Gå til innhold

Canal Digital med flere oppgraderinger


Anbefalte innlegg

Får å få denne hastigheten så tror jeg at man må ha fiber kabel inn til huset, men jeg er ikke sikker. Vet at de som har bredbånd via telefon kabelen får bare 12Mbit/s selv om de har 16Mbit/s linje.

 

Man trenger ikke fiber. CD har oppgradert utstyret til EuroDOCSIS 3.0 som tillater bruk av flere kanaler samtidig (bonding), så bortsett fra kabelens begrensning på rett over 5Gbps?? er det modemet som setter begrensningen.

CD bruker Thompson TCM470 som støtter 440Mbps ned og 130Mbps opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle som vurderer å skifte til Canal Digital bør lese litt på Facebook siden til CD.

Grunnen til at de nå kommer med dette "tilbudet" er en form for kompensasjon for at de i mange år har lurt kunder til å betale for en PVR boks som ikke har virket som den skal.

Så ble kundene lovet at nå skulle det komme en bedre PVR fra ADB. Denne boksen er kjent for å være bra. Kundene måtte selvsagt betale for denne dekoderen også, selv om de allerede hadde betalt for en boks som ikke virket.

Så viser det seg at denne ADB boksen er strippet ren fra CD og de har lagt inn sin egen software som gjør at ikke heller denne boksen fungerer.

Nå har kundeservice vært nedringt siden i forrige uke og de eneste svarene kundene får er enten at dekoderen må tilbakestilles til fabrikkinnstillinger (som jo ikke hjelper), eller så svare Canal Digital: "Vi er klar over, og beklager, at vår nyeHD PVR dekoder har utfordringer.

Det jobbes med en ny oppdatering av software (har dessverre ikke eksakt tidspunkt) som skal rette opp i dette.

Får dessverre ikke hjulpet deg med dette annet enn å informere om at vi er klar over problematikken og at det kommer en software på dette."

Dette er akkurat samme løgnen som kundene har hørt i alle år ang den andre dekoderen.

Lenke til kommentar

Høres ut som det blir 70 mbit linje på meg fra nyttår da. Har i dag 25/5 (dobbel ut), men det gjør ingenting med 70mbit inn. Betaler jo over 499 i dag, så satser vel på at jeg får hastigheten til en lavere pris enn hva jeg betaler i dag.

 

Greit med oppgradering av HD boksen, men det er jo vifta bak som skulle vært byttet ut, og ikke softwaren.. :nei:

Lenke til kommentar

Ingen her inne som vet hvor langt unna du er sentralen til CD uansett

 

Hvor langt du er unna sentralen er faktisk nesten uinteressant for et CD nettverk. De bruker en helt annen topologi enn telenettet (som er typisk stjernenett), som ikke har sentraler i samme forstand. Hva som er interessant er hvor langt du er fra siste repeater, men normalt setter de på nye repeatere om de må forlenge nettet, dvs de lager et nytt segment i nettet.

Lenke til kommentar

Så viser det seg at denne ADB boksen er strippet ren fra CD og de har lagt inn sin egen software som gjør at ikke heller denne boksen fungerer.

Nå har kundeservice vært nedringt siden i forrige uke og de eneste svarene kundene får er enten at dekoderen må tilbakestilles til fabrikkinnstillinger (som jo ikke hjelper), eller så svare Canal Digital: "Vi er klar over, og beklager, at vår nyeHD PVR dekoder har utfordringer.

Det jobbes med en ny oppdatering av software (har dessverre ikke eksakt tidspunkt) som skal rette opp i dette.

Har hatt ADB-boksen siden den kom ut, og kan egentlig ikke se hvilke problemer du refererer til. Jeg er egentlig veldig fornøyd så langt.

 

Kan heller ikke se hvordan dette har noe å gjøre med at CD setter opp hastigheten på bredbånd.

Lenke til kommentar

Du kan ikke gjøre 2 opptak samtidig.

Fjernopptak virker ikke.

EPG har problemer slik at den ofte begynner å ta opp etter at programmet har startet. Du har heller ikke mulighet til å stille inn at opptak skal starte f.eks 3 min før.

Serieopptak virker ofte ikke.

Den hopper over opptak.

Den sletter opptak.

Dersom boksen står i standby når den starter et opptak så må du vente til opptaket er ferdig før du slår på boksen. Det går og slå den på men da med enorm lang responstid.

Dette er noen av feilene.

 

At CD nå oppgraderer internett og legger WIMP til i Go-tjenesten er deres form for kompensasjon til kunder som har blitt lurt.

Ref hele pressemeldingen.

Lenke til kommentar

Du kan ikke gjøre 2 opptak samtidig.

Det var også annonsert at dette ikke var klart enda når du kjøpte boksen. De var vel klare på at dette kom senere.

 

Fjernopptak virker ikke.

Denne funksjonen er vel heller ikke lansert enda, og CD har vel også vært klar på at det kommer senere.

 

EPG har problemer slik at den ofte begynner å ta opp etter at programmet har startet. Du har heller ikke mulighet til å stille inn at opptak skal starte f.eks 3 min før.

Serieopptak virker ofte ikke.

Den hopper over opptak.

Den sletter opptak.

Dersom boksen står i standby når den starter et opptak så må du vente til opptaket er ferdig før du slår på boksen. Det går og slå den på men da med enorm lang responstid.

Dette er noen av feilene.

Jeg har heldigvis ikke hatt problemer med noe av dette. Etter en kjapp runde med de jeg kjenner som jeg vet har denne boksen så kan heller ikke de rapportere noen problemer. Da er vel enten du uheldig, eller vi heldige.

 

At CD nå oppgraderer internett og legger WIMP til i Go-tjenesten er deres form for kompensasjon til kunder som har blitt lurt.

Ref hele pressemeldingen.

Nå har ikke jeg lest pressemeldingen, men dette er vel din egen tolkning?

Jeg føler meg uansett ikke lurt, og etter ny dekoder så er jeg faktisk fornøyd med både kabel-tv og Internett fra Canal Digital.

Lenke til kommentar

Må jo si at mange av problemene på facebook siden til CD gjaldt den gamle dekoderen.

 

Jeg har selv brukt ADB dekoderen i ca 1 måned, og jeg har aldri vært i nærheten av en dekoder som fungerer så bra. Jeg har ikke fått den til å lagge i menyen om jeg så prøver engang, og den har tatt helt fint opp alt jeg har ønsket, også serieopptak.

Byttet fra RiksTV til CD med ADB har sikkert utsatt hjerteinfarktet i minst ti år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hva som er interessant er hvor langt du er fra siste repeater,

Hva som egentlig er interessant er hvor langt du er fra nærmeste reperatør

 

Nå bruker jeg ingen av Canal Digital sine dekodere, kun IDTV og Mediasenter PC, samt bredbånd. Og når det gjelder support er mine erfaringer kun positive. Jeg har hatt problemer med kabel fram til huset, og de problemene har blitt fikset raskt og effektivt.

 

Ellers så er det særdeles tvilsom spekulasjon at CD oppgraderer kapasiteten i nettet som kompensasjon for en dekoder som garantert ikke flertallet av abonnenter har en gang. Da finnes det langt enklere og rimeligere måter å kompensere på. Oppgraderingen av nettet er nok i hovedsak grunnet konkurransesituasjon i forhold til fiber etc, samt å legge grunnlag for at tjenester som GO etc skal få en bra nok kvalitet (f.eks HD-materiale).

Lenke til kommentar

Jeg er så drit lei av disse asynkrone linjene... Får lyst til å banke "vett" i hue på disse karene som kommer opp med "ADSL"-linjer, bare med litt mer futt i, om vi da ser på nedlasting.

 

Sitter selv med noe dritlinje, ca 32/~13Mbps (10-13) (største mulige linja i byen, VDSL)... Og jeg ser INGEN potensiale i den lave oppstrømmen. Uansett hva jeg gjør (som da bruker upstream) så risikerer jeg å sprenge kapasiteten.. Så hva ender jeg opp med å gjøre på nettet da? Surfe rundt, laste ned noen filmer, som alle andre.. Og da spiller det ingen rolle om jeg har en liten ADSL eller Coax-linje.. Jeg venter fremdeles på 50-100Mbit begge veier...

Endret av warpie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg ventet i snart 2 år på at borettslaget skal gå over på fiber (som ligger klar på andre siden av gata her). Hvis CD følger samme avtale som borettslaget har hatt en stund nå (dobbel opplasting) (25/5 til 347,-/mnd) vil jeg få 70/20 til 297,-/mnd, noe som gjør ventetiden betraktelig hyggeligere :)

Forsatt er 20Mbit opp ganske lite, så det hadde vært fint om CD kunne tilby dobling av opplastingshastigheten mot en ekstra hundrings i måneden feks ;)

Jeg følger spent med!

Lenke til kommentar

CD "oppgraderte" nettet her igår ... og jeg har mistet tilgangen til ca. 1/4 av mine TV-kanaler. Fantastisk :thumbdown::no:

 

Jeg mottok brev forrige uke om at de snart oppgraderer hos meg, og at det i perioder kan være at kanaler faller ut eller at du får tilgang til kanaler du normalt ikke har tilgang på. Forsøk å skru dekoderen av og på, eller foreta et kanalsøk. Alt etter hva slags dekoder du har.

 

Når de sier at den nye hastigheten kommer i desember, lurer jeg på om det betyr 1. desember eller 27...

Lenke til kommentar

Jeg mottok brev forrige uke om at de snart oppgraderer hos meg, og at det i perioder kan være at kanaler faller ut eller at du får tilgang til kanaler du normalt ikke har tilgang på. Forsøk å skru dekoderen av og på, eller foreta et kanalsøk.

Oppgraderingen skulle være ferdig kl. 16:00 igår. Og da forventer jeg at alt er iorden etter dette - hvis ikke annen melding mottas. Lastet ned siste software-versjon til dekoderen og dermed var alle mine "kanallister" (sorterte kort-lister med de kanaler jeg bruker) slettet. Måtte deretter gjøre kanalsøk og får deretter opp samtlige (jeg har kun grunnpakka) av CDs kanaler i EPGen (random sortering). Og som sagt - 1/4 av "mine" kanaler kan ikke vises (CA modul: ikke tilgang).

Lenke til kommentar

 

Oppgraderingen skulle være ferdig kl. 16:00 igår. Og da forventer jeg at alt er iorden etter dette - hvis ikke annen melding mottas. Lastet ned siste software-versjon til dekoderen og dermed var alle mine "kanallister" (sorterte kort-lister med de kanaler jeg bruker) slettet. Måtte deretter gjøre kanalsøk og får deretter opp samtlige (jeg har kun grunnpakka) av CDs kanaler i EPGen (random sortering). Og som sagt - 1/4 av "mine" kanaler kan ikke vises (CA modul: ikke tilgang).

 

Høres ut som at det skal bli en vidunderlig opplevelse å se på TV når oppgraderingen er fullført. Eller litt som å spille på bingo. :S

 

Testet å la dekoderen stå på en av de utilgjengelige kanalene en stund?

Lenke til kommentar

De nevner et nytt produkt i artikkelen, ikke oppgradering av 25/2,5-linja....

Hvis de ikke bare valgte feil ord da :p

 

dinside skriver på sin side at eksisterende kunder vil bli oppgradert, uten å være spesifikke. Men i selve pressemeldingen fra CD står det ingenting annet en at et nytt produkt blir tilgjengelig i desember.

 

source: https://kabel.canaldigital.no/Om-Canal-Digital/Pressemeldinger/Canal-Digital-Kabel-TV-oppgraderer/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...