Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Som mye annet, jeg ser ikke problemet, om du mener det ikke bør være mulig å søke om statsstøtte til slike begivenheter så er det greit det altså, men det hører nok stort sett hjemme i en egen tråd. Og de har nok fremdeles betalt for det via salg, dugnad og sponsorer, samme viset som så mye annet også er organisert her til lands.
  3. Å være medlem i Lo så betaler du 1,7% av inntekten. Vurderer å trekke meg ut.
  4. Jeg snakker om to forskjellige ting. Under matter og på siden i gulvet så er det stoff som må støvsuges.
  5. Tilhørerne hans går under talen hans i Washington igår. Hva forventet de å høre egentlig? Det er jo ingen vits å møte opp for å høre de samme løgnene igjen og igjen. We're the greatest country in the world, but not 2 years ago....
  6. Kan ikke applaudere dette nok! Håper de fortsetter. Og ikke minst, håper de screener litt bedre FØR spillene blir sluppet på plattformen.
  7. Slik kan du spare nesten 150 kroner.Les hele artikkelen på Tek.no her
  8. Usikker. Jeg tror vi må betale moms / toll / whatever hvis vi bestille den fra feks tyske Amazon.
  9. Ja Trumper'n er genial! Ved å offisiellt erklære at algebassenget hans var blitt vandalisert med kniv og gjødsel så lar han kameraten sin som var ansvarlig for "oppussningen" slippe unna erstatningsansvar.
  10. Har de betalt for det, eller har vi alle sammen betalt for det over skatteseddelen? Realiteten er vel at alt som har med homofili i Norge er kraftig subsidiert av stat og kommune.
  11. Da blir det også et spørsmål om hva som egentlig var problemet - at noen feiret et mål eller at noen kastet øl?
  12. Ifølge politiet og vitner ble folk som heide på Irak kastet øl i trynet på da de feiret det irakiske målet, og derfor ble det slåsskamp. Ytre høyre-influensere og det pro-russiske rasist-nettstedet Document.no har selvfølgelig forsøkt å fortelle bare halve historien i sosiale medier, i håp om å kunne bruke saken til å så splittelse. https://www.faktisk.no/artikkel/dette-sier-politiet-om-irakiske-fotballfans-pa-ullevaal/129189 Ifølge flere influensere og Document.no gikk irakiske fotballfans til angrep på nordmenn under VM-kampen. Politiet og et vitne forteller en annen historie.
  13. Hva kan det komme av at Israels heiagjeng ikke skriver noe om de humanitære lidelsene på Gaza? Unger som blir angripet av rotter og insekter fordi de ikke har andre steder å gjøre av seg, og forlatt til seg selv med minimal mulighet til helsehjelp fordi Israel ikke ser dem som mennesker? Det er realiteten på Gaza. Realiteten med et folkemord. https://www.nrk.no/nyheter/fn-kommisjon-meiner-israel-gjennomforte-malretta-angrep-mot-barn-1.17934652
  14. Og det betyr at man må velge side mellom to terrorist-organisasjoner?
  15. Den 'enkleste' måten for russerne å konstruere en falsk-flagg operasjon er kanskje å manipulere ukrainske droner til å passere nato-territorie før de angriper russiske mål. I praksis vil det si at droner passerer over hundrevis av kilometer med russisk luftrom, tar en sving over baltikum, før de angriper St.Petersburg.
  16. Forsøkte litt diverse her, men hver reparasjon holdt bare inn til neste lag med trefiber løsna og jeg til slutt sto uten ramme rundt hengslene.. Coop obs bygg hadde tilbud på nye lettdører, så det ble billigere med ny dør, enn for forbruksmateriell og tid til å forsøke å fikse den gamle... Bytta samtidig til en 3-vindus dør som passer bedre med resten av dørene. Hurra, for bruk og kast!
  17. La det skje! https://www.thestar.co.uk/sport/football/sheffield-wednesday/sheffield-wednesday-news-bannan-league-one-8759668
  18. Du skrev at motivet for mordet var rasisme. Det var ren løgn. At folk samler inn penger for å sikre noen et godt forsvar, eller mener at det i utgangspunktet var morderen som ble utsatt for rasisme, er ikke et uttrykk for rasisme. Takk for et utmerket eksempel på høyreekstrem manipulering.
  19. Når sunn skepsis møtes med fornektende stigmatisering og når dystre spådommer går i oppfyllelse til tross for at de røde varsellampene har blinket lenge, skaper dette holdninger som er krevende å reversere, men mye enklere å eskalere.
  20. Du forstår det at de er pliktige til å følge læreplanen? Følger de ikke den så er det selvfølgelig grunn til oppsigelse. Dette er akkurat det samme som hadde skjedd på hvilken som helst annen arbeidsplass, folk må gjøre jobben de er ansatt til å gjøre. Jeg tror de samme må respektere at noen vil holde en parade, at de har søkt og betalt for det, løsningen er fremdeles å ikke gå i den paraden om man blir krenket av den, om alle som blir krenket skal kunne nekte noen å arrangere en fest så blir det ingen fester i Norge, enten kan alle arrangere en fest, eller ingen. Jeg så ett flagg på polet, jeg hørte snakk om ett annet flagg, så det ikke selv.
  21. I dag
  22. Poenget mitt er ikke at "alt var bedre før". Poenget er at undervisningen bør mest mulig bli en "teknisk gjøre greie" - ikke falsk "refleksjon". Eksempel: Sløyd/forming bør være teknisk trening i å bruke verktøy og forme tre etter tegning og oppskrift/instruksjon. Skriving og "refleksjon" må vekk. Og helst bør dette ledes av fagfolk med erfaring innen snekkerfag - ikke "sertifiserte pedagoger". Det bør for eksempel være en side-oppgave for noen som stort sett jobber som håndverker utenfor skolen. Og så må en utvikle en kultur der folk kan lære av og hjelpe hverandre i nabolaget/landsbyen. En kan ikke gjenskape fortiden og mye var galt den gangen, men en kan bli inspirert av hvordan tingene fungerte før. I gamle dager lærte folk mere "the hard way". En kunne bli superflink håndverker uten å "studere". Utdannelse var ikke så mye profesjonalisert. Og svært mye var gratis. En brukte ikke penger på slikt som "ferie", "barne-opplevelser" og kjæledyr. Hundehold var gratis. Hunden "bare var der". Jeg tror at mine sommerferier var mye mye bedre enn disse kostbare "feriene" som mange har i dag 🙂 Jeg tilbød meg en gang å bidra gratis med progammiering og matte på en lokal skole for grupper med spesielle interesser for slikt. Dette ble fort umulig. Skolekorps (musikk) gikk ann - men ikke trening i matte og computing. Slikt var visst bare for betalte profesjonelle 🙂
  23. Kostet ikke N64-spill 800 kroner?
  24. I usa så er det ofte det. Stand-your-ground laws in the United States remove the legal "duty to retreat," allowing individuals to use force—including deadly force—in self-defense outside their home if they reasonably believe it is necessary to prevent imminent death or great bodily harm. Under traditional common law, individuals are required to attempt to safely retreat from a dangerous confrontation before using lethal force in public places. Stand-your-ground statutes expand the traditional "castle doctrine"—which waives the duty to retreat only inside one's home—to any public space where a person has a legal right to be. [1, 2, 3] No Duty to Retreat: Individuals can stand their ground and counter force with force. Imminent Threat: The user of force must reasonably fear immediate severe injury or death. Proportionality: The defensive reaction must match the perceived severity of the threat. Lawful Presence: The protections apply only if the individual is not engaged in criminal activity and has a legal right to be at that location
  25. Det triste med dette landet er at det kan være begge deler, med disse tåpelige "stand your ground" lovene, så er det gjerne både mord og helt lovlig samtidig, de ser først og fremst ut til å gjelde når det blekansikter som er redde dog, svarte har tilsynelatende ikke den samme retten til å bli redde for hvite, for det er vel sånn disse lovene er, man kan føle seg truet og det er nok? Tar jeg feil? Jeg ser ofte både usaianere og maga nordmenn forsvare og fordømme drap utelukkende basert på hudfarge, situasjonene er ofte veldig like, det er åpenbart en solid mengde hykleri involvert.
  26. At det er en uting retningen hvis offentlig ordskifte har beveget seg í, er jeg enig i. Jeg synes likevel ikke det blir riktig å la legitimiteten til et tema formes av hvorvidt folk kan oppføre seg eller ikke. Lærere ville antageligvis blitt truet med oppsigelse uansett hva det var fra læreplanen de motsatte seg, det er ikke opp til hver enkelt lærer hvilke punkter fra læreplanen de vil følge, ingen har noe med om læreren privat mener jorden er flat, men det blir et problem hvis hen velger skolens plattform til å opplyse om dette. Biologi, kjønn og seksualitet er ikke noe mer valgfritt emne enn matematikk eller geografi. Det er ikke i seg selv en nominatør for hvorvidt noe har gått for langt, utenfor de såkalte rimelighetens grenser, at det er omdiskutert, om man skulle følge den metrikken gikk covid-19 for langt fordi det var masse desinformasjon og sinte grupperinger ute å gikk. Man kan ikke la Charter-Svein være utslagsgivende for hvorvidt et tema er legitimt eller ikke, masse nonsens kan få høy oppslutning, det gjør ikke dermed nonsens-en noe mindre nonsensical. Skeive folk er en del av offentligheten, hvis man er litt bevisst på hvor mye heteronormativitet som omgir oss, er det veldig tunellsyn-ete å nekte skeive å delta i offentligheten. Det er en egen form for bagatellisering å ønske seg tilbake til et status quo, mens det foregår en moderne heksejakt på transpersoner. VELDIG godt skrevet / svart. Jeg er 100% enig i alt du skriver der. 👍
  27. Vi kan ikke se din ønskeliste når vi går inn på linken. Listen er tom. Opplast skjermbilde eller skriv inn listen fysisk.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...