Gå til innhold

Kommentar: ? Ny iPhone vil også bli hatet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er synd at det nesten er heilt slutt på tradisjonelle mobilar med knappar. Det er ingen produsentar lenger som lagar avanserte telefonar med tastatur. Synst dei var mest praktiske som telefon, lang batteritid, liten og lett. Dagens touch telefonar er heller meir PDA enn telefonar. Det virkar som alle skulle ha PDA på grunn av Apple.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Artikkelen: "Apple har fått et stempel som en kynisk og grisk organisasjon, som ikke skyr noe middel i jaget etter profitt."

 

Det stemmer til en viss grad. Firmaets enorme pengesummer ligger hovedsakelig i hedgefond, noe som er den største jævelskapen på kloden sett fra et medmenneskelig ståsted.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk på nåværende tidspunkt ganske enig med artikkelforfatter. Jeg har i kortere eller lengre tid tidligere hatt alle Iphone´s men aldri vært fornøyd med de! Siste årene har jeg primært brukt Samsung, og har nå også xcover 2 og S3. Men for en stund siden kjøpte jeg 15" MBPRetina og kort tid etter Iphone 5. Foreløpig tar jeg et forbehold om at telefonen må være Jailbreaket, men det forandrer seg kanskje med Ios 7. Hovedgrunnen til at jeg kjøpte Iphone var at jeg ville ha en mindre/smekrere telefon enn S3 (Bruker fremdeles xcover2 på jobb) og jeg har ikke angret et sekund. Iphonen sammen med MBP ER faktisk et smertefritt og lekkert, samt praktisk økosystem. Da brukes ordet økosystem i overført betydning, og ikke direkte som folk har påpekt her tidligere! ;) Jeg har vært meget kritisk til Apple i mange år men har mått "spise i meg" den kritikken. Slukøret har jeg sagt til mange, som har kjøpt Android etter mine råd, at jo etter Iphone 5, liker jeg faktisk Apple :)

Endret av Ztrider
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes det er rart at forfatteren lister opp at Apple er arrogante og svarer aldri på henvendelser fra journalister, har kritikkverdige kontraktsvilkår, og så unnskylder det med at de bare er kloke forretningsfolk.

Så ALLE tekno bedrifter som faktisk svarer på kritiske henvendelser fra Amobil, og retter seg etter norsk forbrukerlov, er dumme forretningsfolk? For noen idioter. Noen burde fortelle dem at er det noe man aldri skal gjøre, er å svare på telefon/mail fra amobil:)

Nå må du huske på at amobil aldri har vært objektive i sine betraktninger, og kommer heller aldri til å bli det heller. Men de er ikke de verste på markedet heller. Se hva din side presterer å skrive om nye ios. Funksjoner som har vært i flere år på android blir presentert som nye og revolusjonerende nå når di endelig er å finne på iphone. Er vel ikke så rart at noen blir påvirket av denne hjernevaskingen? Men jeg forventer egentlig at en journalist er såpass oppegående at han klarer å gjennomskue de mest patetiske forsøkene på å selge oss "keiserens nye klær". Men tydeligvis er ikke espen swang en av dem...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

"Likevel deler vi flere opplevelser og har mer kontakt med vennene våre enn noen gang."

 

Mulig, men usikker på gevinsten. I går hørte jeg f.eks. på radio at mange grunnskoler nå opplever at mange av elevene tilbringer minst 80 % av friminuttene med nesen i smarttelefonen, og må forby det for å i det hele tatt få dem til å bevege seg. Skremmende. Det du skriver høres ut som den solskinnshistorien vi blir pepret med at disse dingsene fører til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg mener at artikelforfatter lider av klassisk Apple romantikk

 

Og så har man jo alt journalisten greier å få smettet mellom linjene , er det egentlig rart at en god del intelligente mennesker blir lettere irritert?

Blir du irritert og skriver innlegg på amobil artikler som tydelig har en pro-android/anti-apple agenda? Akkurat den samme retorikken blir brukt nettopp motsatt i brorparten av amobil/mobilen sine artikler, og da er du vel intelligent nok til å ta til motmæle også der...? Eller insinuerer du at intelligente mennesker kun reagerer når noe er skrevet i apples favør? :)

 

Når det er sagt, er det ikke lett å føre en android/ios diskusjon saklig på diskusjon.no, da andelen androidbrukere er i flertall, og mange eier ikke objektivitet.

 

Disclaimer: jeg er samsung bruker, eier ikke iphone.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er synd at det nesten er heilt slutt på tradisjonelle mobilar med knappar. Det er ingen produsentar lenger som lagar avanserte telefonar med tastatur. Synst dei var mest praktiske som telefon, lang batteritid, liten og lett. Dagens touch telefonar er heller meir PDA enn telefonar. Det virkar som alle skulle ha PDA på grunn av Apple.

 

En av de nye Blackberry mobilene hadde da tastatur den.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg folk skal roe seg litt her, og ikke henge seg opp i enkeltuttalelser. Poenget til artikkelen er at veldig mange, ikke nødvendgvis alle, dømmer alle Apple-produkter nedenom og hjem på grunn av et innebygd hat mot Apple som selskap.

 

Som fan av både android og ios, PC og mac, synes jeg artikkelen har et godt poeng. Ikke bry dere om hvilke selskaper som står bak produktene. De er alle ute etter å tyne penger ut av oss uansett, de gjør det bare på forskjellige måter.

 

Fouser heller på produktene. Det er derfor jeg nå nylig kjøpte meg en iphone 5, etter mange år med android, og samtidig går å sikler på HTC One. Det er også derfor jeg vurderer Sony Xperia Tab som mitt neste nettbrett, og Retina Mac som neste bærbar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

iPhone er den eneste tlf. som har dårligere kvalitet enn Nokiaen som selges på Clas Ohlson. iPhone 5 tåler ikke engang vanlig bruk, både homeknapp og powerknapp slites etter svært kort tid. Her har Apple vært greie å laget funksjonen "assistive touch", slik at du alikevel får brukt homeknappen, selv om den slutter å fungere. Så kan man spørre seg, visste Apple at knappen skulle gå i stykker?

 

Har ei vennine som mistet iPhone 5 fra en høyde på knapt 20cm, den knuste med en gang. Jeg fatter ikke at folk betaler over 5000kr for noe jeg hadde katagorisert som regelrett søppel. Telefonen har også flere problemer som overopphetting, batteriet tømmes etter får timer o.l.

 

Jeg jobber selv i servicebransjen. Vi får aldri, absolutt ALDRI inn f.eks. en Samsung tlf. grunnet defekt knapp, batteri o.l. 1 av 300 tlf, er Samsung med knust skjerm, resten er iPhone. Det sier det meste.

 

Er det rart at Apple har vokst seg stor når de selger tlf. i glass(4/4s), også tar de nærmere 3000kr hvis tlf. knuser og du skal få beholdt garantien? Enkelt og greit, de selger deg samme tlf. to ganger. Synes det er morsomt at folk betaler mangfoldige tusen kr for å bytte knust skjerm, flere ganger i året. Seriously? Jeg hadde ikke tatt imot en iPhone om jeg så fikk den gratis,..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...