Gå til innhold

Sniktitt: Slik er iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dummeste snikktitten, tlf har ikke "facelift". Forventer vi virkelig facelift hvert år? se på galaxy s og galaxy s2, prikk like tlf omtrent. 99% av ting du trenger wifi til, kan du bruke 3g koblingen til..

 

skjermen er en vanesak, noen liker store, noen liker små (thats what she said i know)

 

og til slutt, du kan lade tlf nå etter eu direktivitet med micro usb kabel.... så ehhhh

 

faen altså, folk i redaksjon her vet jo ingenting. latterlig

  • Liker 1
Lenke til kommentar

du kan lade tlf nå etter eu direktivitet med micro usb kabel.... så ehhhh

 

Hvor på telefonen kobler du til Micro-USB?

 

og ellers stusset jeg litt på denne:

Alt flyter bedre

 

Jeg bruker Iphone 4 på jobben så og si daglig og kan ikke huske noe tregheten i flyten.

 

 

Må ikkje tru du kan berre komme med ein usb micro kabel å plugge rett i.Du må seffølgelig ha ein adapter på iEple telefoner. Apple-iPhone-Micro-USB-Adapter.pngTrudde du det skulle være einkelt? Vis man må ha med seg den der for å lade, kan man jo like godt ta med seg orginalkabelen. Ulogisk, men det er vel slik Apple vil ha det.

Lenke til kommentar

dummeste snikktitten, tlf har ikke "facelift". Forventer vi virkelig facelift hvert år? se på galaxy s og galaxy s2, prikk like tlf omtrent. 99% av ting du trenger wifi til, kan du bruke 3g koblingen til..

 

skjermen er en vanesak, noen liker store, noen liker små (thats what she said i know)

 

og til slutt, du kan lade tlf nå etter eu direktivitet med micro usb kabel.... så ehhhh

 

faen altså, folk i redaksjon her vet jo ingenting. latterlig

 

Snakket som en ekte Apple-fantast ;) Det er ikke så rart å forvente facelift ettersom design er en av Apples store konkurransefortrinn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må ikkje tru du kan berre komme med ein usb micro kabel å plugge rett i.Du må seffølgelig ha ein adapter på iEple telefoner. Trudde du det skulle være einkelt? Vis man må ha med seg den der for å lade, kan man jo like godt ta med seg orginalkabelen. Ulogisk, men det er vel slik Apple vil ha det.

Nja. Det er vel ikke kabelen EU-kommisjonen er mest opptatt av, det er selve laderen. En overgang løser det problemet. Som det står i direktivet:

 

A user who wants to change his/her mobile phone must usually acquire a new EPS and dispose of the current one, even if this is in perfect condition. This unnecessarily consumes raw materials and creates important amounts of electronic waste.

The environmental impact related to production, distribution and disposal of EPSs can be substantially reduced by ensuring the compatibility of EPSs by standardising the electrical characteristics of its low voltage output and by requiring that mobile phones can be charged from such standardised EPSs.

 

Nå er vel jeg blant de som synes at noen avgjørelser kan overlates til markedet, det vil si oss forbrukere. Og det selv om jeg i årenes løp har bygget meg opp en pen samling av ladere til ulike mobiler som jeg har kjøpt på en eller annen flyplass når jeg oppdaget at den originale lå igjen hjemme. Men det miljømessige argumentet kjøper jeg. Og tydeligvis Apple.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
1318663547[/url]' post='18445458']

Må ikkje tru du kan berre komme med ein usb micro kabel å plugge rett i.Du må seffølgelig ha ein adapter på iEple telefoner.Trudde du det skulle være einkelt? Vis man må ha med seg den der for å lade, kan man jo like godt ta med seg orginalkabelen. Ulogisk, men det er vel slik Apple vil ha det.

 

Sant. Apple har malt seg opp i et hjørne ved å ha en propietær plugg. Nå tjener de altfor mye på utstyrsleverandører som betaler lisens til alt mulig av dockingutstyr at det blir et tapsprosjekt å kutte den ut. For å ikke snakke om alle kundene som mister bruksområdet til dockingen sin hvis de kjøper en evt ny iPhone med kun USB-lading.

Lenke til kommentar
Sant. Apple har malt seg opp i et hjørne ved å ha en propietær plugg. Nå tjener de altfor mye på utstyrsleverandører som betaler lisens til alt mulig av dockingutstyr at det blir et tapsprosjekt å kutte den ut. For å ikke snakke om alle kundene som mister bruksområdet til dockingen sin hvis de kjøper en evt ny iPhone med kun USB-lading.

 

Vil det ikke være logisk at Apple ville tjent mer penger på å bytte plugg? Da måtte alle som vil ha docking/billader/HiFi/BMW med iP(den du måtte ha)-plug osv kjøpe ny. Nå kan jo jeg bruke dockingen min fra iPod 2.gen fra tidlig 2000-tallet på iPhone 4.

 

At det ikke ble nytt design var vel egentlig ingen overaskelse. Nytt design ville jo kunne bli tolket som at Apples revolusjonerende antenneløsning fra iPhone 4 var en fiasko. Det mest skuffende med lanseringen var at det manglet en "one more thing", men det døde kanskje med Jobs.

 

Men nå har jo Samsung/HTC/resten av gjengen, en strålende mulighet til å "kopiere" teardrop designet til iPhone 5 mockupene som har gått rundt.

Lenke til kommentar

Ser fram til testen. Er spent på hva karakteren blir med tanke på at den forrige telefonen fikk terningskast fire. :)

 

iPhone 4S skal jo i teorien få 5 eller 6. Eventuelt så må de revurdere iPhone 4 ned til 3 i terningkast. iPhone 4S har jo bedre kamera, er en av de kjappeste telefonene på markedet både på cpu og gpu siden. Osv osv

Lenke til kommentar
Sant. Apple har malt seg opp i et hjørne ved å ha en propietær plugg. Nå tjener de altfor mye på utstyrsleverandører som betaler lisens til alt mulig av dockingutstyr at det blir et tapsprosjekt å kutte den ut. For å ikke snakke om alle kundene som mister bruksområdet til dockingen sin hvis de kjøper en evt ny iPhone med kun USB-lading.

 

Vil det ikke være logisk at Apple ville tjent mer penger på å bytte plugg? Da måtte alle som vil ha docking/billader/HiFi/BMW med iP(den du måtte ha)-plug osv kjøpe ny. Nå kan jo jeg bruke dockingen min fra iPod 2.gen fra tidlig 2000-tallet på iPhone 4.

 

At det ikke ble nytt design var vel egentlig ingen overaskelse. Nytt design ville jo kunne bli tolket som at Apples revolusjonerende antenneløsning fra iPhone 4 var en fiasko. Det mest skuffende med lanseringen var at det manglet en "one more thing", men det døde kanskje med Jobs.

 

Men nå har jo Samsung/HTC/resten av gjengen, en strålende mulighet til å "kopiere" teardrop designet til iPhone 5 mockupene som har gått rundt.

 

Det er jo mulig at alle produsenter av utstyr med iphone-plug har et løfte fra Apple om at pluggen skal videreføres i x antall år?

Det spørs om BMW og andre store produsenter hadde innført sømløst iphone-interface om de ikke hadde en viss garanti for at neste iphone ikke får en annen type plugg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det finnes jo mange apps som lar en sende gratis sms, og ringe gratis osv.

Hvor integrert er disse appsene med den standard meldingsappen?

Nettopp, på den nye meldingsfunksjonen går det sømløst mellom å sende SMS gratis (vist mobilen er tilgjengelig i den andre enden) eller å sende vanlig SMS.

Lenke til kommentar

Det finnes jo mange apps som lar en sende gratis sms, og ringe gratis osv.

Hvor integrert er disse appsene med den standard meldingsappen?

Nettopp, på den nye meldingsfunksjonen går det sømløst mellom å sende SMS gratis (vist mobilen er tilgjengelig i den andre enden) eller å sende vanlig SMS.

 

Akkurat dét var ganske snedig.

Man trenger ikke å tenke over eller å vite om den andre har iphone.

Man sender melding som vanlig, og hvis den andre har iphone/ipad/ipod slik at det blir iMessage istedenfor SMS, så blir meldingen blå istedenfor grønn i meldingshistorikken.

 

Idiotsikkert og herlig

  • Liker 1
Lenke til kommentar

iPhone 4S skal jo i teorien få 5 eller 6. Eventuelt så må de revurdere iPhone 4 ned til 3 i terningkast. iPhone 4S har jo bedre kamera, er en av de kjappeste telefonene på markedet både på cpu og gpu siden. Osv osv

Nja. terningkast kan ikke følge en statisk skala. Da slipper vi opp for verdier og iPhone 10 må få terningkast 11. Så et terningkast må være relativt til status quo på lanseringstidspunktet, ikke til forrige generasjon. Dermed kan i teorien 4S få terningkast 3, dersom anmelderen finner at den ikke viser samme utviklingstakt som konkurrentene.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...