Gå til innhold

IE9 beta klar 15. september


Anbefalte innlegg

finnipinni: Her er et eksempel fra Firefoxen min under Windows XP på en minibærbar med 1280 x 720 skjerm. Det jeg har gjort er å flytte knapper fra navigasjonsbaren til menybaren, slå av navigasjonsbaren, slå av statuslinje og bruke pluginen "Tree style tab" for å få tabs på venstre side. Sidebaren kan justeres trinnløst så smal man vil ha den.

 

Det finnes en plugin for å fjerne topplinja også men den har jeg ikke inne.

 

Ellers så er det jo mulig å bruke F11 aktivt om det er behov.

post-3851-1281720419,692_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda det er opptil flere skrivefeil der. Det mangler S to steder. Etter "og syne-S" og foran "S-er ikke". Sorry!

 

Jo Simen1, jeg er klar over at det går an å henge på en kampingvogn hvis det er for dårlig plass i bilen. Men det gir jo ikke bilen høyere karakter ?

 

Og Elgen - du kommer litt sent og uforberedt. Det jeg klager min store nød over, er at det ikke går an å tilpasse disse nettleserene til bredformat - for det finnes også, ikkesant ?

 

En 20" bredskjerm er ikka noe annet enn en bredere 17"-er. OSV.

Hvis man ikke bruker den ekstra billedflaten til annetenn å vise gråfarge på hværside av siten er det kanskje påtide å endre nettleserkonseptet litt i overenskomst med hva som finnes på markedet.

Lenke til kommentar

Joda det er opptil flere skrivefeil der. Det mangler S to steder. Etter "og syne-S" og foran "S-er ikke". Sorry!

 

Jo Simen1, jeg er klar over at det går an å henge på en kampingvogn hvis det er for dårlig plass i bilen. Men det gir jo ikke bilen høyere karakter ?

 

Og Elgen - du kommer litt sent og uforberedt. Det jeg klager min store nød over, er at det ikke går an å tilpasse disse nettleserene til bredformat - for det finnes også, ikkesant ?

 

En 20" bredskjerm er ikka noe annet enn en bredere 17"-er. OSV.

Hvis man ikke bruker den ekstra billedflaten til annetenn å vise gråfarge på hværside av siten er det kanskje påtide å endre nettleserkonseptet litt i overenskomst med hva som finnes på markedet.

 

Det var det jeg vill ha klarhet i.

Det beste er nok at visningen tilpasser seg automatisk til skjermen ( ved første gangs bruk) og og så kan man juster det etter egne ønsker.

De bak nettlesere har de sikkert valgt fast visning og da må de ta hensyn all skjermvariantene

 

Nå er det slik at jeg selv ikke har noen bredformatskjerm ( dere har sikker lurt på det).

Derfor ville jeg unngå at visningen kom utenfor skjermbildet .

Lenke til kommentar
Jo Simen1, jeg er klar over at det går an å henge på en kampingvogn hvis det er for dårlig plass i bilen. Men det gir jo ikke bilen høyere karakter ?

Forhåndsvalgt utseende er nok tilpasset gjennomsnittsbrukeren og jeg tror de treffer ganske bra. Særlig på gjenkjennelsesgrad for de som har brukt IE før. Vi som vil ha det mer tilpasset små eller brede skjermer, eller har spesielle preferanser kan jo nettopp gjøre det: tilpasse det til våre ikke gjennomsnittlige behov.

 

Men apropos bredskjerm-trenden: Jeg vil heller klage til skjerm- og PC-produsentene. Hvorfor i huleste er det så vanskelig å finne gode 4:3-skjermer nå?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Men apropos bredskjerm-trenden: Jeg vil heller klage til skjerm- og PC-produsentene. Hvorfor i huleste er det så vanskelig å finne gode 4:3-skjermer nå?
Jeg antar at produksjonskostnader har en finger med i spillet. Arealet av en 16:9-skjerm er 11% mindre enn en 4:3-skjerm med lik diagonal. Siden folk bare ser på "tommene" når de går i butikken er det lett å spare inn litt materialer ved å bare lage bredskjermer.

 

16:10 er 6% mindre enn 4:3.

Lenke til kommentar

Der kom linken ja - og det er nesten så jeg må mistenke deg for å ha vært i photoshop først ? Her er den omtrent som jeg vil ha den. Litt breie sidepaneler da, men de kan justeres i breden ?

Og det helt til venstre er borte også.

Er det ekte, så må jeg jo bare forske mer på muligheter - og bøye meg i støvet.....

Det går altså an, men ikke sånn rett ut av boksen, og ikke så enkelt at selv jeg klarer det.

 

Til det som sies om skjermformater er jeg enig. Jeg sitter for det meste på 2048x1152 og burde ha plass nok. Iallfall i bredden.....

Lenke til kommentar
Der kom linken ja - og det er nesten så jeg må mistenke deg for å ha vært i photoshop først ?

Jeg laget lett en ny bruker på en ekstern boks og kjørte opp en helt fersk instans av Opera 10.61 og med x11grab laget en videofil som viser akkurat hvordan dette er gjort. Vinduet er desverre x11-forwardet gjennom min nettverkstilkobling, så den grafiske responsen er ikke like snappy som den er på det lokale systemet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...