Gå til innhold

Her er de 10 hotteste skjermene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjekt å se Dell-skjermer på topp på listen - det sier jo ikke nødvendigvis noe om hvor mange av dem som er handlet, men Dell pleide i alle fall ha svært gode skjermer - jeg sitter akkurat nå på en 20" med 1680x1050-oppløsning og IPS-panel, med full mulighet for å stille inn høyde, pivot etc.

 

Den kostet riktignok over 6k da jeg kjøpte den, for... en del år siden (den er vel 5-6 år) og den fungerer fremdeles utmerket (daglig bruk hele perioden, tatt med på minst 3 TG, og generelt ikke vært spesielt pent behandlet) :)

 

Også fint å se at Dell har beholdt en fungerende oppløsning på skjermene sine, i motsetning til alt det andre dillet med 1080 (som er ubrukelig når man kommer opp i slike størrelser på skjermene).

Lenke til kommentar

Betalte ca 2150 kr inkl frakt og mva/gebyr.

Fikk et perfekt eksemplar og det er definitivt et prisgunstig alternativ om man vil ha en høyoppløst skjerm til en rimelig penge (kan få 2.3 skjermer av denne vs Dell U2711).

Men man mister USB/DP og HDMI

 

Eg kjøpte 2 av dei. Heilt fantastisk rå skjermer. Biletekvaliteten er noko heilt heilt heilt anna enn noko eg har vore borti før. Endeleg så har eg ein skjerm som ser betre ut enn min gamle CRT.

 

Det einaste eg ikkje liker med dei er at dei er semi-glossy.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk både #1 og #2 på denne listen :)

Den tredje skjermen er en random 22" på 1680x1050. Jeg vurderer å bytte den ut med enda en U2412M.

Noe av det som er digg med U2412M er at stativet lar deg rotere den på høykant, og den har veldig god innsynsvinkel og fargegjengivelse. Jeg har også dratt en DIY løsning for dette (høykant) på 22" som står på den andre siden av hovedskjermen.

Den eneste kritikken jeg har av U2711 er egentlig at den produserer en del varme. Det blir forhåpentligvis fikset til neste generasjon ved hjelp av LED baklys. Det hadde også vært kjekt om den var 16:10 i stedet for 16:9 (altså 2560x1600 i stedet for 2560x1440), de ekstra pikslene i høyden hadde vært kjekt.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Etter min mening har mange av de på lista store ulemper:

 

10: 16:9, litt liten

9: 16:9, TN, lav pikseltetthet

8: 16:9, PLS, lav pikseltetthet

7: 16:9, PLS, litt liten

6: 16:9, TN

5: pris

4: liten

3: 16:9, TN

2: pris

1: pris

 

Personlig hadde jeg nok betalt litt ekstra for å få nr 1, 2 eller 5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...