Gå til innhold

Canal Digital med flere oppgraderinger


Anbefalte innlegg

Om du har bindingstid på annen hastighet skal ikke være i veien for å oppgradere til høyere hastighet. Spurte CD om dette og fikk følgende svar:

 

"Ut i fra hva jeg kan finne av informasjon, skal du også ha mulighet til og bestille Super 70 når denne blir lansert. Om du har binding eller ikke skal ikke være i veien for at du skal kunne oppgradere til Super 70. Du har litt bindingstid igjen på internettet ditt. Mvh Jan Erik"

 

torsdag kl. 19:26

 

Jeg har 25/5 pr i dag. Så det ser ut som det greit lar seg gjøre å oppgradere til 70/10 (70/20?) i løpet av desember, for min del. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med andre ord regner jeg med å se omtrent en slik liste dersom lovnaden holdes:

 

2/1 247 kr -> ?/? 199 kr

5/1 347 kr -> ?/? 299 kr

12,5/2,5 447 kr -> ?/10 399 kr

25/2,5 547 kr -> 70/10 499 kr

100/2,5 1447 kr -> ?/10 1399 kr

Er det noen av dere som har hørt noen rykter eller info om de andre hastighetene og prisene?

 

CD krever vel ikke kabel-tv abonnement i tillegg? Det er en tjeneste jeg ikke trenger og vil derfor bare være et unødvendig pristillegg på internettlina som gjør det for dyrt i forhold til ADSL.

Lenke til kommentar

CD krever vel ikke kabel-tv abonnement i tillegg? Det er en tjeneste jeg ikke trenger og vil derfor bare være et unødvendig pristillegg på internettlina som gjør det for dyrt i forhold til ADSL.

 

Såvidt jeg vet må du ha kabel-tv abonnement i tillegg til internett-delen. Kan ikke bare få internett-delen alene, dessverre.

Lenke til kommentar

Krev på veggen til CD på facebook anngående oppgradering til 70/10 linjen for oss som sitter med bindingstid . fikk dette svaret :)

 

Hei, jeg oppgraderte nettet mitt i mars til 25/2,5. må jeg vente til kommende før jeg kan oppgradere til den nye 70/10 linja som det snakkes om??

 

Canal Digital Norge Hei Leif. Det skal ikke være noe hindring for deg og oppgradere til Super 70 når denne hastigheten kommer, uavhengig om du har bindingstid igjen eller ikke. Mvh Jan Erik

i går kl. 15:17 · Liker

Lenke til kommentar

Tja, sitter her å leser til eksamen, og da blir mye annet gøy.

 

Snakket nettopp med CD;

Kundebehandler i bold.

 

Hei, du snakker med Jasmina, hva kan jeg hjelpe deg med?

15:29 Sitat fra pressemeldinga deres; "..Vi vil derfor i første omgang justere opp hastigheten på eksiterende abonnement.."

15:29 Hva med å oppgi priser og hastigheter?

15:29 Folket blir naturlig nysgjerrige, eller hva?

15:27 prisene vil bli det samme ,

15:27 vi justerer hastigheten uten pris endring

15:31 Og de nye hastighetene blir?

15:31 Gjelder denne hastighetøkningen på borettslag avtaler o.l?

15:29 det vil komme mer informasjon om det når den tid kommer

15:29 det gjelder alle

15:33 Så dere har faktisk begynt i midten av November å promotere hastighetsøkninger dere overhodet ikke har intensjoner om å realisere før Juni 2012?

15:34 Henviser til pressemelding; "Vi vil derfor følge opp justeringen vi nå gjennomfører, og Super 70, med å tilpasse vår portefølje av bredbåndsprodukter første halvår 2012. "

15:31 et øyeblikk

15:35 ja jeg kan kun svare for det

15:35 du må vente til mer informasjon kommer

15:39 Ok. Må virkelig få lov å si at den pressemeldingen der virkelig var skuffende markedsføringsstrategi fra deres side.

15:39 Ha en ellers fortreffelig da.

15:39 dag*.

 

Så med andre ord trenger ikke disse oppjusteringene å komme før om 8 måneder, hah! Snakk om kampanje for å lokke til seg nye kunder.

Endret av lok1
Lenke til kommentar

Så med andre ord trenger ikke disse oppjusteringene å komme før om 8 måneder, hah! Snakk om kampanje for å lokke til seg nye kunder.

 

Så vidt jeg har fått med meg planlegges disse i desember og januar, de kan jo ikke iverksettes før alle regioner har oppgradert nett. Det står faktisk i artikkelen at 70/10 og prisjusteringer kommer i løpet av desember (fra starten av desember). Faktisk så stod all informasjonen du spurte etter mer eller mindre i artikkelen. Hadde det vært satt eksakte datoer hadde man gått ut med det i pressemeldingen. Når det ikke er gjort mer nøyaktig enn det er, så vil heller ikke kundetjenesten gi mer presis informasjon.

 

@Cruentus:

Du får nok ikke tilgang til de nye hastighetene før om noen uker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

som sagt her tidligere bruker canal digital coax, og 100mbit funger helt fint inn på en CRAPPY 30år gammel coax kabel :D.

 

testet 100Mbit linjen til canal digital en helg for ca 6mnd siden, 11MB/s ved nedlastning!

 

så, jeg kommer til å oppgradere til 70/10 og forhåpentligvis få dobbel opphast i tillegg.

 

ingen som vet eksakt dato dette produktet kommer?

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

I løpet av desember skriver CD selv. Samtidig blir opplastingshastigheten økt på de eksisterende abonnementene.

 

Som jeg skrev i min forrige post kan de neppe iverksette høyere hastighet før de har gjennomført hele oppgraderingen av nettet og har verifisert at alt virker som det skal og takler de nye hastighetene. Tenk hvilket rammaskrik det ville blitt om de "lanserte" dette f.eks 1.12, og en eller annen småfeil knyttet til oppgraderingen medførte at man bare fikk 40 % av hastigheten.

Lenke til kommentar
så, jeg kommer til å oppgradere til 70/10 og forhåpentligvis få dobbel opphast i tillegg.

 

Vi får satse på at den kommer med dobbel opplast. noe som egentlig hadde vært perfekt er at med en 70/10 linje så disponerer man i teorien 80 Mbps linje. at disse 80 hadde vært dynamisk og tilpasset seg slik at hvis man ikke hadde noe nedlasting så hadde man 80 opp og motasett. at den hele tiden hadde tilpasset seg etter behovet.

Lenke til kommentar

De har justert ned prisene ser det ut til. Ikke på sidene, men på fakturaen jeg fikk tilsendt for januar-mars. Så det går i riktig retning. Nå er det bare å vente på hastighetsøkningen, og Super 70. Bestiller nok uansett 70/10(20) så fort jeg har mulighet (om jeg får muligheten). :)

 

Sjekket akkurat min faktura også, 399 for 25,5 som jeg har nå istedenfor 459 som det var før

Lenke til kommentar
Med andre ord regner jeg med å se omtrent en slik liste dersom lovnaden holdes:

 

2/1 247 kr -> ?/? 199 kr

5/1 347 kr -> ?/? 299 kr

12,5/2,5 447 kr -> ?/10 399 kr

25/2,5 547 kr -> 70/10 499 kr

100/2,5 1447 kr -> ?/10 1399 kr

Er det noen av dere som har hørt noen rykter eller info om de andre hastighetene og prisene?

 

CD krever vel ikke kabel-tv abonnement i tillegg? Det er en tjeneste jeg ikke trenger og vil derfor bare være et unødvendig pristillegg på internettlina som gjør det for dyrt i forhold til ADSL.

 

Fått brev fra CD angående 70/10 til 499. og der står

"for deg som bor i et borettslag/sameie med fellesavtale om bredbånd gjelder rabatterte priser"

Lenke til kommentar

Merkelig, da jeg ringte Canal Digital i går, var de nye prisene klare. 499 kr for 70/10. (329 kr for borettslag med avtale)

 

Når det ble tilgjengelig kunne de derimot ikke gi noe konkret svar på. De sa det samme som de har sagt til alle andre, "i løpet av desember".

 

Liker denne type markedsføring dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...