Gå til innhold

Mat som har alt kroppen trenger, men som smaker hva som helst


Klumpfot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har du et litt variert kosthold er det utrolig hva kroppen kan hente ut fra det meste du putter i deg.

Med mindre du bare spiser frukt eller gress da, da trenger du hjelp. 

 

Finnes det egentlig noen side på nett som viser den totale metabolismen som kroppen kan stå inne for? Jeg vet den kan gjøre om mange mineraler og næringsstoffer til mye annet, men skulle likt å se en total 100% oversikt. Også om lagringskapasitet. Har hørt man kan få -for mye- av visse næringsstoffer også.

 

Har skrevet det før, men vi skulle hatt en plugg man kunne koblet til, og lest av det totale innhold av alt mulig, for å se hva kroppen trengte til enhver tid ^^ Blodprøver er ok, men man får jo aldri noe 100% svar. Man får bare svar hvis det er mangler.

 

Aner ikke. Jeg har dette kun fra min far (Kirurg/indremedisiner/idrettslege/etc) som har nevnt at det bare er et par aminosyrer (tror jeg det var) som kroppen ikke kunne produsere/forandre selv som man får fra fisk. 

Veldig enkelt forklart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aner ikke. Jeg har dette kun fra min far (Kirurg/indremedisiner/idrettslege/etc) som har nevnt at det bare er et par aminosyrer (tror jeg det var) som kroppen ikke kunne produsere/forandre selv som man får fra fisk. 

Veldig enkelt forklart.

Det kalles essensielle aminosyrer, og husker jeg rett er det sju eller åtte av dem. Du får de ikke nødvendigvis bare fra fisk.
Lenke til kommentar

Det er animalsk, eller belgfrukt. I alle fall for den mengden kroppen trenger, er sikkert litt av det noen andre ting.

 

Aminosyrer er byggeklosser for protein.

 

Men så er det feks også det med vitaminer. Man MÅ ha alle vitaminene, det er definisjonen på vitamin som betyr livsnødvendig eller noe slikt, vita = liv i alle fall, som i akkevit = aquavit = livets vann.

 

Og noen trenger alkohol, da avrusingen ville vært en dødelig prosess. Nei jeg vet ikke om det stemmer altså, det er bare noe folk sa om Lemmy Kilmister.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde det vært en ide? Forskning, vitenskap, teknologi og industri går jo stadig raskere fremover.

 

Kunne smakt feks Snickers, eller røde fisker.

Ja og nei. Det hadde vært fint som en garantert kilde til alt hva kroppen behøver av sporstoffer, men hjernen krever mer. Mennesket vil ha behag og glede. Vi vil ha mer fra mat enn bare riktige byggestoffer til kroppen.
Lenke til kommentar

Har du et litt variert kosthold er det utrolig hva kroppen kan hente ut fra det meste du putter i deg.

Med mindre du bare spiser frukt eller gress da, da trenger du hjelp.

Personlig holder jeg meg langt unna vegetariske/veganiske substitutter. De er gjerne foret med forskjellige fettformer som minker innholdet av næring og øker mengden kalorier. Noe må de jo bytte ut for å veie opp for det de har fjernet. Det blir nesten utelukkende ensidig og høykalori.
Lenke til kommentar

 

 

Har du et litt variert kosthold er det utrolig hva kroppen kan hente ut fra det meste du putter i deg.

Med mindre du bare spiser frukt eller gress da, da trenger du hjelp.

 

Finnes det egentlig noen side på nett som viser den totale metabolismen som kroppen kan stå inne for? Jeg vet den kan gjøre om mange mineraler og næringsstoffer til mye annet, men skulle likt å se en total 100% oversikt. Også om lagringskapasitet. Har hørt man kan få -for mye- av visse næringsstoffer også.

 

Har skrevet det før, men vi skulle hatt en plugg man kunne koblet til, og lest av det totale innhold av alt mulig, for å se hva kroppen trengte til enhver tid ^^ Blodprøver er ok, men man får jo aldri noe 100% svar. Man får bare svar hvis det er mangler.

 

Aner ikke. Jeg har dette kun fra min far (Kirurg/indremedisiner/idrettslege/etc) som har nevnt at det bare er et par aminosyrer (tror jeg det var) som kroppen ikke kunne produsere/forandre selv som man får fra fisk. 

Veldig enkelt forklart.

 

Du snakker om sporstoffer?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...