Gå til innhold

Seagate gjør plass til mer data per plate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

på en 3TB disk vil det ta over 8.5 timer å fylle den opp ved en skrivehastighet på 100MB/s

 

spørs om en snurredisk klarer å holde seg på 100MB/s blir vel mer 40-50 MB/s (20 timer). blir litt av en jobb å vente hvis man skal kopiere en full 3 TB disk over til en annen :p

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

mine 2TB 5900rpm disker holder lett 90MB/s ved sekvensiell skriving

 

ved store filer så stemmer nok det. men snakker man om mange små filer så synker nok hastigheten en god del.

de 40-50 MB/s jeg skrev mente jeg son gjennomsnitt hvis man skulle kopiert en full 3TB hd.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

mine 2TB 5900rpm disker holder lett 90MB/s ved sekvensiell skriving

 

ved store filer så stemmer nok det. men snakker man om mange små filer så synker nok hastigheten en god del.

de 40-50 MB/s jeg skrev mente jeg son gjennomsnitt hvis man skulle kopiert en full 3TB hd.

 

Skal man fylle 3TB, så er nok mye av det store filer for de fleste.

 

Ellers bra nyheter, håper vi snart får 4 TB-disker, synd hitachi er i ferd med å bli kjøpt opp :(

 

AtW

Lenke til kommentar
Med 1 TB per plate og maks plater er 5 i en 3,5-tommers disk, skal det ikke da være mulig med 5 TB disker?

Nå er vel Hitachi de eneste som har produsert 5-platers disker og nå som WD kjøper de er det ganske utelukket at Seagate vil komme med det.

 

Med dette oppkjøpet er det i praksis bare to harddiskprodusenter igjen: WD og Seagate.

 

Så vidt jeg vet har Seagate og Samsung ikke brukt noe mer enn 3-platers design de siste årene.

 

Takk for infoen mandela, da blir det å se hvor rolig 500GB 2.5 kan lages =)

Stillegående? Antagelig akkurat like stillegående som dagens single platter 2,5".

Lenke til kommentar
Takk for infoen mandela, da blir det å se hvor rolig 500GB 2.5 kan lages =)
Stillegående? Antagelig akkurat like stillegående som dagens single platter 2,5".
Mulig at det er rent subjektivt vrøvl, men når Samsung gikk over fra 250GB pr plate til 320GB, så merket jeg mer støy av sistnevnte, mistenker også at de har oppjustert acustics specsa fra Idle 2.2 Bel /Performance Seek 2.4 Bel til henholdsvis 2.4 og 2.6.
Lenke til kommentar

Mange lurer på hva man egentlig skal med så store disker. oppdateringene i Windows er nok en av årsakene. riktignok skulle man ikke tro at det gjorde så store utsalg. Men hvis man bruker den samme harddisken i flere år uten å formatere så vil det bygge seg opp en del data for å kunne rett opp systemet til tidligere tidspunkter. Samtidig så ser det ut som om de mindre diskene ( lagringskapasitet ) bare blir å finne som SSD. Da kjøper man en stor harddisk selv om man ikke trenger alle plassen. jeg har hørt at det ofte kan være bedre med mange mindre disker en en stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...