Gå til innhold

Omsatte for 214 milliarder kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er vel at apple er verdens mest verdifulel selskap per i dag(?), når man har så høye forventninger skal det ikek så mye til å skuffe. Antakelig "burde" de vært verd mindre.

 

AtW

 

Verdien på selskapet er summen av en rekke "forventede" faktorer, hvorav forventet vekst fremover, margin og lønnsomhet er kritiske verdidrivere. Dersom markedet delvis utsetter kjøp i påvente av en ny modell som forventes lansert snart, så vil dette selvfølgelig påvirke verdien her og nå.

Endret av Stool Sample
Lenke til kommentar

Problemet er vel at apple er verdens mest verdifulel selskap per i dag(?), når man har så høye forventninger skal det ikek så mye til å skuffe. Antakelig "burde" de vært verd mindre.

 

AtW

 

Verdien på selskapet er summen av en rekke "forventede" faktorer, hvorav forventet vekst fremover, margin og lønnsomhet er kritiske verdidrivere. Dersom markedet delvis utsetter kjøp i påvente av en ny modell som forventes lansert snart, så vil dette selvfølgelig påvirke verdien her og nå.

 

Ja, og det faktumet at dette er det mest verdifulle selskapet i verden får meg til å mene at forventningene antakelig er for høye. Og at det derfor skal lite til før forventingene går ned.

 

AtW

Lenke til kommentar

Problemet er vel at apple er verdens mest verdifulel selskap per i dag(?), når man har så høye forventninger skal det ikek så mye til å skuffe. Antakelig "burde" de vært verd mindre.

 

AtW

 

Verdien på selskapet er summen av en rekke "forventede" faktorer, hvorav forventet vekst fremover, margin og lønnsomhet er kritiske verdidrivere. Dersom markedet delvis utsetter kjøp i påvente av en ny modell som forventes lansert snart, så vil dette selvfølgelig påvirke verdien her og nå.

 

Ja, og det faktumet at dette er det mest verdifulle selskapet i verden får meg til å mene at forventningene antakelig er for høye. Og at det derfor skal lite til før forventingene går ned.

 

AtW

 

Det er flere analytikere som har påpekt at vekstraten for smartmobiler vil avta snarlig i flere geografiske markeder som en følge av høy adopsjonsrate.* Smartmobiler er mao. i ferd med å nå det markedsførerne kaller et modent marked (i flere geografiske steder) i produktets livssyklus. Det interessante blir da hvem som f.eks. klarer å få produktet sitt inn i "kult" kategorien for å få folk til å foreta et såkalt retention på regulær basis (eller årlig som apple lanserer sin modell). Og om man gjennom dette klarer å opprettholde lønnsomheten -- Vanskeligere å tjene penger i modne markeder ettersom man i større grad konkurrerer om samme kundene...

 

Ser ellers at enkelte i sin forbannelse over Apples vurderinger klager over at selskapet tjener for mye på sine mobiler, og med basis i det ikke vil kjøpe apple produkter. Dette kan jo også snus på hodet om man vil: Hvem faen vil kjøpe noe av et selskap som knapt klarer å tjene penger på det de driver med? Og det attpåtil når de har plagiert konkurrenten ned til innpakningspapiret.**

 

Ellers artig å se at Apple kun solgte ca 27 mill iPhones i forrige kvartal, mens media fremhever det fenomenale salget av Samsungs Gs III som i samme periode beløp seg til "hele" 10 mill. Sier noe om iPhones standing enten man liker det eller ei... Og det sier også noe om hvor store ressurser Samsung legger inn i diverse PR-byråer når "slike" tall får så store overskrifter... Har dere tenkt på det? LOL!

 

* Finner ikke disse linkene nå ettersom jeg ligger på stranden med en annens iPad...

 

** Og til de som ikke er enige i plagiat påstandene viser jeg til Newtons samlebilder av Samsungs produkter før/etter iPhone/iPad. De som ikke er villige til å se at det er noe i disse påstandene faller i min verden inn under hjernevasket kategorien...

Lenke til kommentar

Stool Sample, eg trur ikkje du heilt er med i verden angående journalistikk...

 

iPhone salg er jo rett og slett kjedelige nyheter for folk flest nå (dette er, hva, den sjuende iPhonen?), og det er heller positivt overraskende å høre at SGIII solgte så bra som det gjorde.

 

Tror ikke du helt forstår problemstillingen: Samsung GS III er en iPhone bare fra en annen leverandør. Det er vel omtrent slik folk uten den store kunnskapen om temaet forestiller seg det. De har fått seg en iPhone til noe redusert pris er en annen måte å fremstille det hele på...

 

Problemstillingen er også at Samsung bruker masse penger på å fortelle verden at deres telefon selger. Og de som "pusher" dette til journalistene i den brede presse, er pr-byråer som tar seg godt betalt... :-)

Endret av Stool Sample
Lenke til kommentar
Stool Sample, eg trur ikkje du heilt er med i verden angående journalistikk... iPhone salg er jo rett og slett kjedelige nyheter for folk flest nå (dette er, hva, den sjuende iPhonen?), og det er heller positivt overraskende å høre at SGIII solgte så bra som det gjorde.
Tror ikke du helt forstår problemstillingen: Samsung GS III er en iPhone bare fra en annen leverandør. Det er vel omtrent slik folk uten den store kunnskapen om temaet forestiller seg det. De har fått seg en iPhone til noe redusert pris er en annen måte å fremstille det hele på...

 

Jeg tror ikke du ser statistikken. S3 har ikke vært ute i et kvartal engang.

Lenke til kommentar

Microsoft hadde et underskudd på 3 milliarder kr i andre kvartal.Apple hadde et overskudd på 53 milliarder kr i andre kvartal.

 

Hvor har du de tallene fra?

 

Edit: fant Microsoft på Wikipeida. De tapte 3 mrd andre kvartal, som er første gang de har gått i underskudd. Internett avdelingen (Bing) stod alene for et tap på mer enn 4 mrd. Hvordan i helsike er det mulig? Hvorfor gjør de ikke noe med dette når denne avdelingen har gått i alvorlig underskudd i 6 år?

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Man kan da ikke forvent oppgang hele tiden så nå er det på tide å roe seg lit ned .kanskje det er en effekt av at Steve Jobbs ikke er der lenger ?

 

Leste du saken?

Apple hadde en økning i omsetingen på 23% og en økning av overskuddet på 20% (sammenliknet med samme kvartal i fjor). De har også dette kvartalet levert et overskudd som ikke kan matches av noe teknologiselskap.

 

Saken handler om at analytikerne hadde forventet enda sterkere vekst, tross at Apple slo sine egne predikerte vekstmål. "Skuffelsen" skyldes i hovedsak at iPhone "bare" hadde en vekst på 28%.

 

Edit:

Ser man bort fra hva analytikerne tror og mener er jo dette faktisk enta et rekordresultat fra Apple.

Endret av chrlod
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Problemet er vel at apple er verdens mest verdifulel selskap per i dag(?), når man har så høye forventninger skal det ikek så mye til å skuffe. Antakelig "burde" de vært verd mindre.AtW
Verdien på selskapet er summen av en rekke "forventede" faktorer, hvorav forventet vekst fremover, margin og lønnsomhet er kritiske verdidrivere. Dersom markedet delvis utsetter kjøp i påvente av en ny modell som forventes lansert snart, så vil dette selvfølgelig påvirke verdien her og nå.
Ja, og det faktumet at dette er det mest verdifulle selskapet i verden får meg til å mene at forventningene antakelig er for høye. Og at det derfor skal lite til før forventingene går ned.AtW

 

Apple er langt fra det mest verdifulle selskapet i verden. Les litt om Saudi Aramco, så skjønner du at gjengen fra Cupertino blir "smågutter" i forhold.

Lenke til kommentar
Problemet er vel at apple er verdens mest verdifulel selskap per i dag(?), når man har så høye forventninger skal det ikek så mye til å skuffe. Antakelig "burde" de vært verd mindre.AtW
Verdien på selskapet er summen av en rekke "forventede" faktorer, hvorav forventet vekst fremover, margin og lønnsomhet er kritiske verdidrivere. Dersom markedet delvis utsetter kjøp i påvente av en ny modell som forventes lansert snart, så vil dette selvfølgelig påvirke verdien her og nå.
Ja, og det faktumet at dette er det mest verdifulle selskapet i verden får meg til å mene at forventningene antakelig er for høye. Og at det derfor skal lite til før forventingene går ned.AtW

 

Apple er langt fra det mest verdifulle selskapet i verden. Les litt om Saudi Aramco, så skjønner du at gjengen fra Cupertino blir "smågutter" i forhold.

 

Ok, det ble ihvertfall meldt i nyhetnee, men det er ikke første gang de tar feil, og det er jo mer "fornuftig" at ett selskap som det er verd mer enn apple.

 

AtW

Lenke til kommentar

Man kan da ikke forvent oppgang hele tiden så nå er det på tide å roe seg lit ned .kanskje det er en effekt av at Steve Jobbs ikke er der lenger ?

 

Leste du saken?

Apple hadde en økning i omsetingen på 23% og en økning av overskuddet på 20% (sammenliknet med samme kvartal i fjor). De har også dette kvartalet levert et overskudd som ikke kan matches av noe teknologiselskap.

 

Saken handler om at analytikerne hadde forventet enda sterkere vekst, tross at Apple slo sine egne predikerte vekstmål. "Skuffelsen" skyldes i hovedsak at iPhone "bare" hadde en vekst på 28%.

 

Edit:

Ser man bort fra hva analytikerne tror og mener er jo dette faktisk enta et rekordresultat fra Apple.

jeg leste saken ja , og det nettopp derfor jeg skriver at man kan ikke forvente at noen bare har oppgang hele tiden.

til tros for fremgran så var de skuffet

jeg ville egentlig kalle det for et grådighets symptom.

det kommer bare an på hvor har det er rammet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...