Gå til innhold

Test: Antec Sonata Solo II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

med ren luftkjling, får man lavere temperatur enn romtemperatur da? trodde ikke dette skulle være mulig jeg.. men mulig jeg suller nå.isåfall har dere kaldt arbeidslokale? :p

 

beklager, det lønner seg å lese hele teksten før man kommenterer..

"Først av alt er det helt sikkert mange som vil undre seg over hvordan idle-temperaturen på prosessoren kan være lavere enn romtemperaturen. Dette er ganske enkelt fordi temperatursensoren i prosessoren ikke er justert helt riktig."

Lenke til kommentar

Shit in, shit out.

 

Med stock-kjølere på både gpu og cpu så legger dere ikke akkurat til rette for å få gode støyresultater, det er nå en gang sånn at man må begynne med støykildene før man tar seg av resten.

 

Med f.eks. et skjermkort som ikke har den horrible referanse-kjøleren til AMD, og en billig men god tårnkjøler (Coolermaster 212 o.l.) vil støynivået oppleves som noe helt annet, så å trekke kabinettet for å ha dårlig støykarakteristikk på grunn av komponentvalg blir søkt.

 

Om folk vil ha en seriøs gjennomgang av dette kabinettet og hvordan det er for entusiaster som er ute etter et støysvakt kabinett så anbefaler jeg heller å lese SPCR sin review.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser det klages på temperaturene på HK og GPU, men kan ikke akkurat si at forskjellene var dramatiske, slik det var tidligere.

 

På det meste skiller det 6 grader fra det kjøligste til dette, men temperaturene er, slik jeg vurderer det helt ok, spesielt om man tar i betraktning at et støydempet kabinett har i utgangspunktet mindre lufttilførsel enn ett ikke-dempet kabinett.

 

Vil gå så langt som å si at dette var et flott kabinett for den jevne bruker som vil ha noe stille, uten å gå mikro eller ITX, eller vil fylle på med masse HD og optiske enheter. Her er til og med plass til lange skjermkort, uten at det kommer i konflikt med diskplasser.

 

Skulle jeg klagd på noe, så er det vel at rekka med usb-porter burde vært dekket bak en luke, for å gjøre designen enda renere, samt at en "dockingport" på toppen av kabinettet hadde vært glimrende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...