Gå til innhold

Duke Nukem: Forever er ferdig! (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

"Press X to jump into mass grave!"

 

Gammelt FPS-design involverte gjerne litt backtracking og utforsking i korridorer som vedgikk at de var korridorer, nå er det bare å springe framover mot neste, tungt skriptede button = awesome-øyeblikk i en korridor som later som om den er et åpent uteområde.

 

Well said! :thumbup:

 

Duke 3d var enormt, mer absurd oppfinnsomhet skulle man lete lenge etter, i hvert fall i forhold til tiden det kom ut i. I tillegg klarte det, tross den banale humoren til og med å lage en viss stemning. Duke 3d var den første skyteren jeg hadde lan med en- to kompiser og det var en euforisk opplevelse.

 

Ser frem til dette, men avventer begeistringen til jeg faktisk har fått testet. "You can't repeat the past," tross alt, og i følge the Great Gatsby.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spillet noen mening, utenom å drepe aliens og leke kul? :p Er multiplayer utelukket?

Etter et tiår med produksjon burde det være noe virkelig fantastisk med Duke Nukem:Forever. :p

 

Handlingen går ut på å redde verden, som vanlig. Men med stil. ;) Multiplayer utelukket? Tuller du? Multipalyer var noe av det beste med Duke 3D. Et ord: Shrink Gun... Det eneste som var morsommere enn det var å forvandle fiender til kyllinger i Heretic. Inkludert andre spillere. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har spillet noen mening, utenom å drepe aliens og leke kul? :p Er multiplayer utelukket?

Etter et tiår med produksjon burde det være noe virkelig fantastisk med Duke Nukem:Forever. :p

 

Handlingen går ut på å redde verden, som vanlig. Men med stil. ;) Multiplayer utelukket? Tuller du? Multipalyer var noe av det beste med Duke 3D. Et ord: Shrink Gun... Det eneste som var morsommere enn det var å forvandle fiender til kyllinger i Heretic. Inkludert andre spillere. :p

 

Da så! Høres jo bra ut. Har null kjennskap til Nukem-serien, utenom stemmen :p *Epic trollface*

Lenke til kommentar

Har noen spill egentlig en mening? Siden vi først er i det filosofiske hjørnet.

 

Det har multiplayer, men det slår meg som en back of the box-greie. SP-delen holder nok for de fleste.

 

Hva? Skal du ikke spille Capture the Babe?

 

Jeg gleder meg skikkelig til dette spillet, jeg forventer en rimelig middelmådig affære og det skal bli helt konge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen spill egentlig en mening? Siden vi først er i det filosofiske hjørnet.

 

Det har multiplayer, men det slår meg som en back of the box-greie. SP-delen holder nok for de fleste.

 

Hva? Skal du ikke spille Capture the Babe?

 

Jeg gleder meg skikkelig til dette spillet, jeg forventer en rimelig middelmådig affære og det skal bli helt konge!

 

Med mindre det overrasker meg fullstendig og er grenseløst moro, blir det nok bare en gang - for feminismen.

Lenke til kommentar

Har noen spill egentlig en mening? Siden vi først er i det filosofiske hjørnet.

 

Det har multiplayer, men det slår meg som en back of the box-greie. SP-delen holder nok for de fleste.

 

Hva? Skal du ikke spille Capture the Babe?

 

Jeg gleder meg skikkelig til dette spillet, jeg forventer en rimelig middelmådig affære og det skal bli helt konge!

 

Med mindre det overrasker meg fullstendig og er grenseløst moro, blir det nok bare en gang - for feminismen.

 

Øh, skulle du tatt et slag for feminismen hadde du latt være å spille det. ;)

Lenke til kommentar

Dette blir nok litt slik som de siste årenes 80/90-talls (RED, The expendables og A-team anyone?) comeback på film, alle vet at det kommer til å være banalt, men alle elsker gladvolden og den hjernedøde underholdningen som gir en et lite avbrekk fra alle disse "intelligente" filmene som er det store nå for tiden ;)

 

Gleder meg til å tygge over noe tyggegummi og gjøre det Mr.Nukem gjør best ;)

Merkelig nok har jeg kost meg mest med N64 versjonen til Nukem når det kommer til multiplayer. Mulig fordi jeg var den eneste som hadde pc til å dra spillet når det kom ut i gata vår.

Lenke til kommentar

Er det ingen som har fått med seg hvor nyskapende Duke 3D egentlig var? Hvorfor skal Duke Forever da være så old-school? Jeg vil heller tippe de går andre veien og lager en del nyskapninger. Duke 3D var det første spillet der vi kunne skyte hull i vegger, gulv osv, og skjøt vi hull i gulvet kunne vi hoppe ned i rommet under og gå rundt omkring. Frem til Duke 3D hadde alt vært "fake 3D". Selv Doom hadde heiser, men du kunne aldri gå under dem fordi "heisene" bare besto i å heve gulvet. Vi kunne også skru av og på en flim på en kino, og skjøt vi hull i lerretet kunne vi se en speilvendt film på den andre siden, og så videre. Det var en av grunnene til hvorfor det ble så populært i første omgang. Den eneste konkurrenten som var like avansert var Quake, og den var avansert i hovedsak fordi det var ekte 3D modeller. Dvs drepte du en fiende kunne du gå rundt liket og inspisere det fra alle retninger. I Duke 3D og eldre var alle fiendene 2D, så liket snudde seg etter deg.

Lenke til kommentar

Jeg tror det ikke før jeg får se det i butikken :)

 

Jeg har sett det i butikken allerede i en forhåndsbestill-utgave. ;) Selv forhåndsbestilte jeg for lenge siden på Platekompaniet. Tok den billige versjonen, men har stor tro på at det blir bra. Noen klassiker som Duke 3D blir det neppe, men med alt makkverket vi har fått de siste årene i FPS-sjangeren skal det godt gjøres å ikke bli en positiv opplevelse. Det eneste jeg ikke liker helt er at stemmen til Duke i gameplay-trailere virker uengasjert og flat, som om han bare leser det fra et manuskript uten å gidde leve seg inn i det. Men i det minste har de skjønt at stemmen hans er en svært viktig del av spillet. (*host* SSX *host)

 

Hvem som helst kan ta et cover, skrive ut bilde og skrive "Forhåndsbestill" på, og sette i hylla med en prislapp under. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...