Gå til innhold

Android homescreen/lockscreen screenshot-tråden!


Anbefalte innlegg

Stygg font og gulfarge. Fint bilde.

 

Skrev dette, men droppa å poste det etterpå. Eller, bildet er fint nok, men jeg synes ikke det passer som bakgrunn på telefonen. Gulfargen var ikke noe særlig.

 

Lagde dette oppsettet i dag, ble mørkere på telefonen enn på dataen. Kommer til å følge med på tilsvarende tråd på xda og etter hvert bytte ut bakgrunnen.

 

Edit: ja, jeg vet at dette handler om innstillinger, men poenget var bare at bakgrunnen tar seg bedre ut på telefonen som har litt mørkere innstillinger.

post-281715-0-08426400-1381709778_thumb.png

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

,Ok, da har jeg fått prøvd meg litt. Takk skal du ha Ali I Hagen :)

 

Det jeg kan si Aviate er at den er greit foreløpig. Jeg lister opp hva jeg synes er bra og det jeg synes er dårlig. (Ja, jeg vet, det er bare beta versjonen, men forbedring er der)

 

De positive:

  • Fint å se på
  • Brukervennlig
  • Kul snarveisystem for ikoner og dette gjøres automatisk fra launchere. Det er mulig å endre hva som skal inn på de forskjellige kategoriene

 

Mellomting:

  • Appdrawer kunne ha vært bedre. Grid system istedenfor? Synes den ser rotete ut
  • Den innebygde photo-widgeten kunne ha hatt snarvei
  • For få innstillinger

 

De negative:

  • Ingen muligheter å bestemme størrelsen på widget
  • Ingen mulighet å lage din egen kategori
  • Den innebygde photo-widgeten har ingen snarvei
  • Tracking modus greia virker ikke optimalt. Vet noen ganger ikke hvor du er og skifter hele tiden til Nearby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Her er de fire "homescreenene" jeg faktisk forholder meg mest til:

 

Screenshot_2013-10-17-22-19-21.jpg

 

Dette er da watchfaces på Pebble (smartwatch). Den skifter mellom fire forskjellige basert på situasjon. Outside-watchfacen sitt svarte området skjuler to tekstfelter som blir oppdatert basert på handleliste, én generell og én som er stedsbasert (f.eks "Rema").

 

School-watchfacen (som egentlig er jobb, siden jeg er lærer) viser neste kalenderoppføringer + en gjøremålsliste for jobben.

 

Siden jeg har tilsvarende situasjonsbestemte kontrollmuligheter på Pebble både for media og helt andre ting så er det disse "homescreenene" jeg ser mest av i løpet av en dag.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Tok meg en factory reset på telefonen i dag, har hatt en eller annen korrupt fil som trakk batteriet herfra til helvete, så etter formatering av SD-kort og manuell sletting av en del filer uten hell, fuck it.

Så, jeg ville gjøre alt på nytt på skrivebordet, og har så langt endt opp med følgende (statuslinjen er ikke synlig lenger):

https://drive.google.com/file/d/0B3vhwl1mF8a3dE0yaHhKeGR6Tk0/edit?usp=sharing

Blir nok litt mer ryddig etter hvert, får se hva jeg finner på. I midten av skjermen er en widget fra "Missed it!" som viser alle hendelser (trenger ikke statsubaren).

Hele poenget så langt er å holde seg til en enkelt hjemskjerm, for å prøve det. De følgende bildene er tatt av mapper:

https://drive.google.com/file/d/0B3vhwl1mF8a3ckdMQ3R2T2xVSWM/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B3vhwl1mF8a3MmJUYU9lcFJrbHM/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B3vhwl1mF8a3cF8tY1VrTFU3eEE/edit?usp=sharing

Så langt er mappene knyttet til widgeter fra Zooper for å åpnes, men kan lett knyttes til å sveipe over skjermen for å åpnes.

Mappene gjemmes ut av synet slik som her:

https://drive.google.com/file/d/0B3vhwl1mF8a3Sm5rcExLNGFWeGs/edit?usp=sharing

Jeg er ikke noen stor kunstner, men skulle likt å se en som virkelig kan ta for seg slikt leke seg med lightning launcher. Av de launcherene jeg har prøvd så langt, er det den som har gitt meg mest valgmuligheter. Anbefaler andre å prøve den for å leke seg. Virker som den er temmelig lettkjørt også.

Endret av Halsoy
Lenke til kommentar

Kjører også en skjerm, med shutters og slikt (widgets og mapper ved å sveipe over ikonene).

 

Dette er stock sgs4, btw, med touchwiz. Launcher er Action Launcher, miui 5 theme, miui-inspirert klokkewidget.

 

Sveip fra høyre gir en meny jeg kan legge widgets osv (der media er å bildene), ikke gjort mye der.

Sveip fra venstre eller homekeypress gir appdrawer.

Sveip ned gir notification tray.

Sveip opp eller long press på home gir recent apps.

 

 

 

 

idf70m.png

 

2yngdc8.png

 

1hqmab.png

 

29czu1.png

 

2d6pp8p.png

 

29gnc6e.png

 

2hev636.png

 

nb6tlj.png

 

21345.png

 

1zn0d34.png

 

 

 

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...