Gå til innhold

Ny Zenbook har dedikert grafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det viktigste er touch screen med tanke på Windows 8. Men det er det jo ingen ultrabooks som har i dag. Først skal de vel selge en bråte ultrabooks uten touch screen, og så regner de med å selge nye med touch screen til de samme kundene om mindre enn et år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvor godt yter GTX620m? Er den mye bedre enn hd4000?
Nei, den er ikke bedre, så Asus kunne like gjerne spart seg bryet...Ser ikke ut til at artikkelforfatter mener at det er verdt å nevne at Zenbook UX32VD har en 13,3" skjerm heller.

 

I følge Notebookcheck.net er GT 620M ca. 10-20% kraftigere enn HD 4000 (GT 620M har omtrent samme ytelse som GT525M)

Lenke til kommentar

@olestokk: Jeg sjekket akkurat de tallene før jeg skrev det første innlegget. GT 525M (GT 620M) er litt bedre på noen ting og HD 4000 er litt bedre på noen ting, totalt sett vil jeg si de er jevnbyrdige.

 

Nå sjekket jeg gjennom alle spillene på Notebookcheck.net som stod under GT 525M

 

Crysis 2:

Low, HD 4000 er 9% under.

Medium, HD 4000 er 15% under.

High, HD 4000 er 20% under.

Ultra, HD 4000 er 14% under.

 

Black Ops:

Low, HD 4000 er 18% under.

Ultra, HD 4000 er 28% under.

 

Metro 2033:

High, Uavgjort

Ultra, HD 4000 er 7% under.

 

Også hvis men ser på Lista som er til høyre ligger HD 4000 ett godt stykke lengre ned enn GT 620M.

Lenke til kommentar

620M er et fint skjermkort for lett spilling, og noe jeg lett ville foretrekt med tanke på driverkvalitet. De som bruker programvare med maskinvareakselerasjon vil også nyte godt av det, f.eks. Photoshop.

 

Uansett så kunne jeg tenke meg denne typen maskiner bare i litt større format; rundt 15.6", numpad, skjermkort med GK107, en god SSD, uten disk og DVD, samt en god IPS-skjerm. For såpass små maskiner blir fullHD kanskje litt unødvnedig, men for 15"+ er det mer aktuelt.

Lenke til kommentar

@olestokk: Jeg sjekket akkurat de tallene før jeg skrev det første innlegget. GT 525M (GT 620M) er litt bedre på noen ting og HD 4000 er litt bedre på noen ting, totalt sett vil jeg si de er jevnbyrdige.

 

Nå sjekket jeg gjennom alle spillene på Notebookcheck.net som stod under GT 525M

Nå var det ingen som sa noe om at grafikkytelse kun er interessant for spill, og selv i spill er det stort sett rimelig ubetydelige ytelsesforskjeller. Dessuten, Crysis 2 eller Metro på Ultra-settings med hhv. 8,5 og 4,7 fps på GT 525M har knapt nok akademisk interesse og er uansett fullstendig ubrukelig...

 

Kanskje du også skulle sjekket f.eks 3DMark Vantage GPU, Heaven 2.1 og Cinebench, der HD 4000 er bedre... ;)

Lenke til kommentar

Ehm, kan ikke forestille meg at det kan vare noen behaglig å har en touchscreen på en ultrabook. Må jo blir sliten i armen ganske snart.

 

Jeg monterte touchscreen på en Asus eee 900 for flere år siden, og det var genialt. Så lenge skjermen kan åpnes tilnærmet 180 grader, så har du i praksis nettbrett med skikkelig tastatur.

Lenke til kommentar

Heller aktuelt med touchscreen der skjermen kan tas opp så roteres 180 grader for å så legge den ned over tastaturet som div HP maskiner kunne gjøre. Da har man pretty much en tablet.

 

Enig. Men ettermontering av Hongkong importert touchscreen på Asus eee 900 var en billig og grei "deal". Hvis jeg ikke husker helt feil kostet det meg ca kr 350 hjem i posten + et par timers jobb inklusiv driverinstallering.

Lenke til kommentar

Ehm, kan ikke forestille meg at det kan vare noen behaglig å har en touchscreen på en ultrabook. Må jo blir sliten i armen ganske snart.

 

Har en Asus Transformer Prime hvor jeg har både touchpad og touch skjerm, og i realiteten bytter jeg mye mellom hvem av dem jeg bruker på forskjellige oppgaver. Tanken er at du skal ha begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...