Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tynt hår - Erfaringer?


Langballen

Anbefalte innlegg

Er en mann på 23 år som begynner å bli tynn i håret. Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med produkter eller lignende som kan hjelpe å få hårvekst tilbake? Jeg forventer ikke modelltykt hår som en 10 åring, men om noen har erfaring med produkter som tydelig hjelper å få deler av hårveksten tilbake, så tar jeg imot med takk!

For øvrig fullt klar over årsakene til hårtap som arv, stress og lignende, så jeg trenger ikke tips fra den siden av saken. :)

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-U8PEGg

Deal med det sier jeg. Få en frisør til å frisere det så det ser bra ut. Kvinner liker faktisk menn som er tynne i håret eller er skallet.

Nei, vi liker dere med hår.

Lenke til kommentar

Hårtransplantasjon funker vet jeg bare se på alle kjendisene,  f.eks Wayne Rooney hadde jo det månelandskapet når han var 23 og nå mange år etterpå har han tykt hår over hele hodet. Hvis det blir for mye bry med transplantasjon så bruker Morten Harket en slags spray for å lime fast hentesveisen ifølge Se&Hør.

Lenke til kommentar

På et internasjonalt tinnitusforum er det en fyr som eksperimenterer med mye rart for å bli kvitt øresusen. Noe av det siste var stamcellebehandling. Det hjalp ikke på selve susen, men han mener selv han hører bedre nå - og har fått tilbake litt hår. Så kanskje det er håp for de som er tynne i hyssingen, men stamcellebehandling er jo ganske drastiske greier.

Lenke til kommentar

Det er noen piller, tas for noe prostata greier. Men, den har mange bivirkninger og utsetter det bare. Lær deg å lev med det heller, tok nettopp alt av selv. Det er digg.

Pillene heter finasteride og er mot forstørret prostata, med økt hårvekst som bivirkning. Jeg prøvde det selv i noen uker, men det er ikke noe jeg kan anbefale. Virkestoffet reduserer en testosteronforbindelse i kroppen og for meg ga det utslag i dårligere ereksjoner. Det er bedre å la håret bli tynnere og ta alt når tiden er inne, etter min mening. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er en mann på 23 år som begynner å bli tynn i håret. Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med produkter eller lignende som kan hjelpe å få hårvekst tilbake? Jeg forventer ikke modelltykt hår som en 10 åring, men om noen har erfaring med produkter som tydelig hjelper å få deler av hårveksten tilbake, så tar jeg imot med takk!

 

For øvrig fullt klar over årsakene til hårtap som arv, stress og lignende, så jeg trenger ikke tips fra den siden av saken. :)

 

På forhånd takk!

Vær stolt av håret ditt. Tynnt hår i ung alder vitner om en aktiv hjerne som sliter på hårrøttene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8PEGg

 

Nei, vi liker dere med hår.

 

Det er jo greit for de som (fortsatt) har hår, men jeg regner med at også du foretrekker menn med lite/tynt, men ekte, hår, foran fake spray-on eller hentesveis? Eller parykk?

Det må selvfølgelig ikke være noe som er fake, og det er naturlig at menn får mindre hårvekst med årene. Sjeldent opplevd det som et absolutt krav, men menn med hår er alltid pent.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er en mann på 31 år.

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Stephen_tobolowsky_2012.jpg

Jeg blir seende sånn ut hvis det går over 1 mnd uten å klippe det, så da føler jeg at det er eneste alternativet for min del er å klippe det kort (ca1mm), da hentesveis er uaktuelt.

 

Så tipset mitt er og godta at håret blir tynnere. Noen har tjukt hår og andre har tynt.

For min del så har vikene og månene møttes for mange år siden, og jeg har bare en litn dott med hår foran på pannen i tillegg til "kransen" i rundt hodet.

 

Men det du kan gjøre er å spørre en herrefrisør om hvilken frisyre som kan passe deg og din hårvekst.

 

Jeg gjorde det og han foreslo glattbarbert for min del, så da ble jeg glattbarbert med kniv ?

Men dette har jeg ikke giddet å fortsette med da jeg synes det ble for mye styr hver morgen for å holde det glatt.

Endret av Lampa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...