Gå til innhold

Sniktitt: Dragon Age 2 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med Dragon Age 2 blir PC-utgaven omtrent som konsollutgaven. Spillet ser mye penere ut på PC, men begge har en litt distansert tredjepersons synsvinkel bakfra. Dermed har man også nærmet seg noe mer arkadepregede kamper på PC, og det synes jeg ikke passer med kampsystemet som bør være i slike spill.

 

Da var det vel bare å glemme dette spillet. Virker mer og mer som om dette spillet blir Mass Dragon Effect 2 i stedet for Dragon Age 2, selv om Bioware prøver å overbevise folk om at det ikke er tilfellet. Håper virkelig de kommer på bedre tanker før spillet er ferdig.

Lenke til kommentar

Dragon effect 2 ja..

 

Er rimelig skuffet må jeg si. Av alle spillprodusenter i verden var BioWare de siste jeg ville tro at skulle ødelegge spill på den måten. Nå har det jo allerde skjedd en gang (Mass Effect) og det virker som de bæsjer på leggen nok en gang..

 

Meh. :(

Lenke til kommentar

Bioware er noen tullinger. Først lager de Mass Effect 1 som et rpg spill å seriøst ødelegger 2'ern ved å strippe bort nesten alt som gjorde Mass Effect så bra. Hadde det ikke vært for story så hadde jeg lagt spillet på hylla. Å nå gjør de akkurat det samme igjen. Lager et supert rpg spill med flere muligheter enn jeg kan telle for så å lage en ikke-verdig etterfølger som vanlig. Jeg kommer til å spille spillet, men det er bare en grunn for at jeg gjør. Å det er story. Eneste området Bioware aldri skuffer. Dialogsystemet er noe dritt også. Snill/nøytral/ond. Fysj, få det vekk.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar
Én ting skal vi gi Silverman med denne uttalelsen, Dragon Age 2 er uhyre pent på PC – mye mer detaljrikt og definert enn det første spillet.

Godt å høre det. Det har vært ekstremt mye snakk om at spillet ser helt forferdelig ut. Glad for det ser pent ut!

 

 

Med Dragon Age 2 blir PC-utgaven omtrent som konsollutgaven. Spillet ser mye penere ut på PC, men begge har en litt distansert tredjepersons synsvinkel bakfra. Dermed har man også nærmet seg noe mer arkadepregede kamper på PC, og det synes jeg ikke passer med kampsystemet som bør være i slike spill.

 

Da var det vel bare å glemme dette spillet. Virker mer og mer som om dette spillet blir Mass Dragon Effect 2 i stedet for Dragon Age 2, selv om Bioware prøver å overbevise folk om at det ikke er tilfellet. Håper virkelig de kommer på bedre tanker før spillet er ferdig.

 

Trekker du ikke forhastede slutninger nå? Det blir annerledes enn i eneren, men det betyr nødvendigvis ikke at det ikke blir bra.

Lenke til kommentar

Latterlig at noen kan dømme spillet uten å ha prøvd det, personlig synes jeg forandringene virker lovende, siden jeg foretrekker å spille på en 42'' flatskjerm med en kontroll i hånda.

Uansett, noen feil i teksten er det. Helten heter vel Hawke (altså, med en E på slutten) og historien spenner over 10 år, ikke 100 år sånn som det står i teksten.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Eneste jeg ikke likte med Dragon Age var kampene, samme som The Witcher. Kan ha blitt geniale spill men jeg må ha action orientert kampsystem. Virker som dem prøver å rette på det denne gang, men ser igjen pause muligheter....... vi spiller ikke brettspill lenger :(

Det finnes da nok av spill som ikke bruker dette kampsystemet som Dragon Age bruker. For å være ærlig synes jeg at det er alt for få som lager spill av den gamle sorten, rett og slett fordi det er fremdeles mange som liker dem og de har et særpreg de nyere spillene mangler. I dag er det som regel hack ´n slash med RPG elementer, ikke RPG. Synes det er synd at enda et spill går for den moderne tolkningen av hva folk vil ha og ikke tar seg til takke med fanskaren de allerede har/hadde.

Lenke til kommentar

Jaja, skal ikke si jeg ikke forventet dette. Den forferdelige pesten av generiske spill som er så og si likt har desverre infisert BioWare også. Vi så det med Mass Effect, og det er enda tydeligere nå med Dragon Age. Vet ikke om spillselskapene har vanskelig for å skjønne at en oppfølger skal videreutvikle det som var bra og særegent ved forgjengeren. Ikke prøve å bli et annet (les: mer populært/generisk) spill. For å bruke ca den samme sammenligningen som herr Groven, Dragon Age skal være Dragon Age, ikke God of Dragon Age War.

 

Med mindre BioWare skjerper seg skikkelig vil CDProject (The Witcher) virkelig disstansere seg fra dem og seile frem som min soleklare favorittspillutvikler. Når det er sagt skal jeg selvfølgelig kjøpe DA 2, da det uten tvil kommer til å bli et bra spill, det blir bare ikke Dragon Age slik som jeg kjenner det. Men jeg tillater meg å se mer frem til The Witcher 2, og håper den serien ikke blir smittet av den tidligere nevnte sykdommen.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en xbox360 kun for mass effect, og den var verdt alle kronene.

Hadde også en PS3 fra før og var rimelig kjent med bioware, siden Baldurs gate tiden, så jeg så skikkelig frem imot Dragon age, spillet ble ikke helt slik jeg hadde håpet- Men jeg koste meg masse med det fordet. Tror det blir bra jeg folkens, kanskje litt rusk men når skjer ikke det. Stemmene, musikken og atmosfæren i spillet gjør da mye.

Lenke til kommentar

Jeg forstår litt av frustrasjon til folk, men det var ikke så veldig kos med ingen stemme på hovedkarakteren heller da!

Selvsagt er det litt rart med kun 3 valg muligheter på mass effect 2 (ond, god, nøytral), men i dragon age, var det som oftest 2-3 forskjellige reaksjoner selvom det var 6 valgmuligheter! (Merk, jeg skrev ofte, ikke alltid).

 

Jeg syns en blanding av mass effect og dragon (det mekaniske) er ikke nødvendigvis en dum ting, jeg elsket mass effect 1 og 2, angående pc versjonen på dragon age 2 blir mer lik konsoll, det var vel fordi

1) De solgte mye bedre på konsoll (de nevnte aldri dog om de solgte "dårlig" på pc.

2) De skulle visst jobbe med grafikken på en annen måte, hvor langdistanse teksturer ikke var fokuset.

 

Hvis de skal første være old school rpg, så burde de ha samme kamera vinkel som i Baldurs gate serien, det kamerat som ble brukt i Neverwinter night 2 og Dragon age, ga meg en wow, eller mmo følelse, en følelse jeg ikke likte veldig godt, hadde det ikke vært for historien og de uforglemmelige karakterene hadde jeg lagt dragon age på hylla etter 1 time.

 

Det var min rant i dag, jeg er åpen for diskusjon, vi kan eventuelt ta det på PM, eller i dragon age tråden.

Lenke til kommentar

Jeg tror det eneste jeg ikke likte med Origins var det at du ikke kunne besøke steder med monstre og rett og slett grinde deg sterkere. Det er kanskje noe som hører til med denne typen RPG at det ikke er sånn, det vet ikke jeg for jeg er ikke så kjent med denne typen RPG. Det var sikkert flere ting jeg ikke likte også, men de husker jeg ikke, så de kan ikke ha irritert meg mye, med mindre jeg har fortrengt de.

Lenke til kommentar

Jeg vil aldeles ikke ha "grinding" i mine single player-RPG. I MMORPG er grinding, camping osv. flott for dem som får betalt selv om du kaster bort tid. Jo mer tid de kan få deg til å kaste bort (selvfølgelig etter at du er blitt hekta og dermed ikke kansellerer), jo bedre. Såh, regner ikke med at grinding blir et tema i DA2, nei.

 

 

Dette var en av de mer interessante sniktittene jeg har lest. Noe småplukk (se spesielt #9), men godt jobbet. Og takk for at dere ikke gjør som Spillverket og går inn for å hausse opp stemningen (stikkord: Tilforlatelig omgang med fakta og overdramatisering).

Lenke til kommentar

Tror dette blir knallbra, bedre enn 1'ern. Jeg bryr meg nøyaktig 0 om man kan styre kameraet som man vil på PC, og om det ligner på gamle rpg spill eller ikke. Dette er et nytt spill. Liker uansett Mass Effect bedre enn Dragon Age, så om dette kommer til å ligne litt mer, er det bare knall. I alle fall det med tale på hovedpersonen, det er da vitterlig et must, og det er bare rart uten. En trenger heller ikke flere muligheter i samtaler, dersom det faktisk ikke har noe å si. Det er ofte samme respons på relativt like valgmuligheter.

 

Jeg ser heller at de utvikler og forandrer på ting, enn at de tviholder på 10+ år gamle oppskrifter for å kunne kalle et et "skikkelig rpg spill". Det noen kaller sykdommer kaller andre fremskritt. Det er tross alt ikke en DLC, det er heldigvis et nytt spill.

 

:)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva folk klager på. For det første, har noen av dere spilt mass effect 1 etter å ha spilt Mass effect 2? ME2 er så mye bedre på alle mulige måter synes jeg.

 

ME 1 var det beste spillet jeg hadde spilt før ME2 kom.

Synes ME2 var mye mere gjennomført og mindre repetativt (Scanning av planeter kan holdes på et minimum om du bare gjør det når du må oppgradere noe).

Dragon Age synes jeg at konsollversjonene var ganske kjedelige, mmo stil på slossingen og ganske generisk.

Synes dette er gode nyheter. Jeg og spilte de gamle RPGene som BG2 og NWN, Fallout og fallout 2, og de var morsomme for 10 år siden.

Men har noen her prøvd å spille de i det siste? Det lar seg ikke gjøre, altfor komplekst og kjedelig synes nå jeg, og man må sette seg så mye inn i spillet at den korte tiden jeg har til å spille spill, blir brukt på å avansere bare noen få skritt av gangen. Industrien forandrer seg til det bedre synes nå jeg, når det blir mere actionorientert.

Endret av Kawarimi
Lenke til kommentar

(Hm. Dro igjennom ME1 igjen her "om dagen" (var vel 24 timer spilletid, så det var noen dager..), og må innrømme at det er mye jeg liker veldig godt der. Etter å ha fått "Rich" achievementen fra før får man tilgang til Spectre våpen, og DE rocker hardt. Men de fleste UNC-oppdraga på diverse planeter blir veldig like, det meste av underjordiske baser o.l. er rimelig identiske. Men hovedoppdraga er veldig bra.)

 

Dragon Age 1 var også bra, til og med på konsoll uten "isometrisk synsvinkel" som alle synes er så nødvendig. (tips: det er ikke nødvendig, ikke engang på Nightmare). Hadde mye morro med vill AOE-ing der. 3 mages og Shale :) Olje på bakken, alle detter, svææær ildkule oppå der, og så krydre litt med ligntningbolts eller noe annet morro. Good times were had. Har brukt mange timer på det, og har alle DLC-ene. Men fortsatt tror jeg DA2 kommer til å bli veldig bra, og jeg liker stort sett alt jeg har lest om det.

 

Spiller seff på konsoll, så konsollifisering er bare supert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...