Gå til innhold

Test: iPod Shuffle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At den ikke har skjerm er ikke så ille syns jeg. Brukerområdet er jo de som ikke bryr seg om hvilken sang som kommer. Når jeg bruker den så oppdaterer jeg den ofte, ca annenhver uke sånn at jeg bare hører på det jeg hører på akkurat da. Bruker den i snowboardbakken osv. Vil ikke si at skjermmangel er noe problem. Hvis du vil ha skjerm så er du ikke i den brukergruppen som spilleren retter seg etter. At spilleren er et dårlig kjøp vil jeg ikke si. Spilleren har bra batteri, er liten og superlett, bra kappasitet og enkel navigasjon.

Lenke til kommentar
man kan ikke sammenligne shuffle med spillere som har skjerm uansett fordi spillerne har vidt forskjellige brukergrupper og forskjellig formål

8061336[/snapback]

 

Vidt forskjellige brukergrupper? Det er en mp3-spiller som spiller musikk, i likhet med de fleste andre mp3-spillerne (både små og store)... Hvordan kan da brukergruppe og formål være forskjellig?

 

Shuffle fremstår som et underlig produkt det er vanskelig å se noen grunn til å anbefale. Liten? Klart det. Men litt research avslører fort at det finnes like små som har betydelig bedre funksjonalitet, friere og mer fleksible. Så hvorfor da velge Shuffle?

Lenke til kommentar

Jeg vil si det er hvertfall et godt salgsargument till her.

Nemlig at den virker med itunes.

Et lignende produkt fra hvilken som helst annen leverandør ville vært rimlig kjedelig. Men helheten til apple gjør dette til et produkt jeg liker.

 

enkelt.. brukervenlig.. pent.. og bra til sitt bruk.. bare spille en playliste eller litt random musikk når du trener eller driver med annet småtteri, og ikke vil drasse på en sjikkelig spiller

Endret av Angelou
Lenke til kommentar

Litt feil å si at utgangen av lyd går på undersiden da det egentlig er på oversiden sett utifra hvilken vei iPod står og veiene track-skifting går :p Eneste som kan frustrere dette er jo at man setter spilleren opp ned i dockinga.

 

Har selv hatt denne spilleren i flere måneder og jeg har ikke tenkt å bytte. God nok batteritid og godt nok med lagring (jeg bruker ca. halvparten om gangen så for meg holder det i massevis). Anbefales :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
:w00t: Har alltid hatt litt lyst på en Shuffle. Jeg har ikke bruk for skjerm, vil ha en liten spiller og bruker ikke noe EQ-settings. Men det eneste problemet er at jeg vil ha en med minimum 10GB :/
Lenke til kommentar
Hmmm... Når det gjelder anmelderens poeng om størrelse så forekommer det meg at iRiver S10 da vitterligen har omtrent samme størrelse, i tillegg til at den jo har skjerm? Sett i forhold til S10 og mulighetene den har så fremstår Shuffle som et særdeles underlig dårlig kjøp.

8060478[/snapback]

Jeg ville klart ha valgt S10 isteden for Shuffle, digger at man trykker på siden av skjermen for å bla i menyen :p

Lenke til kommentar

Altså.. Det er en grunn til at den heter "Shuffle". Altså den spiller sangene i tilfeldig rekkefølge, og derfor trengs det ingen skjerm. Tror nok Apple vet dette selv, og de utstyrte sikkert ikke skjerm på Shuffle for å beholde det minimalistiske utseendet.

 

For de som missliker at den ikke har skjerm er man ikke presset til å kjøpe Shuffle. Det finnes et hav av andre små mp3-spillere på markedet med og uten skjerm. Men i dette tilfellet når spilleren i tillegg heter "Shuffle", så trengs det egentlig ikke noe skjerm, i og med at konseptet går ut på at den skal spille musikken i tilfeldig rekkefølge.

Lenke til kommentar
:w00t: Har alltid hatt litt lyst på en Shuffle. Jeg har ikke bruk for skjerm, vil ha en liten spiller og bruker ikke noe EQ-settings. Men det eneste problemet er at jeg vil ha en med minimum 10GB :/

8069725[/snapback]

 

Hehe.. En vakker dag.. en vakker dag.. :D Drømmen din kommer sikkert i oppfyllelse ganske snart.

Lenke til kommentar
Apple tror vel fremdeles at de ligger over Norsk kjøps lov...så denne saken er det bare 1. års garanti på, bare glemme og få den reklamert, Apple er eneste som gjør dette i Norge.

8069977[/snapback]

 

 

Du skyter deg selv i foten nå, garanti er noe selger gir kunden som ekstra i tillegg til den lovfestede reklamasjonsretten alle forbrukere har på en kjøpt vare/tjeneste. Så ja, produktet har 1 år GARANTI, men reklamasjonsretten er fremdeles på 2 år.

Lenke til kommentar

..og når skal de slutte å henge seg opp i tull?

Mangler skjerm, det er derfor umulig å vite hvilke filer som spilles av, eller bla i dem på en fornuftig måte.

Bull. 100% bull. Nei, den har ikke skjerm, men det trengs heller ikke. Alle som har brukt en iPod Shuffle vet at det er over hodet ikke nødvendig med skjerm. Liker ikke den låta akkurat der og da? Next. It's not exactly rocket science.

Lenke til kommentar

Enig. Har selv hatt Shuffle G1 siden den kom, og har aldri hatt problemer med å finne ut hvor sangene ligger. Det er jo også to funksjoner. Spille av som det er satt opp i iTunes og spille av i tilfeldig rekkefølge.

 

Og den lille plassen gjør at det ikke er så nødvendig med skjerm. Har man oversikt så vet man hvor låtene ligger.

Lenke til kommentar
Enig. Har selv hatt Shuffle G1 siden den kom, og har aldri hatt problemer med å finne ut hvor sangene ligger. Det er jo også to funksjoner. Spille av som det er satt opp i iTunes og spille av i tilfeldig rekkefølge.

 

Og den lille plassen gjør at det ikke er så nødvendig med skjerm. Har man oversikt så vet man hvor låtene ligger.

8072651[/snapback]

 

Også en fordel å lære å resette spillelista ved å trykke play knappen tre ganger hurtig ;) Den bruker jeg i ny og ne når jeg vil ha noen sanger som er i starten ^^

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...