Gå til innhold

BD-leser fra Pioneer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ligger ikke akkurat samme nyhetssaken litt lengre ned på forsiden?

9492059[/snapback]

Nei, det var en BD-brenner. Dette er BD-leser.

 

http://www.hardware.no/nyheter/dvd_optisk/..._blu-ray_/42887

9492095[/snapback]

 

Blir vel lite vits med en leser hvis den ikke både brenne og lese vel?

selv om denne er halvert i pris..hvis vi snakket om en brenner/leser så ville det vel blitt mer interessant..

 

Hva med blu-ray plater da? koster ikke det sinnsykt mye da?

Går ut ifra at folk som har råd til blu-ray brennere tenker vel ikke mye over prisen på blu-ray plater man skal brenne på.

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Prisen var litt høy ja, men for håpentligvis så synker den litt når felere butikker får inn denne eller tilsvarende brodukter.

 

Har veldig lyst til å putte en HDDVD i stuepcen nå, og om prisen synker litt på denne blir det nok både BD- og HD-filmer i hjemmekinoen før jul.

9492115[/snapback]

 

Du vet du kan kjøpe Xbox 360 HD dvd spilleren og koble den til PC?

Lenke til kommentar
Blir vel lite vits med en leser hvis den ikke både brenne og lese vel?

selv om denne er halvert i pris..hvis vi snakket om en brenner/leser så ville det vel blitt mer interessant..

9492130[/snapback]

 

poenget er vel at man nå ikke trenger å punge ut med det doblete hvis man bare har behov for BD-leser ig ikke kommer til å bruke brennerdelen. BD-lesere har tross alt ikke vært tilgjengelig i Norge før nå.

Lenke til kommentar
Blir vel lite vits med en leser hvis den ikke både brenne og lese vel?

selv om denne er halvert i pris..hvis vi snakket om en brenner/leser så ville det vel blitt mer interessant..

 

Hvorfor er det lite vits?? Personlig brenner jeg en dvd i skuddåret, og en cd annenhver måned...Kan tenke meg at jeg ville brent en blueray under hver måneformørkelse. Så: Ja, det er kjempevits å kunne se BluRay filmer.

 

Hva med blu-ray plater da? koster ikke det sinnsykt mye da?

Går ut ifra at folk som har råd til blu-ray brennere tenker vel ikke mye over prisen på blu-ray plater man skal brenne på.

9492130[/snapback]

 

Litt symptomatisk på HW.no kommentarer. Alltid er det noen som skal klage over et nytt produkt med kverulering, selv om man selv ikke er interessert i produktet. Som noen andre skrev koster det 30 kr per plate. Ganske rimelig i grunn. Men prisen vil jo falle etterhvert. Og vet du hvorfor den faller? Fordi at produksjonen går opp. Alle kan ikke vente til den koster 10 kr, fordi den ville aldri nådd den prisen hvis ingen kjøpte dem.

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar
Og vet du hvorfor den faller? Fordi at produksjonen går opp. Alle kan ikke vente til den koster 10 kr, fordi den ville aldri nådd den prisen hvis ingen kjøpte dem.

 

wow..er skikkelig smart du :D hvordan har du funnet ut det?

9492507[/snapback]

 

Vel. Siden din forrige kommentar var så infantil så følte jeg at jeg måtte mate deg med teskje. Flott at du henger med!

Lenke til kommentar
Edit: BR-plater... De er ikke så svinedyre, men det rykker ikke akkurat i kjøpelysten. Uansett, så er ikke 30kr disken så ille sammenlignet med tidligere introduksjonpriser av lagringsmedier.

 

hvor koster det 30 kr for BR-plater? er komplett selger 5 pack til 700,- :yes:

9492635[/snapback]

 

Knis...

 

*Peker på Vu-Can*

Lenke til kommentar
Edit: BR-plater... De er ikke så svinedyre, men det rykker ikke akkurat i kjøpelysten. Uansett, så er ikke 30kr disken så ille sammenlignet med tidligere introduksjonpriser av lagringsmedier.

 

hvor koster det 30 kr for BR-plater? er komplett selger 5 pack til 700,- :yes:

9492635[/snapback]

 

Ja akkurat..billig..NOT

 

Ikke engang dual layer dvd plater er billige-

Lenke til kommentar

Jeg synes at det prates veldig utenom artikkelen her. Hele prisdiskusjonen rundt hva BD-plater koster er vel litt irrelevant. Poenget er jo at det har dukket opp et produkt som kun er en leser, til en billigere penge en brennerene som tidligere har eksistert på markedet. Dette er en fin nyhet for de som ikke føler behov fo å brenne data på BD-medium, da disse platene fortsatt er veldig dyre (som flere nå har konkludert med). Dette nye produktet har faktsik en god potensiell kundemasse. Personlig har jeg en PC på stua som jeg har der for å spille av filmer som jeg ser på ved hjelp av en projektor. Tidligere i sommer begynte jeg å titte på mulighetene for å sette inn en HD-DVD eller BD-spiller i denne maskina og kanske begynne å kjøpe filmer på HDdvd eller BlueRay i stede for DVD. Tittet litt rundt og fant ut at BD-spillere til PC kun fantes i brenner+spiller og var veldig dyre. totalt uaktuelt siden brenner delen neppe hadde vært tatt i bruk på evigheter. Men, hey, HDdvd får man vist til 1500kr (har siste uken sunket til under 1000). Så da tenkte jeg kjapt at, jaja, da blir det vel HDdvd i første omgang så får vi vurdere BD på et senere tidspunkt. Nå har det altså dukket opp en ren BD-leser til en billigere penge en brenner+leser.

 

Så det er fint at det har dukket opp BD-lesere til PC. Flott. Det hadde selvsagt vært fint om brennerene sank i pris men tenk litt over saken; når de føste cd-brennerene kom var de svindyre og folk flest klarte seg med cd-spiller, når de førate DVD-brennerene kom var de svindyre og folk flest klarte seg med DVD-spiller. Når de første BD-brennerene kom var de svindyre, men det fantes ikke noen produkter på makedet som var rene lesere og som var billigere. Nå har det kommet og det er fint for de som klarer seg med en spiller og ikke terenger en brenner.

Lenke til kommentar

Den Xbox utgaven kan vel en som er klåfingret ta fra hverandre tipper jeg. Men hvorfor kjøpe den når enkle nå er blitt like billig (eller billigere)

 

Hvis man skal bruke dette i HTPC sammenheng, ha både HD og BD. Får man programvare som kjører begge?

 

Sist jeg sjekket (en stundsiden) så hadde Power DVD dette, men man fikk kun brukt enten HD eller BD utgaven av programmet, ikke begge. Man måtte velge når man innstalllerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...