Gå til innhold

Historien om verdens største spillutgiver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig det her.

Activision ble for grådige, de liker å melke spillene så mye at folk går lei.

Men siden de ikke liker å forandre så mye så blir det melking på høyt nivå.

Tragisk..

 

IW/Treyarch kunne gjort det bedre uten Activision i ryggen.

 

Forhåpentlig vis gjør de som forlot IW det bedre.

Lenke til kommentar

Enig det her.

Activision ble for grådige, de liker å melke spillene så mye at folk går lei.

Men siden de ikke liker å forandre så mye så blir det melking på høyt nivå.

Tragisk..

 

IW/Treyarch kunne gjort det bedre uten Activision i ryggen.

 

Forhåpentlig vis gjør de som forlot IW det bedre.

 

Hahaha , og Blizzard mener du ikke melker ? Slutt å tull da :)

Lenke til kommentar

Vil vel påstå at vel så mange omtaler dem kun som Blizzard, i hvertfall i sammenheng med World of Warcraft :thumbup:

 

Utviklingsstudioet Blizzard er eit subsidie av utgjevaren Activision Blizzard. Sistnemnde er det så vidt eg veit vanleg å berre omtale som Activision, for å gjere det enklare.

 

Med høve til artikkelen:

 

Det første Call of Duty-spillet kom til PC i 2003, og raket inn millioner. Activision skjønte at de hadde skutt gullfuglen, og kjøpte inn en annen utvikler, Treyarch, slik at de kunne bringe serien til konsoll og sikre årlige utgivelser.

 

Det om Treyarch er spanande, men har ingen basis i røynda. Activision kjøpte Treyarch i 2001 etter at dei hadde brukt dei som porte-studio for å få spel over på Dreamcast, deriblant THPS2 (BESTE VERSJONEN). Mellom 2001 og Big Red One (CoD 2 expansion) i 2005 og CoD 3 i 2006, var Activision nøgd med å dumpe eit par lisensar i fanget deira (diverse sportdilldall, og ikkje minst Spider-man - som ga oss det distinkt over middels semi-open-world-spelet til Xbox/GC/PS2).

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Ingen ting de har laget siden jeg startet og spille som liten som er intressant for meg, bortsett fra Skate spillet og Modern warfare, Men skyte spillet var kun et familie spill, det var morsomt når jeg pappa og venner spillte det, Men jeg satt meg aldri ned og spillte det alene,.

 

Håper alle som er i Activison bare gir seg så jeg slipper og se møkka spill ute til salgs

 

Det gamle Call of duty var ikke like populert som andre skyte spill i den tiden, og Modern warfare virker bare som en Counter Strike rip off,,

 

Sorry visst dette er negativt

Lenke til kommentar

Enig det her.

Activision ble for grådige, de liker å melke spillene så mye at folk går lei.

Men siden de ikke liker å forandre så mye så blir det melking på høyt nivå.

Tragisk..

 

IW/Treyarch kunne gjort det bedre uten Activision i ryggen.

 

Forhåpentlig vis gjør de som forlot IW det bedre.

 

Hahaha , og Blizzard mener du ikke melker ? Slutt å tull da :)

Ja, for å gi ut nye spill i en spill-serie hvert åttende år er melking. Klart det. ;) Det er ingenting galt i å produsere nye spill i en spillserie så lenge dette spillet tilfører noe nytt i serien. I tilfellet Warcraft 2 - Warcraft III var det overgang til 3D-grafikk, innføringen av helter som skapte et slags rts-rts-følelse på spillet og muligheten for custom games som skapte eller popluariserte flere populære spillsjangre som Tower Defence, Dota, etc.

 

Så nei, Blizzard er ikke noe melkefirma. Siden 1994 har det kommet fire spill i Wacraft-serien hvor et av dem er et mmo og resten er RTS. I Starcraft serien har det siden 1998 (14 år siden) kommet to spill, en av dem har fått en ekspansjonspakke og den andre har fått to planlagte ekspansjoner. Tallene viser noenlunde like resultater for Diablo. Blizzard er vel så langt unna en melkeku-utvikler som man kommer omtrent?

Lenke til kommentar
Enig det her.Activision ble for grådige, de liker å melke spillene så mye at folk går lei.Men siden de ikke liker å forandre så mye så blir det melking på høyt nivå.Tragisk..IW/Treyarch kunne gjort det bedre uten Activision i ryggen.Forhåpentlig vis gjør de som forlot IW det bedre.
Hahaha , og Blizzard mener du ikke melker ? Slutt å tull da :)
Ja, for å gi ut nye spill i en spill-serie hvert åttende år er melking. Klart det. ;) Det er ingenting galt i å produsere nye spill i en spillserie så lenge dette spillet tilfører noe nytt i serien. I tilfellet Warcraft 2 - Warcraft III var det overgang til 3D-grafikk, innføringen av helter som skapte et slags rts-rts-følelse på spillet og muligheten for custom games som skapte eller popluariserte flere populære spillsjangre som Tower Defence, Dota, etc.Så nei, Blizzard er ikke noe melkefirma. Siden 1994 har det kommet fire spill i Wacraft-serien hvor et av dem er et mmo og resten er RTS. I Starcraft serien har det siden 1998 (14 år siden) kommet to spill, en av dem har fått en ekspansjonspakke og den andre har fått to planlagte ekspansjoner. Tallene viser noenlunde like resultater for Diablo. Blizzard er vel så langt unna en melkeku-utvikler som man kommer omtrent?

Jupp true,

Men han tenkte kanskje på Den nye WOW delen

Pandaria , med panda folk som ser ut som Kung fu panda.

For og vere ærlig virker det litt som melking :p

Lenke til kommentar

Blizzard melker World Of Warcraft med stadig nye expansions. Den siste handler om at de stjeler innhold fra Warcraft 3. Vel, jeg elsker Warcraft 3 og håpet på at de ville lage Warcraft 4, men det kommer ikke til å skje, fordi Blizzard melker WoW.

 

Jeg kommer heller ikke til å kjøpe Call of Duty MW3. Jeg kjøper heller ikke melk og brød i butikken, fordi det er forbruksvarer. Jeg sikter meg heller inn på den saftige, dyre, unike, møre biffen, Battlefield 3!

Lenke til kommentar
Enig det her.Activision ble for grådige, de liker å melke spillene så mye at folk går lei.Men siden de ikke liker å forandre så mye så blir det melking på høyt nivå.Tragisk..IW/Treyarch kunne gjort det bedre uten Activision i ryggen.Forhåpentlig vis gjør de som forlot IW det bedre.
Hahaha , og Blizzard mener du ikke melker ? Slutt å tull da :)
Ja, for å gi ut nye spill i en spill-serie hvert åttende år er melking. Klart det. ;) Det er ingenting galt i å produsere nye spill i en spillserie så lenge dette spillet tilfører noe nytt i serien. I tilfellet Warcraft 2 - Warcraft III var det overgang til 3D-grafikk, innføringen av helter som skapte et slags rts-rts-følelse på spillet og muligheten for custom games som skapte eller popluariserte flere populære spillsjangre som Tower Defence, Dota, etc.Så nei, Blizzard er ikke noe melkefirma. Siden 1994 har det kommet fire spill i Wacraft-serien hvor et av dem er et mmo og resten er RTS. I Starcraft serien har det siden 1998 (14 år siden) kommet to spill, en av dem har fått en ekspansjonspakke og den andre har fått to planlagte ekspansjoner. Tallene viser noenlunde like resultater for Diablo. Blizzard er vel så langt unna en melkeku-utvikler som man kommer omtrent?

Jupp true,

Men han tenkte kanskje på Den nye WOW delen

Pandaria , med panda folk som ser ut som Kung fu panda.

For og vere ærlig virker det litt som melking :p

 

Som snorre sier så tenker jeg på WOW , og det er ikke 8 år mellom hver expansion der :)

Lenke til kommentar

Tja, vet ikke helt om jeg er enig i at en ekspansjons pakke ca annet hvert år (til nå) kvalifiserer til melking. Mulig at pris på ekspansjonen i forhold til nytt innhold gjør det, for prisen man betaler hver måned er jo for å opprettholde servere, balansering, feil fiksing og nytt innhold. Eller prisen burde i det minste være for slike ting. Men man må ikke kjøpe ekspansjons pakkene.

(Activision) Blizzard er jo som alle andre selskaper, de er der for å tjene penger. Liker man ikke det de gjør, så stem med lommeboka. Blizzard delen er jo ikke akkurat verst i klassen (enda?).

--

 

Ellers morsom lesing om Activisions historie.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Blizzard melker World Of Warcraft med stadig nye expansions. Den siste handler om at de stjeler innhold fra Warcraft 3. Vel, jeg elsker Warcraft 3 og håpet på at de ville lage Warcraft 4, men det kommer ikke til å skje, fordi Blizzard melker WoW.

 

Jeg kommer heller ikke til å kjøpe Call of Duty MW3. Jeg kjøper heller ikke melk og brød i butikken, fordi det er forbruksvarer. Jeg sikter meg heller inn på den saftige, dyre, unike, møre biffen, Battlefield 3!

 

EA/DICE er ikke noe bedre, ja BF3 kommer til å bli et helt ok spill. Ikke mer enn det. BF3 eller BC3 som man kan kalle det er ikke i nærheten av "the true BF2 sequel".

 

Men som det er med alt: "It's all about $$$$$".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...