Gå til innhold

Folding@Home: GPU-ene kommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper de vurderer å støtte nVidia også. Slik at de dekker hele hardware markedet (med unntak av lav-ytende integrerte gpu'er da).

Har 4 raske pc'er i huset her. To av dem kjører nVidida kort, mens bare min eldre P4 2ghz kjører en Radeon 9800pro. :hm:

 

Og siden jeg kjører nVidia 7800GT og har muligheter for SLI på hovedkortet mitt, så kommer jeg neppe til å vurdere ATI skjermkort før jeg bytter ut denne pc'en... noe som blir leeeeeeeenge til (AMD X2 3800+ @ 2.6GHz, 2GB minne, 1.3TB HDD... :p)

Endret av TC80
Lenke til kommentar

Så gøy å se at det begynner å komme GPU-aksellererte programmer.

 

20-40 ganger raskere i enkelte tilfeller høres ikke så mye ut når man har sett litt tall på hvor mye teoretisk kraft som er tilgjengelig i skjermkortene. Tipper det er problemer med parallellisering og skalering av intern kommunikasjon.

 

Jeg tipper F@H sjekker om man har ATI skjermkort (av den riktige typen, trolig er kravet at det må være X1000-serien.) Hvis man har det og har innstallert GPU-versjonen så får man sikkert tildelt de oppgavene som får den største ytelseforbedringen. (20-40 ganger).

 

Håper også X200-serien støttes slik at jeg kan sette min integrerte GPU i litt tungt arbeid. Den har bare ligget på latsiden til nå. Den lille ekstra varmeutviklingen kommer godt med som en dråpe i havet til oppvarmingen av stua.

 

Redigert:

Which GPUs will be supported? We have not made any final decisions on this issue. However, our software will likely require the very latest GPUs from ATI (especially now that the newest ATI GPUs support 32 bit floating point operations). Previous work of ours used NVIDIA GPUs as well, but we have now concentrated on ATI GPU's as they allow for significant performance increases for FAH over NVIDIA's GPU's (at least at the current generation). Our GPU cluster has 25 1900XT's and 25 1900 XTX's. We find a considerable performance increase of 1900XT's even over 1800XT's, due to the architectural differences between the R580 and R520 GPU's. Our code will run on R520's, but considerably more slowly than R580. We're very much looking forward to trying out R600's.
Kilde
Lenke til kommentar
Men 3D kort er jo ikke beregnet til å kjøre konstant på max så lenge da?

Jo, de er laget for å brukes.

 

Vil ikke kort som er klokka slite litt med oppbrenning++?

6958306[/snapback]

Det kan hende, men det er i så fall folks egen feil om trimmer opp skjermkortene sine til de ryker etter kort tids bruk. Akkurat som hvis man trimmer mopeder eller biler så er det den som trimmer som velger å bryte garantivilkårene og bryte med det produktet er ment å tåle.

Lenke til kommentar

Dette er jo kjempebra. Jeg har ATI både hjemme og på jobb, så da vil begge maskinene kunne stå og knø med F@H stort sett 24 timer i døgnet uten at det har så mye å si for bruken min av PC-en. Selv om F@H kun bruker av idle-tid til prosessoren liker jeg ikke at Task Manager alltid viser 100% prosessorbruk. :)

 

Og at ATI-prosessorer kan yte mer på området enn x86 er jo kjempebra! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...