Gå til innhold

To-platers harddisk på 640 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dette noe lønnsomt da? 750Gb diskene er jo latterlig billige nå. Hvis de skal begynne å selge 640Gb diskene, så må de underprise dem pr Gb og tyne marginene skikkelig. Jeg kan ikke forestille meg at det kan lønne seg.

 

Denne disken bruker 2 plater som er billigere å produsere enn de nåværende 750 diskene som alle har 3 plater eller mer.

 

edit: i USA er den ca $20 billigere enn 750 disken til WD.

edit2: minitest hos anandtech

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Samsung lanserte jo en 2-platers 640GB disk når de lanserte F1-serien sin, så hvordan dette er "- det meste vi har sett til nå" skjønner jeg ikke helt hvordan hw.no kan si.

 

Greit nok at den _enda_ ikke er i butikken er greit nok, men det er ikke denne disken heller.

Lenke til kommentar

5 platers 500GB fantes jo også i en tidlig 500GB diskfase, husker det var litt feilreklame på disse med "bare 4 plater" osv. Slik sett kunne man fått 1,6GB disker bare for å ha en superstørrelse 3,5" disk.

 

Ellers har jeg ventet på 640GB disker med 2 plater og dette lover godt for prisutviklingen. Jeg håper bare flere produsenter følger på raskt.

 

EDIT:

Forøvrig synd at ingen har hatt tid til å bidra i prisguiden med hvor mange plater disker har. Jeg har ikke hatt tid selv, men det hadde vært verdifullt å kunne søke opp alle 2 platers disker etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Samsung lanserte jo en 2-platers 640GB disk når de lanserte F1-serien sin, så hvordan dette er "- det meste vi har sett til nå" skjønner jeg ikke helt hvordan hw.no kan si.

 

Greit nok at den _enda_ ikke er i butikken er greit nok, men det er ikke denne disken heller.

 

Den har vært omsatt en stund nå men ikke i Norge, tror nok det en endel butikker som vil kvitte seg med store mengder 500GB disker før de tas inn.

Lenke til kommentar
Samsung lanserte jo en 2-platers 640GB disk når de lanserte F1-serien sin, så hvordan dette er "- det meste vi har sett til nå" skjønner jeg ikke helt hvordan hw.no kan si.Greit nok at den _enda_ ikke er i butikken er greit nok, men det er ikke denne disken heller.
De lanserte også en 3-platers 1TB disk i F1-serien. Som de skriver i dette pdf-dokumentet, så er det opp til 334GB pr plate.
Lenke til kommentar
Samsung lanserte jo en 2-platers 640GB disk når de lanserte F1-serien sin, så hvordan dette er "- det meste vi har sett til nå" skjønner jeg ikke helt hvordan hw.no kan si.Greit nok at den _enda_ ikke er i butikken er greit nok, men det er ikke denne disken heller.
De lanserte også en 3-platers 1TB disk i F1-serien. Som de skriver i dette pdf-dokumentet, så er det opp til 334GB pr plate.

 

Så HD103UJ er en 1TB disk med 3 plater. *sjekke prisguiden*

 

EDIT:

Dvs. at denne disken får jeg garantert hjem i posten med kun 3 plater?

https://prisguiden.no/product.php?productId=78742

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
500GB kan eksistere sammen med 640GB på samme måte som 250GB og 320GB gjorde det.

 

priser fra komplett som har det største lageret

 

WD 500GB 695,-

WD 750GB 1050,-

 

Hvis prisforskjellen er den samme mellom 640 og 750 som i USA så vil da 640 disken koste ca 895,-

 

Det blir da rimelig tett mellom prisene og jeg tipper at de fleste vil ta den disken som yter best og det vil da være den nye på 640GB.

 

De andre diskene som det virkelig er volum av (160-320GB) kan ikke ses i samme kontekst.

Lenke til kommentar
Samsung lanserte jo en 2-platers 640GB disk når de lanserte F1-serien sin, så hvordan dette er "- det meste vi har sett til nå" skjønner jeg ikke helt hvordan hw.no kan si.Greit nok at den _enda_ ikke er i butikken er greit nok, men det er ikke denne disken heller.
De lanserte også en 3-platers 1TB disk i F1-serien. Som de skriver i dette pdf-dokumentet, så er det opp til 334GB pr plate.

 

Så HD103UJ er en 1TB disk med 3 plater. *sjekke prisguiden*

 

EDIT:

Dvs. at denne disken får jeg garantert hjem i posten med kun 3 plater?

https://prisguiden.no/product.php?productId=78742

 

Ja, i følge Samsung i hvert fall. Og faktisk hw.no også. Skjønner ikke hvorfor hw nå skriver at dette er en rekord

 

EDIT: Litt treig der ja

Endret av Richie
Lenke til kommentar
Samsung lanserte jo en 2-platers 640GB disk når de lanserte F1-serien sin, så hvordan dette er "- det meste vi har sett til nå" skjønner jeg ikke helt hvordan hw.no kan si.

 

Greit nok at den _enda_ ikke er i butikken er greit nok, men det er ikke denne disken heller.

 

Den har vært omsatt en stund nå men ikke i Norge, tror nok det en endel butikker som vil kvitte seg med store mengder 500GB disker før de tas inn.

 

Kan du henvise til noen utenlanske sjapper som selger denne? Det siste jeg har hørt fra verdensveven er at 1 og 2-platers F1-diskene var forventet i løpet av april, men jeg har enda ikke sett noen sjapper som reklamerer med noe leveringsdato på disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...