Gå til innhold

Canal Digital med flere oppgraderinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har de endret praksis, for tidligere var det bare å kontakte de og sett flere på deres FB side som har fått endret fra 25/5 til 70/10 bare ved å si ifra der. De vil vel sikre seg pga det er endel som ikke får 70/10 når de gjør det pga enkelte modem ikke kjører nok kanaler og førstelinje-support ikke har denne kunnskapen til å endre til 8 slik det skal være (i allefall over 4) Til den datoen er vel programvaren deres for enkelt å gjøre dette tilgjengelig muligens

 

70Mbit er oppnåelig med bare 2 kanaler. Det gamle modemet støtter bare Eurodocsis 2.0 som har bare en kanal. Det som trengs når man får nytt modem er at man får en ny configfil med de nye hastighetene.

Lenke til kommentar

Utrolig kjedelig at Canal Digital ikke greier å gi bedre support enn hva de har gjort til nå. Hastigheten min har ligget på max 45mbit i dag, nå er den nede i 35mbit.

De på chatten har konkludert med at kun en kanal er åpnet på modemet, og de sendte saken til 2.linje klokken 10.00 i dag.

Nå er klokken 20.00 og ingen ting har skjedd etter det. Så mistenker sterkt at jeg ikke vil se noe til 70mbit hastigheten i helgen i alle fall.

 

Synes det er rart at de ikke greier å fikse feilen raskt, når de vet hva problemet er.

Leser på Facebook etc at andre får åpnet kanaler i løpet av minutter.

 

Skulle nok ha ventet. Har brukt 200 kroner på å ringe support denne måneden (Takk tele2 som tar nesten 3 kr minuttet til CD support), så det har blitt en dyr oppgradering.

Lenke til kommentar

Hmm, har kjørt endel tester på hastighet og får ganske forskjellige resultater:

 

post-206045-0-51797500-1324541425_thumb.png

 

post-206045-0-91419100-1324541435_thumb.png

 

ITavisen's speedometer:

post-206045-0-92969100-1324541445_thumb.png

 

Jeg har også kjørt et program som automatisk laster ned en fil på 10MB hvert kvarter i noen dager (594 nedlastinger). Her får jeg et snitt på drøyt 30Mbps. Stort sett så ligger nedlastingshastigheten mellom 10 og 20 Mbps.

Tidligere, da jeg hadde 25/5, så hadde jeg et snitt på drøyt 20Mbps på denne testen. Hvis jeg kjører mange nedlastinger umiddelbart etter hverandre så vil jeg til slutt få en hastighet på mellom 60 og 70Mbps. Et kvarter senere er den imidlertid nede på 10-20Mbps igjen.

post-206045-0-58227200-1324541523_thumb.png

 

Så det virker som om du får fin hastighet i dedikerte hastighetstester, mens den virkelige nedlastingshastigheten er mye lavere.

Noen andre erfaringer her?

Lenke til kommentar

Det virker som Canal Digital sliter med å levere hastighetene de lover over enkeltconnections.

Hvis man laster ned filer via flere connections (eks. Usenet, Torrent, Download managers) merker jeg sjansen for å få lovte 70mbit er betraktelig større.

 

helsten2: 10MB er vel litt lite for en TCP connection til å finne en brukbar hastighet?

På 100mbit fibertilkolbinger hos UNINETT går det jo ofte 3-4 sekund før man når maks hastighet.

Lenke til kommentar

helsten2: 10MB er vel litt lite for en TCP connection til å finne en brukbar hastighet?

På 100mbit fibertilkolbinger hos UNINETT går det jo ofte 3-4 sekund før man når maks hastighet.

Da jeg hadde 25/5 brukte jeg en testfil på 5MB (som så ut til å funke bra). Nå doblet jeg til 10MB. Hvor stor bør fila være?

 

Nedlastinga tar jo mer enn 3-4 sek. Her er en manuell test:

 

post-206045-0-16629100-1324546450_thumb.png

 

EDIT:

Prøvde akkurat med en 100MB fil. Fikk 27Mbps. Kjører noen timer for å se gj.snittet...

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Jeg ser at det er forskjell mellom speedtest.net og f.eks TPTest5. Speedtest.net gir meg stort sett "alltid" 70mbit når jeg tester nå (eller veldig nært 70mbit), mens TPTest 5 gir meg max 40 mbit.

 

221211_hastighet3.jpg

 

Laster en del store filer fra USA (.iso filer) og fra Microsoft sine servere får jeg max rundt 8 MB/s. Fra Easynews.com sine servere får jeg opptil 7-8 MB/s.

Men opplever også hastigheter ned til 2-3 MB/s.

Laster jeg ned f.eks Linux Mint får jeg hele 9.2 MB/s både fra Sverige og Nederland.

 

221211_hastighet1.jpg

 

Linux Mint fra Sverige...

 

221211_hastighet2.jpg

 

.iso fil fra Microsoft sin server i USA.

 

Alt i alt ser det ut som om Canal Digtial greier å levere hastigheten her i Norden, men fra USA går det litt tregere.

Opplever likevel at linjen kan være treg noen ganger.

Endret av myhken
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...