Gå til innhold

IE9 beta klar 15. september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen nettleser jeg har brukt utnytter det faktum at vi har fått skjermer i bredformat. Alle linjer skal på død og liv legges oppåhverandreøverstder så det blir så lavt bilde !

Jeg fjerner alle linjene som kan fjernes oppe, og bruker bare sidepanelet til favoritter. Alvorlig talt, jeg har bruk for mange flere linker enn det som fanebruk kan tilby allikevel.

Og beste nettleser til mitt bruk er IE - ingen tvil !

 

Det hadde vært fint om IE9 fikk muligheten til å legge kontrollinjene hvor man ville.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Opera og FF på Ubuntu-maskinene mine i mange år.

Når det gjelder dette, er opera for dårlig også. Alt for dårlig mulighet for individuell tilpassing til utstyr og oppsett for personlig bruksmåte.

Man kan ikke fjerne noen av kontroll linjene i toppen og har en meget tungvinn måte å samle og katalogisere favorittlinker på.

Panelene kan ikke personifiseres og panelet het til venstre kan heller ikke fjernes.

Lenke til kommentar

Det blir litt OT i forhold til orginalsaken, men jeg mener du tar litt feil finnipinni. Alle linjene i toppen har du alltid kunne fjerne og det er ingenting til venstre hos meg. Jeg anbefaler at du finner den store Opera-tråden her på forumet hvor jeg er sikker på at du vil på kort tid få hjelp til å tune Opera slik du ønsker.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Opera og FF på Ubuntu-maskinene mine i mange år.

Når det gjelder dette, er opera for dårlig også. Alt for dårlig mulighet for individuell tilpassing til utstyr og oppsett for personlig bruksmåte.

Man kan ikke fjerne noen av kontroll linjene i toppen og har en meget tungvinn måte å samle og katalogisere favorittlinker på.

Panelene kan ikke personifiseres og panelet het til venstre kan heller ikke fjernes.

 

Que?

 

post-61812-1281692736,0482_thumb.png

Lenke til kommentar

Hehe - prøv å skrive noe kritisk i den store Operatråden da - det er som å banne i et menighetsblad.

Jeg gidder ikke en masse u-seiøst tull.

Skulle jeg lære noe der ?

 

Jeg bruker mest de tre nevnte og syns ikke at noen av dem er bra nok på de få punktene jeg har nevnt.

For å forsøke å konkretisere :

Ingen av dem kan legge kontrollinjene over i ventstre side.

Opera og FF har alt for dårlig favorittlinkhåndtering. IE8 syns jeg er bra på dette punkt. Det går ikke an å fjerne eller endre navn på en mappe der.

FF og Opera har mange faste mapper som bare blir i veien i mitt system. De kan ikke fjernes !

Når man bruker Opera sitt sidepanel kan man ikke fjerne det lengst til venstre.

FF sitt kan man ikke regulere smalt nok.

Masse barnesykdommer med Opera og FF.

IE8 har i mitt oppsett færrest av dem.

 

Så glemte jeg å nevne at hvis IE9 går i retning av Crome, så er det farvell og takk herfra iallfall.

Lenke til kommentar

Hehe - prøv å skrive noe kritisk i den store Operatråden da - det er som å banne i et menighetsblad.

 

Det er klart det er mye også Opera kan gjøre bedre.

Det sagt, vil jeg gjerne gå gjennom noen av punktene du nevner.

 

 

Ingen av dem kan legge kontrollinjene over i ventstre side.

Hvilke kontrollinjer? Og hvordan venstre side?

Opera og FF har alt for dårlig favorittlinkhåndtering. IE8 syns jeg er bra på dette punkt. Det går ikke an å fjerne eller endre navn på en mappe der.

FF og Opera har mange faste mapper som bare blir i veien i mitt system. De kan ikke fjernes !

Dette er tull. Det er ikke noe problem å fjerne, opprette, slette, eller gi nytt navn til mapper. Det er også en utmerket favoritthånterer inkludert.

Når man bruker Opera sitt sidepanel kan man ikke fjerne det lengst til venstre.

Du kan legge det så langt til venstre du vil.

Masse barnesykdommer med Opera og FF.

 

Slik som?

Jeg opplever IE som mer ustabilt enn Opera.

Lenke til kommentar

"Høyreklikk, velg customize, velg toolbars, velg f.eks "top" eller "off"."

Jo - men du får ikke fjernet panelet lengst til venstre mens favorittpanelet er oppe. Det er også endel knapper jeg ikke bruker som ikke går an å fjerne der.

Hvorfor skal jeg tvinges til ha et panel eller en linje oppe jeg aldri bruker ? (notater nedlastinger historikk osv.)

Og jeg vil ha muligheten til å legge de kontroll-linjene som er festet på toppen, til å legge dem på venstre side - der er det jo i mange tilfeller bare grått likevel.

Altså, ha muligheten til å utnytte bredskjermformatet bedre.

 

Min kritikk går på alle de mest brukte nettleserene. Også på IE, men der ser man ut til å kunne tåle min mening. Jeg ønsker meg samme for de andre, og ikke den fanboymentaliteten som råder.

Lenke til kommentar
Jeg ønsker meg samme for de andre, og ikke den fanboymentaliteten som råder.

Ikke ta dette som et angrep, men det du opplever som fanboymentalitet kan gjerne bare være personer som har gitt opp å forklare deg hvordan det utføres.

 

Her er et screenshot av min Opera bortsett fra at jeg har flyttet tab-listen til siden slik du ønsker det. «SirWorkalot» er i min sidebar. Hvilke knapper og rader er det hos meg du ønsker å ta bort? Selv den røde knappen kan tas bort, men den gjør ikke meg noe, så den får bli.

post-9924-1281708921,5854_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...