Gå til innhold

Canal Digital med flere oppgraderinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette hjelper jo lite å gjennomføre så lenge fks. jeg ikke har noe linje som takler slike hastigheter. Det høyeste er 12 og sentralen ligger 2km unna. Selv nå sentrum av byen ligger 700meter unna. Og jeg har på følelsen at det er mange flere enn meg som sliter med gamle telefon linjer som ikke har vært oppgradert siden 70-80tallet.

Lenke til kommentar
Her vil stikkordet være et mer oversiktlig produktspekter og høyere ytelser uten å øke prisene, sier Catharina Kokkim, informasjonssjef i Canal Digital Kabel.

Betyr det at hele serien settes ned med 52 kr i måneden og samtidig øker hastigheten? For hvis ikke 499 kr er en økt pris så må det være en redusert pris. Nærmeste eksisterende pris over 499 er 547 kr. For den prisen får man i dag 25/2,5 Mbit/s. Med andre ord regner jeg med å se omtrent en slik liste dersom lovnaden holdes:

 

2/1 247 kr -> ?/? 199 kr

5/1 347 kr -> ?/? 299 kr

12,5/2,5 447 kr -> ?/10 399 kr

25/2,5 547 kr -> 70/10 499 kr

100/2,5 1447 kr -> ?/10 1399 kr

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Har de sagt noe konkret om oppgraderingen av internettlinjene? Hva de nye hastighetene blir.

Sto ikke noe på CanalDigital sin side så vidt jeg kunne se, ang internetthastigheter i alle fall.

 

(Jeg sitter nå på maxi (12.5/2.5 Mbits)... Hvis jeg får 5-10 Mbit opp kommer jeg til å tisse på meg av glede - opplasting har vært flaskehalsen i Norge i 10 år nå!! Da snakker man at det faktisk går fint med HD videosamtale, backup til dropbox/nettsky blir mer effektivt, osv.

Lenke til kommentar

Du tenker på kopperlinjer á la parkabler. CD bruker coax. Forskjellig teknologi.

Ved å bruke internett via kabeltv vil heller ikke hastigheten droppe når halve nabolaget laster ned samtidig (interferens i parkablene forstyrrer hverandres adsl-linjer, og dermed faller hastigheten).

 

Dette hjelper jo lite å gjennomføre så lenge fks. jeg ikke har noe linje som takler slike hastigheter. Det høyeste er 12 og sentralen ligger 2km unna. Selv nå sentrum av byen ligger 700meter unna. Og jeg har på følelsen at det er mange flere enn meg som sliter med gamle telefon linjer som ikke har vært oppgradert siden 70-80tallet.

Lenke til kommentar
Super 70. For 499 kroner per måned får du en nettlinje som takler 70 Mbit/s nedlastning og 10 Mbit/s opplastning. Som eksisterende kunde kan du selv oppgradere til pakken via portalen Min Side på canaldigital.no. Samtidig vil de eksisterende bredbåndspakkene også oppjusteres i båndbredde.

 

25/2,5 547 kr -> 70/10 499 kr

 

Stusser litt på hva som skjer med oss som har den 25/2,5 linjen og som enda har bindingstid. tar gjerne en 70/10 linje :)

Lenke til kommentar

Det var på tide med oppgradering i bredbåndet fra Canal Digital. Før så oppgraderte de hastigheten hvert år på sommeren husker jeg. Nå er det flere år siden de har oppgradert den Maxi 25Mbit/s linja.

 

Kjekt med oppgradering fra 25Mbit/s til 70Mbit/s når man laster ned HD filmer i x264 formatet som er på ca 6GB-15GB hver film.

 

Får å få denne hastigheten så tror jeg at man må ha fiber kabel inn til huset, men jeg er ikke sikker. Vet at de som har bredbånd via telefon kabelen får bare 12Mbit/s selv om de har 16Mbit/s linje.

Lenke til kommentar

Svært gledelig. Fiber tviler jeg sterkt på kommer i mitt nabolag - og da er det godt å kunne få akseptable opplastingshatighet via CD. Etter et par års bruk er jeg ellers svært godt fornøyd med CD når det gjelder bredbånd.

 

Kan alle med CD-kabel få disse hastighetene, eller er det noen begrensinger mtp avstand og lignende? Jeg har sjekket at CD kan levere internett her, men fant ikke ut noe om hvilken hastigheter jeg kan få.

 

Sitter nå på 10/1, som er det raskeste NGT kan levere her. 70/10 hadde vært supert.

 

I og med at den tekniske strukturen på Canal Digital sitt kabelnett (coax) er helt annerledes enn telefonnettet tror jeg ikke at det er noen reelle avstandsbegrensinger. Jeg er i alle fall på enden av et segment, og kunne få alle hastigheter. For at det skal være bra nok signaler (også for TV) setter de inn repeatere/signalforsterkere der det er nødvendig.

Lenke til kommentar

Kan alle med CD-kabel få disse hastighetene, eller er det noen begrensinger mtp avstand og lignende? Jeg har sjekket at CD kan levere internett her, men fant ikke ut noe om hvilken hastigheter jeg kan få.

 

Sitter nå på 10/1, som er det raskeste NGT kan levere her. 70/10 hadde vært supert.

NGT og CD leverer ikke på samme ledningsnettet, som nevnt tidligere i denne tråden og det er da heller ikke mulig å sammeligne de. CD har coax, dvs egne kabler, samme som til tvn. Hvis man ikke har bakkenett inn i huset tror jeg ikke de leverer internett heller.

 

For å svare deg på spørsmålet ditt så er det at "det kan bare CD svare på" pling på og hør med dem, skader jo ikke å høre, ingen her inne som vet hvor langt unna du er sentralen til CD uansett

Lenke til kommentar

Høres bra ut! Da tror jeg nesten jeg må få meg bredbånd fra CD. Jeg er i hvert fall fornøyd med tv-tilbudet deres.

 

Edit: Jeg er klar over forskjellen mellom kablene. Det jeg lurte på var hvordan bredbånd via CD sine kabler funker. Om det ligger noen begrensninger i for eksempel gamle kabler eller for lange avstander osv.

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...