Gå til innhold

TEST: Asus F3Ja


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Minne: 1048 MB (DDR2-667, én modul i bruk, én ledig)
<erhm>

 

Syntes A8Js til 14 600 kr er et bedre kjøp ;)

Da får man mindre å bære på, bedre skjermkort og bedre CPU for en drøy tusenlapp!

 

Eneste negative er at 14" på A8Js "bare" klarer 1440x900 mot F3Ja sin 15,4" med 1680x1050 :p

Forumtråden om A8Js

 

Ellers er jeg enig i at jeg savner en test av MacBook Pro 15" med BootCamp..

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar

Det ser ut til å mangle innstillingsmulighet for vertikal posisjonering med det integrerte webkameraet. Fikk dere testet hvor ekstremt en kan ha LCD-skjermen stående før ansiktet forsvinner ut av "synsfeltet" til kameraet? Kunne vært greit om dette ble testet og oppgitt i fremtidige tester.

Lenke til kommentar
Skjer det noe med den PCen, må den sendes til nederland, der blir den fort 1mnd, så det er kjipt med ASUS pcer..

7348170[/snapback]

 

Hei!

Vi har hatt litt lang leveringstid tidligere dessverre. Nå er denne tiden gått ned til 2-3 uker i de fleste tilfeller. Vi har også åpnet Anovo som reparasjons-senter i Norge for å få ned denne tiden, men de dekker ikke ALLE våre modeller, men de fleste nye og populære modeller produsert etter februar 2006. I disse tilfellene er reparasjons-tiden 1-2 uker. 1 måneds reparasjonstid hører med til sjeldenhetene nå!

 

Med vennlig hilsen

ASUS Nordic AB

Lenke til kommentar
Skjer det noe med den PCen, må den sendes til nederland, der blir den fort 1mnd, så det er kjipt med ASUS pcer..

7348170[/snapback]

 

Hei!

Vi har hatt litt lang leveringstid tidligere dessverre. Nå er denne tiden gått ned til 2-3 uker i de fleste tilfeller. Vi har også åpnet Anovo som reparasjons-senter i Norge for å få ned denne tiden, men de dekker ikke ALLE våre modeller, men de fleste nye og populære modeller produsert etter februar 2006. I disse tilfellene er reparasjons-tiden 1-2 uker. 1 måneds reparasjonstid hører med til sjeldenhetene nå!

 

Med vennlig hilsen

ASUS Nordic AB

7348271[/snapback]

Bra med et oppklarende svar, har også ventet lenge på at det skal være mulig å få gjort unna slikt i norge! Når rep. tar 1mnd, er det mange kunder som ser seg lei å vente.. Derfor er det veldig bra det er blitt gjort noe nuh!

Endret av ffs
Lenke til kommentar
hmm

har hardware.no gjort en full reinstall av xp?, og IKKE kjørt test med NORTON?, norton tar jo runt over 800 poeng i 3dmark

kan også være at skjermkortet har DDR2 minne ikke GDDR3 dedikert minne

7360278[/snapback]

 

Ja vi tar alltid en reinstallasjon av windows på våre tester slik at forholdene skal bli så like som mulig på maskinene vi tester.

Lenke til kommentar
På papiret er Asus F3Ja tilsynelatende verken er fugl eller fisk. Kan maskinen overraske oss i praksis?

 

Les mer

7329606[/snapback]

 

Hei! Testet dere alle nivåer av lysstyrke på skjermen? Kjæresten min kjøpte en F3Ja for ca.3 uker siden, og den hadde en ubehagelig flimring i skjermen ved ca.40-60% lysstyrke. Flimringen var uregelmessig og varierte i styrke. Det kunne virke som om baklyslampen fikk ujevn forsyning av strøm. Jeg ringte Asus support, og de var enige med meg i at det måtte være noe galt, så jeg fikk ordnet en DOA-retur og fikk en ny pc uka etter. Det viste seg imidlertid at denne også hadde samme flimring ved +-50% lysstyrke. Jeg ringte nok en gang Asus og fortalte dette og spurte om de hadde fått sett på den jeg hadde sendt tilbake. Men det var visst ikke så enkelt. Den hadde de sendt direkte tilbake til fabrikken i Taiwan uten å sjekke feilen selv. Mannen på Asus support hadde aldri hørt om sånne skjermproblemer før, og selv om han syntes det var litt underlig at vi hadde fått to stykker med samme feil, så hadde han ikke noe annet forslag enn å ordne enda en DOA. Jeg spurte om de ikke heller burde prøve å finne ut hva dette var for noe, for det kan jo ikke være særlig gunstig for Asus dersom de pøser ut en rekke laptop'er med feil. Det kunne jo være en produksjonsfeil eller en transportskade på et parti. Men dette var visst ikke noe de på support kunne gjøre noe med. Alle laptop'ene ble bare sendt direkte tilbake til produsenten uten at de på support fikk undersøkt feilene. De kunne heller ikke svare på om feilen ville bli undersøkt på fabrikken. Vi syntes det virket noe meningsløst å sende oss enda en F3Ja før dette ble oppklart, så vi valgte derfor i stedet å benytte oss av angreretten og finne en laptop av et annet merke. Dette var forresten litt kjipt, for bortsett fra flimringen i skjermen virket denne laptopen meget bra. Kjæresten min likte den veldig godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...