Gå til innhold

MMO-spillere bytter kjønn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg så er MMORPG spill ikke bare det å løpe rundt, drepe og gå opp level.

Men jeg ønsker også å opprette en karakter jeg skal sette meg litt inn i (ikke at jeg driver med aktivt RolePlaying eller er på noen RP-server). Jeg forsøker å opprette en karakter som skal representere meg i spillet, sikkert ingen som fattet det :p

 

 

Men uansett, det fungerer svært dårlig om jeg skal opprette en karakter som er av det motsatte kjønn.

Det går bare ikke, det blir ikke riktig.

 

Det er nå greit at folk oppretter kvinnelige karakterer selv om de er mannfolk, men da burde de være mann nok til å si det også, og ikke late som om de er en kåt liten fjortis ;)

Lenke til kommentar

Alt for mange som snakker om den karakteren man spiller, men egentlig har man mange og det er slettes ikke alle som har en definitiv favoritt karakter, eller "main" som det ofte kalles. Ser man i stallen tror jeg kanskje man finne endel variasjon hos de fleste.

 

Det ville vært mer interessant å se statistikk fra databasene til spill. Da ville man nok få et signifikant resultat.

 

Det skulle ikke forundre meg om de fleste utvikler et kjønnsløst forhold til sine karakterer. Rollen man tar er vel ofte en funksjon av klassen man spiller og hvordan den kan bidra i grupper, eller ha en annen funksjon.

 

"I tillegg mener de at resultatet støtter teorien om at den kvinnelige personligheten ser ut til å ha en mengde positive sosiale attributter i et miljø dominert av menn."

Denne konklusjonen støtter jeg :)

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg vet at det er mange der ute som "bytter kjønn" på denne måten, men jeg vil nok for alltid ha en mannlig "main" character i alle mmo-spill jeg spiller.. JEg klarer som regel aldri å levle høyt nok med female chars :p Tror at det ligger en liten mental sperre i det å spille som kvinne.. hehe

Lenke til kommentar

Haha. Utvalget var for lite til å kunne sies å være representativt i en vitenskapelig setting, men jeg tror det er meget representativt. Opprettet en WoW trial account for noen uker siden for å se hvordan spillet var, og jeg valgte en kvinnelig character. ^_^

Lenke til kommentar

Jeg spiller både males og females egentlig:) spiller ingen trille for min del, noen raser ser bare tøffere ut som males eller females=) så enkelt=)

 

men jeg spiller med en del jenter og alle de her female characters, så jeg har ikke opplevd hva artikkelen sier:) men det kan jo variere seff

Lenke til kommentar

Mitt første møte med dette fenomenet var i Final Fantasy XI. Som den ferske spilleren jeg var utforsket jeg hvordan ting som emotes og lignende fungerte. Hadde akkurat funnet /dance og lurte på ha som skjedde om jeg gjorde det med noen som target.

Så jeg /danca den første personen jeg så, en kvinnelig alv (ikke at jeg brydde meg om kjønnet, men det var nå det). FFXI hadde ingen danse animasjoner i det heletatt, men jeg fikk et whisper av denne alven da;

 

'Dude I'm a guy so stop flirting with me!'

 

Jeg svarte at jeg bare testet ut ting i spillet, og spurte hvorfor han spilte som dame.

Svaret jeg fikk var:

 

'Hell I am going to be lookign at this characters ass all the time while playing, so why nto have something appealing?'

 

Tror det er noe som er felles for mange GIRLs der ute (GIRL = Guy in Real Life), de velger karakteren bassert på uteseendet.

Selv spiller jeg en mannelig Draenai i wow, men jeg må si at det virker som om blizzard har lagt mere flid i de kvinnelige modellene.

Lenke til kommentar

Jeg spiller somregel female chars, av samme grunn som du nevner zulphur, det er rettogslett mye koseligere å se inn i rævva på ei jente enn en mann :)

 

Edit: Men jeg later ikke som om jeg er jente i RL fordet, det blir bare feil

Endret av daruu
Lenke til kommentar
'Hell I am going to be lookign at this characters ass all the time while playing, so why nto have something appealing?'

 

Om du virkelig føler deg tiltrukket av karakteren din, og av den grunn oppretter en kvinnelig karakter så anbefaler jeg vedkommende å ta seg en tur ut av rommet og ut på byen og heller få seg noe skikkelig ;)

 

 

Jeg føler at folk oppretter kvinnelige karakterer fordi de da før mer oppmerksomhet i spillet, noe som faktisk er et faktum. Men jeg har null respekt for mannfolk som oppretter kvinnelige karakterer, oppfører seg som kåte fjortiser og utgir seg for å være jenter. :nei:

 

Om du har spesielle behov for å "være en kvinne" så får du være såpass ærlig om det at du faktisk forteller at du er det, og ikke prøver å lure alle og late som at du faktisk er en liten kåt jente på 12-16år.

 

Har null respekt for slikt :thumbdown:

 

 

Det er helt greit for min del om du har en feminin side som ønsker å være en dame i et spill, men ikke forsøk å lur andre til å tro at du er det i virkeligheten også.

 

Men som jeg sa, jeg lager alltid en karakter som skal representere meg i spillet, og som jeg skal klare å leve meg litt inn i. Og da er en kvinnelig karakter utelukket med en eneste gang, så feminin er jeg dessverre ikke..

Lenke til kommentar

Hvis du faktisk skal rollespille karakteren, så synes i alle fall jeg det er et helvetes arbeid å skulle spille en noenlunde realistisk gjengivelse av det motsatte kjønn.

 

Likevel er det jo en kjensgjerning at de mannlige karaktermodellene i enkelte MMO-er er som snytt ut av nesen på Quasimodo, og da skal det ikke mye til før man heller går for en sylfide av en alv, med modellansikt og det hele. Det har ikke så mye med crossdressing å gjøre.

Lenke til kommentar
klar man spiller som dame, hvem orker vel sitte og se på en mann 3-5 timer om dagen! det betyr ikke at man tenner på karakteren eller noe, men females modes er som regel laget bedre og ser finere ut imo.

 

 

Som jeg nevnte:

Om du virkelig føler deg tiltrukket av karakteren din, og av den grunn oppretter en kvinnelig karakter så anbefaler jeg vedkommende å ta seg en tur ut av rommet og ut på byen og heller få seg noe skikkelig ;)

 

 

Om du virkelig syntes det er så ille å se på en mannlig karakter i et spill, eller så "digg" å se på en kvinnelig da begynner jeg nesten å syntes synd på folk :p

Men det er vell bare kanskje jeg som ikke lar meg tiltrekke av digitale kvinner og lever i den gamle verden hvor ekte mørt kjøtt gjelder ;)

Lenke til kommentar

 

Det er så trist når folk enten ikke vil forstå eller ikke evner å forstå at "estetisk tilfredsstillende" ikke nødvendigvis tilsvarer "fysisk tiltrekning".

 

Og enda tristere når de forsøker å bruke denne ignoransen for å framstille seg selv som den eneste i mils omkrets som har sett en kjerring uten klær i levende live.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...