Gå til innhold

Klage på dårlig utført håndtverkerarbeid og krav om utbedring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo en feil, Det er riktig nok en liten feil. Men uansett en feil. Nevnte jeg feil ? 

 

Uansett, Dette skal de ordne opp i. En jobb skal ikke gjøres 99,5 % ferdig. Hvis du kontakter dem og sier at det mangler noe så trur jeg du skal være ganske ærlig på at det er en veldig liten sak, men desto lettere er det for dem og fikse det. Trur ikke du skal lage mørk stemme og kjefte for dårlig utført arbeid. Men du har retten på din side, for sånn som vi ser på bilde skal det ikke være.

Lenke til kommentar

 

Hvis du ikke allerede har betalt kan du evt. vurdere å holde tilbake deler av summen frem til utbedringene er utført.

 

Tilsvarende kostnaden ved retting av mangelen - en hundrelapp eller to kanskje?

 

 

Det koster ikke en 100 lapp å få noen til å fikse slike ting, en må ha folk på plassen. Dette koster fort en god del penger ift transport osv. Så skal feilen rettes opp, har vell aldri sett noen fakturere i minutt. Så vi snakker nok i tusenlapper og ikke hundrelapper. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvis du ikke allerede har betalt kan du evt. vurdere å holde tilbake deler av summen frem til utbedringene er utført.

 

Tilsvarende kostnaden ved retting av mangelen - en hundrelapp eller to kanskje?

 

 

Det koster ikke en 100 lapp å få noen til å fikse slike ting, en må ha folk på plassen. Dette koster fort en god del penger ift transport osv. Så skal feilen rettes opp, har vell aldri sett noen fakturere i minutt. Så vi snakker nok i tusenlapper og ikke hundrelapper. 

 

 

Om en håndverker ikke har utført en jobb 100% så skal han rette på det. Det er uansett om feilen er minimal eller maksimal. I dette tilfelle så er det en veldig liten feil, Men en uansett en feil. Jeg hadde ikke godtatt dette, Det burde ingen andre gjøre heller. Så dyrt som håndtverkere og fagfolk er nå så får de faen meg gjøre en god jobb 100% også.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis du ikke allerede har betalt kan du evt. vurdere å holde tilbake deler av summen frem til utbedringene er utført.

 

Tilsvarende kostnaden ved retting av mangelen - en hundrelapp eller to kanskje?

 

 

Det koster ikke en 100 lapp å få noen til å fikse slike ting, en må ha folk på plassen. Dette koster fort en god del penger ift transport osv. Så skal feilen rettes opp, har vell aldri sett noen fakturere i minutt. Så vi snakker nok i tusenlapper og ikke hundrelapper. 

 

 

Om en håndverker ikke har utført en jobb 100% så skal han rette på det. Det er uansett om feilen er minimal eller maksimal. I dette tilfelle så er det en veldig liten feil, Men en uansett en feil. Jeg hadde ikke godtatt dette, Det burde ingen andre gjøre heller. Så dyrt som håndtverkere og fagfolk er nå så får de faen meg gjøre en god jobb 100% også.

 

 

Bare for å presisere, jeg mente ikke at de ikke skal ordne opp. For det er helt åpenbart at de skal. Jeg ville bare påpeke at dette koster langt mer enn noen hundre lapper å rette opp om en skulle fått det fikset :) 

Lenke til kommentar

 

 

Bare for å presisere, jeg mente ikke at de ikke skal ordne opp. For det er helt åpenbart at de skal. Jeg ville bare påpeke at dette koster langt mer enn noen hundre lapper å rette opp om en skulle fått det fikset :)

 

 

Det er jeg enig i. Det er sjeldent det blir skjøtet på i lister. De vil nok mest sannsynlig bytte hele listen, Da blir det fort litt penger da han som skal utføre arbeidet først må se åssen list du skal ha, kjøpe list, gjøre jobben. Ja, det blir fort en god del penger på en "fillejobb". Som jeg sa, fagfolk er dyrt uansett hva du skal ha gjort, de dukker sjeldent opp gratis. Og jeg trur ikke du får dette under "gratis befaring" :p 

Lenke til kommentar

 

Det første jeg reagerte på var dårlig utført malerarbeid. Det mest naturlige ville være å skru av dekselet til stikkontakten før malejobben blir utført. Var det samme håndtverker eller er det egeninnsats?

 

Nei. Det ble gjort før jeg kjøpte leoligheten. Håndtverker la bare lister og gulv

 

 

Om dette ble gjort før du kjøpte leiligheten burde du nok ha lagt merke til det på visningen, eller senest ved overtakelse.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

 

 

Det første jeg reagerte på var dårlig utført malerarbeid. Det mest naturlige ville være å skru av dekselet til stikkontakten før malejobben blir utført. Var det samme håndtverker eller er det egeninnsats?

 

Nei. Det ble gjort før jeg kjøpte leoligheten. Håndtverker la bare lister og gulv

 

 

Om dette ble gjort før du kjøpte leiligheten burde du nok ha lagt merke til det på visningen, eller senest ved overtakelse.

 

Keg kjøpte den usett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...