Gå til innhold

Android homescreen/lockscreen screenshot-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Da gjør jeg meg mitt regelmessige forsøk på å sveive liv i denne tråden igjen, som jo kunne vært en oase for kreativitet, design, og tips og triks om de ferskeste, fresheste og frekkeste widget'ene.

 

Min hoved-hjemmeskjerm er praktisk talt uendret i løpet av de siste 2 årene, så om du har fulgt tråden lenge får du kanskje flashbacks. Jeg har for ordens skyld sensurert hvor jeg jobber og hvem jeg skal ha møte med i morgen; samt lagt inn en alternativ lokasjon.

 

Jeg bruker Apex Launcher, med ikonpakken Glasklart. Øverste halvdel er tilsammen 5 Minimalistic Text-widget'er. Nederste halvdel er Pure Calendar Widget, med en Minimalstic Text-widget over (den nederste fjerdedelen), som viser diverse info fra Tasker. Dersom kalenderen for i dag og i morgen hadde vært betydelig mer fyldig, så ville altså "TO nye mail" stått oppå. Overlappende widget'er er kos!

 

post-229458-0-29044200-1392158501_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Driver å installerer Nexus 7 i bilen og leker med litt med UI designet osv, tilpasset bil, kom frem til disse 2, en med litt mer info, og en som er litt mer minimalistisk.

 

Now playing widget (der misjonen vises, viser alt av kilder, spotify etc etc)

2 feedly widgets (vg, og tech nyheter). Kanskje teit å ha det på forskjellige språk, kan legge inn norske tech nyheter isteden.

 

De mest brukte appene jeg tror jeg kommer til å bruke i bilen.

 

Video appene er på neste side (plex, nrk nett tv beta, netflix etc etc)

 

Har rootet brettet og installert Nova Launcher, fjernet docken og nå fungerer knappen i midten der som app launcher (hvis jeg er på homescreen). hvis jeg er andre steder, går den tilbake til homescreen

 

post-209627-0-53005400-1412883236_thumb.png

post-209627-0-18444800-1412883239_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

eheznr.jpg

122eyrt.png

 

4ku1qf.jpg

 

Note 4 med Nova. Sveip opp for recent apps, ned for notification, press på de markerte for å launche app direkte, sveip opp for å se folder (favorittkontakter på tlf, sms og messenger, Plex og Netflix osv under YouTube, osv).

 

 

"Office"-skjermen har følgende apps:

 

Email Widget

Cal kalender widget (redigerte bort navnene på de som har bursdag, min egen epost, samt IPen på Cerberusemailen. Go go "screen write" funksjon!)

Hancom Office 2014

SketchBook for Galaxy

Calculator

TeamViewer

Wikipedia

Dropbox

Mobilbank

Filutforsker

Note widget

 

 

Hovedskjermen har:

 

Reaper

Hitman GO

Order and Chaos

Baldur's Gate

The Room

The Room Two

Kindle

Human Japanese

Human Japanese Intermediate

Perfect Viewer

Google Maps

HERE Maps

Gallery

Play Music

YouTube

Netflix

Plex

Chromecast

IMDb

BitTorrent Remote

Facebook

Chrome Beta

XDA Premium 4

Google Play Store

Samsung Apps

Clock

Phone pluss 3 favorittkontakter på direct dial

Hangouts pluss 3 favorittkontakter på direct SMS

Messenger pluss 3 favorittkontakter på direct message

Snapchat

Email

 

I midten har du kamera og rett under har du shortcut til apps (apps launcher/lukkes også direkte fra homebutton)

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...