Gå til innhold

Canal Digital med flere oppgraderinger


Anbefalte innlegg

Canal Digital skriver i pressemeldingen, og jeg siterer; "Vi vil derfor i første omgang justere opp hastigheten på eksiterende abonnement, samtidig som vi lanserer et nytt produkt tilpasset storfamiliens totale nettbruk."

 

Hvor står det noe om HVA de nye prisene og hastighetene vil være? Hvordan kan de gå ut med en slik pressemelding uten å nevne noe om hva de skal?

Det eneste de nevner er jo den nye 70linja.

HVA MED DE EKSISTERENDE?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hjelper jo lite å gjennomføre så lenge fks. jeg ikke har noe linje som takler slike hastigheter. Det høyeste er 12 og sentralen ligger 2km unna. Selv nå sentrum av byen ligger 700meter unna. Og jeg har på følelsen at det er mange flere enn meg som sliter med gamle telefon linjer som ikke har vært oppgradert siden 70-80tallet.

 

Canal Digital benytter Coax-kabelen sin og ikke telefon-linjen. Så det er ikke noe problem for Canal Digital å levere disse hastighetene.

Lenke til kommentar

Canal Digital skriver i pressemeldingen, og jeg siterer; "Vi vil derfor i første omgang justere opp hastigheten på eksiterende abonnement, samtidig som vi lanserer et nytt produkt tilpasset storfamiliens totale nettbruk."

 

Hvor står det noe om HVA de nye prisene og hastighetene vil være? Hvordan kan de gå ut med en slik pressemelding uten å nevne noe om hva de skal?

Det eneste de nevner er jo den nye 70linja.

HVA MED DE EKSISTERENDE?

 

Ja dette var mildt sagt forvirrende.

 

Det står videre i pressemeldingen:

Vi vil derfor følge opp justeringen vi nå gjennomfører, og Super 70, med å tilpasse vår portefølje av bredbåndsprodukter første halvår 2012. Her vil stikkordet være et mer oversiktelig produktspekter og høyere hastigheter til rimelige priser, sier Catharina Kokkim, Informasjonssjef i Canal Digital Kabel-TV.

 

Betyr det at det kommer en justering av alle produkter allerede i år, eller at det først skjer en endring, utover det nye produktet, til neste år? =S

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1321302736' post='18581679']

Så viser det seg at denne ADB boksen er strippet ren fra CD og de har lagt inn sin egen software som gjør at ikke heller denne boksen fungerer.

Nå har kundeservice vært nedringt siden i forrige uke og de eneste svarene kundene får er enten at dekoderen må tilbakestilles til fabrikkinnstillinger (som jo ikke hjelper), eller så svare Canal Digital: "Vi er klar over, og beklager, at vår nyeHD PVR dekoder har utfordringer.

Det jobbes med en ny oppdatering av software (har dessverre ikke eksakt tidspunkt) som skal rette opp i dette.

Har hatt ADB-boksen siden den kom ut, og kan egentlig ikke se hvilke problemer du refererer til. Jeg er egentlig veldig fornøyd så langt.

 

Kan heller ikke se hvordan dette har noe å gjøre med at CD setter opp hastigheten på bredbånd.

 

Jeg har også hatt ADB dekoderen noen uker nå og er meget fornøyd. Stabil og veldig responsiv. :)

Lenke til kommentar

Dere som sliter med den gamle dekoderen. min erfaring er at den er ustabil pga varme, når dekoder åpnes er det en passe stor og varm kjøleribbe som ikke har noe luft. siden den bråkete vifta faktisk står i et eget lite rom og ikke gjør stort annet enn å bråke.

 

Jeg åpnet boxen, og satte en 8cm på den kjøleribben og boksen er stabil og "lydløs" fær låste den seg konstant og nå har jeg hatt ett frys på 1,5 år. 27grader i rommet, opptak menyer pause samtidlig og ingen frys. men den er fremdeles treig.

 

skal slenge ut noen bilder senere

Lenke til kommentar

Jeg har C.D. - Tv og internet. Og det går som bare F det.

Men.

Med få ukers mellomrum må jeg restarte dekoderen. Den viser da bare et tall og ingenting funker.

Samme med data. Plutselig er jeg ikke lenger på nett. Da er det bare å restarte.

Men hva er det som gjør denne gymnastikken nødvendig ?

De hadde jo nettmøte for noen dager siden - og jeg spurte jo jeg.

Men ble det besvart ........

 

Noen som vet noe om dette ?

Lenke til kommentar

Har 25/5 til 347,- fra CD men får ikke opp noe

70/10 selv om jeg har logget meg inn. hmmm

som artikkelen og folk sier i tråden er dette fra desember.

 

 

På dinsid.no står det

 

For nye kunder, eller kunder utenom bindingstid, lanseres det et nytt bredbåndsprodukt kalt Super 70 (Mbps 70/10) i desember. Prisen skal være 499 kroner i måneden.

 

Det betyr vel at en sånn som jeg som oppgraderte nettet fra 12 til 25mb i april ikke får det tilbudet der?? Har veldig lyst på 70/10 inje

Lenke til kommentar

Dessverre er det monopol-tilstander i norsk Kabel-TV bransje. Og ca samme priser hos alle.

 

Ingen virkelig konkurranse ettersom det ikke er åpnet for flere tilbydere via samme kabel.

Ca samme priser.

Ca samme prisøkning på 10% pr år (mens generell prisstigning er 1,6% )

Ca samme pene økning i netto-overskudd hos hhv Get og CD

Overskudd 2010 for Get = 418 Mill

Overskudd 2010 for CD = 277 Mill

 

Dvs flere hundre millioner i overskudd ifjor og neppe mindre i år. Vi forbrukere melkes, mens utenlandske eiere håver inn.

 

Det er selvfølgelig lov å tjene penger, men overskuddet tyder på at det investeres lite i nye produkter og tjenester (CD hadde tydeligvis en investering i 2008, men lite etter det...) - og hvorfor ikke når man tjener så mye på dagens produkter, med verdens rikeste forbrukere?

 

Telenor kunne muligens svart på dette ved å bygge ut fiber, men det har de visst ingen planer om. De har visst fortalt politikerne at Bredbånd - ja det er alt over 640 Kbit...

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

Det er så godt å sitte LITT avsides til oppe i Trøndelag og ha fiber i hus. Det finnes ikke en eneste coax eller gammel kobberkabel inn til huset mitt.. KUN fiber. Til og med på min gamle hjembygd SNÅSA er det bygd ut fiber rundt sentrum og områdene rundt står for tur. Riktignok høy påkoblingsavgift, men så lenge produktene er bra så betaler folk i dag for dette! PVR-dekoderen til Altibox fungerer knirkefritt og oppdateringer kommer jevnlig og disse fører utelukkende til at ting blir bedre. Hadde "hikke" på det trådløse nettet som er direkte på hjemmesentral for et par uker siden. Ringte inn til Nord-Trøndelag E-verk og de fikset dette på 2 minutter. Slit videre med Get, CD og NGT folkens, mens jeg koser meg med Altibox inn i dommedagsåret 2012!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har 25/5 til 347,- fra CD men får ikke opp noe

70/10 selv om jeg har logget meg inn. hmmm

som artikkelen og folk sier i tråden er dette fra desember.

 

 

På dinsid.no står det

 

For nye kunder, eller kunder utenom bindingstid, lanseres det et nytt bredbåndsprodukt kalt Super 70 (Mbps 70/10) i desember. Prisen skal være 499 kroner i måneden.

 

Det betyr vel at en sånn som jeg som oppgraderte nettet fra 12 til 25mb i april ikke får det tilbudet der?? Har veldig lyst på 70/10 inje

 

Dersom man ikke får oppgradert pga. bindetid, så blir jeg å føle meg direkte LURT fordi CD ringte meg opp nå nylig og tilbød meg 1mnd(eller hva det nå var) gratis for å binde meg ett år til.

Vil ikke vente helt til Oktober 2012 før jeg får oppgradert nei!! :|

Lenke til kommentar
Dersom man ikke får oppgradert pga. bindetid, så blir jeg å føle meg direkte LURT fordi CD ringte meg opp nå nylig og tilbød meg 1mnd(eller hva det nå var) gratis for å binde meg ett år til.

Vil ikke vente helt til Oktober 2012 før jeg får oppgradert nei!! :|

 

Samme her. men vi får se. man burde kanskje ringe å spørre. kjiipt å betale mere (549,-) får en 25/2,5 linje når man får 70/10 for 499,- og ikke minst om det tilbys dobbel opplasting og man kan få 70/20

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...