hver nye utgivelse med nye muligheter her synes jeg også det har mistet den opprinnelige sjarmen, og jeg har bare falt av mer og mer. Selv om jeg like vel har skaffet meg de aller fleste har det totale timeforbruket falt for hver tittel, og Siv5 har jeg nesten ikke spilt i det heletatt.
Jeg har ikke spilt andre Civ spill enn Civ5. Jeg har derimot spilt veldig mange strategispill, både RTS og TBS, og Civ5 er blant topp 5 for meg. Må si jeg er litt skeptisk til at om de foregående spillene faktisk er bedre.

 

Du burde prøve civ 4 med modden realism invitus, tror det er det modden heter. Det mest avanserte civ som finnes ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Foretrekker fortsatt civ2, synes det er mye bedre og spesielt mye mer balansert med mulighet til å erobre tech og at teknologi er tilknyttet økonomien og økonomien er tilknyttet ideologi noe som gjør republikker og demokratier elendige til å drive krigføring uten å følge med happiness i hver by mens despotiske og fundemantalister kan føre krig som de vil men har elendig økonomi. I civ5 er det førstemann til å unlocke tech og beste starting area som alltid vinner spillet. Minimalt med strategi og veldig bare fast teching som teller, har brukt over 60 timer på spillet så kan ikke si at det ikke var verdt pengene, men nå spiller jeg heller civ2 enn civ5.

Lenke til kommentar

Dette VAR en gang det beste turbaserte strategispillet. Det henger absolutt ikke med i svingene.

 

CIV er ekstremt ubalansert, krigføringen er håpløs, antall units er tungvindt og lite kreativt, spiller man multiplayer og skal ta en by så hopper og spretter det og ødelegger hele morra.

 

Jeg spiller heller Total War i startegy-map og auto-resolve. Det er en langt bedre turbasert startegispill. Mye mer gøy å styre armeer i landskapet. Om Total War hadde blitt episk

 

CIV har utviklet seg til et kommersielt lureri. Når du kjøper førsteutgaven så er spiller ribbet for innhold, og du må kjøpe minst 2 expansionpacks før du har allt innholdet pluss litt ekstra sammelignet med CIV IV.

 

De som liker CIV nå er ny generasjoner som ikke vet bedre og har så mye å sammenligne med av de eldre versjonene av spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eat par ting:

 

1) Venezia kan kjøpe bygninger og enheter for gull og fairh fra vassallene sine. Det kan ikke andre. Venezia er civven for gull. Masse gull.

2) Det nye handelssystemet betyr mindre gull gjennom hele spillet. Litt mindre sent i spillet, mye mindre tidlig. Det forandrer hele strategien du må ta, særlig tidlig. Så anmelder tar feil der.

 

Og seriøst, ALDRI automatiser arbeiderne dine...:p

Lenke til kommentar

Dette VAR en gang det beste turbaserte strategispillet. Det henger absolutt ikke med i svingene.CIV er ekstremt ubalansert, krigføringen er håpløs, antall units er tungvindt og lite kreativt, spiller man multiplayer og skal ta en by så hopper og spretter det og ødelegger hele morra.Jeg spiller heller Total War i startegy-map og auto-resolve. Det er en langt bedre turbasert startegispill. Mye mer gøy å styre armeer i landskapet. Om Total War hadde blitt episk CIV har utviklet seg til et kommersielt lureri. Når du kjøper førsteutgaven så er spiller ribbet for innhold, og du må kjøpe minst 2 expansionpacks før du har allt innholdet pluss litt ekstra sammelignet med CIV IV.De som liker CIV nå er ny generasjoner som ikke vet bedre og har så mye å sammenligne med av de eldre versjonene av spillet.

 

Jeg har spilt civ siden civ1, og liker civ5. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har ikke spilt andre spill fra Civilization (herunder Activisons versjoner) enn Civ 5. Den dimensjonen du går glipp av da er spillets evolusjon, hvor det startet og hvor det har endt opp. Det er denne evolusjonen som gamle civ'ere misliker og mener at Civ har tapt seg på. For en ny spiller vil Civ V sikkert være et morsomt spill, men når du kommer til Civ X og du merker at lite har skjedd i utviklingen og det meste bare handler om å melke kua, så blir du trist og lei over at spillet ikke har blitt betydelig bedre.

 

Nesten alt det som tilføres i expansjonspacks er ting så ble tatt vekk i fullversjonen av CIV IV. Det tilføres veldig lite nytt. Selvfølgelig føles CIV V mer komplett med alle tilleggene, men da skjønner man hvor ribbet spillet var da det ble sluppet.

 

Så er det en del elementer i utviklingen av spillet som burde vært gjort annerledes. CIV V er i stor grad tilrettelagt for mainstream som ønsker lett underholdning. Bare sjekk Total War og hvordan deres kart og units ser ut (sett bort i fra selve battlefield-mode, dog de har tapt seg med å ta i bruk mer abstracte iconer akkurat som civ har et håpløst interface).

 

CIV kunne også vært en RTS, det er så mye som kunne vært med for å gjøre det mer troverdig og realistisk. CIV V har mer til felles med et fysisk brettspill enn et strategisk krigsspill hvor man kommanderer armeer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...