Gå til innhold

Duke Nukem: Forever er ferdig! (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du forventer en klassisk opplevelse blir du nok skuffet ja. Spillet er jo tross alt designet for at folk som bare kjenner nå dagens fps spill skal klare å sette seg i det.

 

Skal kjøpe spillet selv siden jeg digger Duke. Er litt redd for hva Gearbox har gjort med spillet de åra de har brukt på å utvikle det etter de fikk kloa i det.

Lenke til kommentar

Noen som har sett noe på multiplayer preview'ene? Bortsett fra persistent leveling (unlocks er kun kosmestiske, tror jeg) så virker det nærmest som det er snytt rett ut av 1999 (kanskje ikke noen overraskelse), f.eks. med våpen, powerups osv plassert faste steder på brettet. Blir interessant å se om en skikkelig old-school mp-del blir en forfriskende og morsom forandring fra det vante CoD-aktige opplegget, eller om det fort bare føles "gammelt".. :)

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

Om du forventer en klassisk opplevelse blir du nok skuffet ja. Spillet er jo tross alt designet for at folk som bare kjenner nå dagens fps spill skal klare å sette seg i det.

 

Skal kjøpe spillet selv siden jeg digger Duke. Er litt redd for hva Gearbox har gjort med spillet de åra de har brukt på å utvikle det etter de fikk kloa i det.

 

Jeg vet ikke helt om jeg skjønner deg der? Gamle FPS er jo på mange måter mye simplere og lette å sette seg inn i enn nye.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror det ikke før jeg får se det i butikken :)

 

Jeg har sett det i butikken allerede i en forhåndsbestill-utgave. ;) Selv forhåndsbestilte jeg for lenge siden på Platekompaniet. Tok den billige versjonen, men har stor tro på at det blir bra. Noen klassiker som Duke 3D blir det neppe, men med alt makkverket vi har fått de siste årene i FPS-sjangeren skal det godt gjøres å ikke bli en positiv opplevelse. Det eneste jeg ikke liker helt er at stemmen til Duke i gameplay-trailere virker uengasjert og flat, som om han bare leser det fra et manuskript uten å gidde leve seg inn i det. Men i det minste har de skjønt at stemmen hans er en svært viktig del av spillet. (*host* SSX *host)

Lenke til kommentar

Om du forventer en klassisk opplevelse blir du nok skuffet ja. Spillet er jo tross alt designet for at folk som bare kjenner nå dagens fps spill skal klare å sette seg i det.

 

Skal kjøpe spillet selv siden jeg digger Duke. Er litt redd for hva Gearbox har gjort med spillet de åra de har brukt på å utvikle det etter de fikk kloa i det.

 

Jeg vet ikke helt om jeg skjønner deg der? Gamle FPS er jo på mange måter mye simplere og lette å sette seg inn i enn nye.

 

AtW

 

Nja, vet ikke helt jeg. Da jeg testet Perfect Dark for første gang ifjor fikk jeg nesten sjokk over at jeg ikke ble holdt i hånden. Måtte faktisk finne veien selv. Dagens FPS elsker å holde deg i hånden, fortelle deg akkurat hvor du skal gå og hva du skal gjøre. Ting blinker gjerne ofte også slik at vi ikke skal måtte gå rundt og lete. Savner litt av de gamle spillene der du måtte finne ut ting på egenhånd.

Lenke til kommentar

"Press X to jump into mass grave!"

 

Gammelt FPS-design involverte gjerne litt backtracking og utforsking i korridorer som vedgikk at de var korridorer, nå er det bare å springe framover mot neste, tungt skriptede button = awesome-øyeblikk i en korridor som later som om den er et åpent uteområde.

Lenke til kommentar

Håper virkelig DNF går tilbake til old school non scripted fps.

Tenk i gamle fps'er var det ingen scriptede events. En spillte faktisk selv hele tiden. De awesome øyeblikkene i de spillene var det faktisk en selv som skapte. Uhørt I know :p

Har aldri likt de superscriptede fps'ene vi har idag. De er jo egentlig on rails shooters. Ai'er som dreper ens fiender og leder en dit en skal.

Duke3d holder seg faktisk enda veldig godt, på enkelte områder er jo gameplayet der mer avansert enn dagens fps'er. Bare tenk på alle de hemmelige krikene og krokene som er gjemt i brettene på Duke3d.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...